Kerkklokken (2x per week een uur en om de 7, 5 min. Kort), brommers, zagen, airco, ruis, druk gepraat... ik kan er vaak niet tegen. Ik kan niet meer nadenken en word verdrietig of boos omdat ik er me niet voor af kan sluiten. Me lang beheersen kost ook erg veel energie en na het carillonconcert op zaterdag ben ik op, uitgeput. Nu heb ik de dikke pech in het centrum te wonen, onder de klokken en dus ook nog eens in het weekend meegeniet van het feestgedruis. Ik heb dit altijd al gehad en sinds april heb ik de diagnose ADD maar sinds we hier wonen word ik er zo vaak mee geconfronteerd dat het echt veel tijd en energie kost. Heeft iemand ervaring met overgevoeligheid voor geluidsprikkels en hoe ermee om te gaan? We zijn naarstig op zoek naar een andere woning in een rustigere omgeving maar voorlopig zal ik het hiermee moeten doen. Ook vriendlief vindt het behoorlijk vervelend als ik weer eens uit mijn slof schiet omdat hij muziek aan heeft staan of hij en zoonlief gezellig aan het schreeuwen zijn. Ik kan wel wat geluid verdragen maar de hele dag vanalles door elkaar wordt me echt teveel.
Gelukkig heb ik er geen ervaring mee. Het lijkt me verschrikkelijk om dat te ervaren. Voor een tijdelijke oplossing, kun je misschien een soort van oordoppen met geluidsfilter dragen. Of dat helemaal werkt is per persoon anders. Sterkte
Lees er hier meer over: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/417966-overgevoelig-voor-bepaalde-geluiden.html
Ik herken het ook... Wij zijn daarom ook verhuisd en hier is het al vele keren beter dan in onze vorige woning.
Ik ken een meisje die hier ook last van had en zij heeft nu gehoor apparaten.. Misschien even langs de dokter?
Ik herken het. Ik kan er zelfs niet tegen als de tv te hard staat! Maar als ik met mijn vriendinnen ben en we zitten te kletsen als een stelletje kakelende kippen, heb ik er weer geen last van
TS, ik herken helaas alles. En ik heb hyperacusis. (onderzoek in een audiologisch centrum) En ik heb migraine met aura. Dus helaas, zo gevoelig als de pest en ik kan ook gek worden van geluiden tegelijkertijd. Ik kan eigenlijk alleen maar muziek luisteren als ik alleen ben. Zodra er iemand tegen me praat, komen alle geluiden even hard binnen, vreselijk. Mijn man weet inmiddels dat het serieus is, hij dacht altijd dat ik me wat aanstelde. En ik herken ook dat je er verdrietig en boos van kunt worden, (ik kan zelfs wel eens agressief worden, als ik heel erg gevoelig ben. Kan ik niks aan doen, het vlamt meteen op!) Wat ik doe: gezond eten, proberen voldoende te slapen, mijn rust nemen, slapen met oordopjes, te drukke dingen afzeggen.... niet leuk maar bij teveel en te druk en te gestresst krijg ik veel meer last. Sterkte, ik weet echt hoe je je voelt. ps: alles wat geluid maakt uit huis bannen, vooral van dat vreselijke kinderspeelgoed! Hoppa, alle batterijen eruit...
Ik heb het ook, vroeger al wel wat, maar nu de laatste paar jaar met meer slaapgebrek is het veel erger geworden! Hoe uitgeruster ne fitter ik ben hoe beter het gaat. Maar vervelend is het!
ik ben op een andere manier gevoelig voor geluiden. als bijv. muziek continue hetzelfde is (moeilijk uit te leggen) maar de bas vooral (bepaalde muziek hoor, van de buren haha) dan hang ik te kotsen boven de wc. kan er zooo niet tegen.
Ik denk dat het komt omdat ik dan zelf het geluid produceer.. Van andere kan ik het niet aanhoren. Doet pijn aan mijn oren!
Bedankt voor de reacties. Ik heb met name last van geluid dat lang aanhoudt, hard is of waar ik geen controle over heb. Als ik zelf geluid produceer of controleer (ik zet de muziek aan, verder is het stil) kan ik het wel verdragen. Wat me opvalt is bv. dat ik niet kan inschatten hoe hard iets is. Zo moet ik vaak vragen of de tv te hard of te zacht staat omdat ik niet kan oordelen of ik iets niet versta omdat er achtergrondgeluid is of omdat iets daadwerkelijk zacht staat. Ik ga nog eens overleggen met de psychiater en ook mijn oren maar eens laten nakijken. Als kind heb ik veel oorontstekingen gehad en er zijn tot 3x toe buisjes geplaatst.
Vraag n verwijzing naar n audiologisch centrum, daar doen ze prima onderzoek. Hopelijk is er een in jouw buurt.