Hoe voelt een eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jo1986, 12 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo1986

Jo1986 Lid

25 mrt 2015
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

Hoe voelt bij jullie de eisprong? Ik heb nu twee maanden ovulatietesten gebruikt, maar ik kan mijn ei niet vinden. Testen worden niet positief. Ene dag wel donkerder dan de ander.
    Ik vind het ook lastig om mijn vruchtbare dagen aan slijm te controleren. Wat ik laatst wel had, was twee dagen lang een trekkerig gevoel onderin mijn buik aan de linkerkant. Daarna was het plotseling weg.
    Ik ben benieuwd hoe het bij jullie voelt. Ik heb een hele regelmatige cyclus, maar omdat mijn ovulatietesten niet positief worden, wordt ik heel onzeker over het wel of niet hebben van een eisprong.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

2. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    De meeste mensen voelen dit niet, waaronder ik. Waarom ga je niet tempraturen? Ik vind dit een heel betrouwbare en simpele manier.

3. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.120
    294
    83
    Of probeer anders eens je baarmoedermond te voelen in combinatie met je cervixslijm. Ik voel mn eisprong zelf ook niet.

4. Lauren02

Lauren02 Actief lid

21 feb 2014
    169
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik voel m wel. En t'is heel lastig uit te leggen. Elke maand weer denk ik 'au, wat een gekke buikpijn, wat is dat nu weer' en 2 sec later, o ja da's m'n ei.
    Heb je niks aan denk ik haha.

5. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Mijn eisprong voelde ik altijd heel duidelijk, voorafgaand aan de ovulatie had ik altijd ongeveer een dag een drukkende pijn aan 1 kant van mijn buik (ene keer links andere keer rechts.)

Ik raad je aan om te gaan tempen, zo weet je 100% zeker wanneer je eisprong geweest is en zit je niet met een LH piek die je kan missen. (Bij sommige mensen schijnt deze heel kort te zijn) het nadeel van tempen is dat je pas na je eisprong weet dat hij geweest is en je hem dus niet kan zien aankomen. Maar het geeft je wel inzicht in je cyclus.

6. Sammeke

Sammeke Actief lid

2 nov 2014
    216
    0
    0
    Bij mij is dat alsof ik menstruele krampen heb, aan één kant van m'n buik.
    Dit gaat gepaard met hoog libido en veel slijmverlies...

7. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Een soort 'kramp' links of rechts; eerst even onduidelijk maar later weet ik precies dat het m'n eisprong is.. Duurt meestal 1 á 2 dagen. Vaak rond die tijd ook hoger libido, vind vooral man erg prettig.. :D:;)

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.277
    25.747
    113
    Bij mij was het menstruatiekramp aan één kant, die doorstraalt naar mijn onderrug. En soms wat steekjes. Duurde een paar uur tot een dag.
    Temperaturen is erg betrouwbaar om achteraf zeker te weten dat je ei is geweest. Misschien mis je steeds net je lh piek met ovu testen. Dus dat zou ik je ook aanraden.
    En ik geloof dat het ook nog aan je ovu testen kan liggen... Sommige merken zijn volgens mij minder goed.

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Temperaturen!
    Dat zei mijn gyn en HA ook. Ovulatiesticks is moeilijk om op af te gaan volgens hen. En ik vond het ook een gedoe met de lijntjes vergelijken.

10. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik voelde dat nooit

11. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Alsof er een ballon in je buik zit, een soort druk. Ik test het altijd door te hoesten als ik hoest en de steek word erger heb ik mn ei.

12. Enna87

Enna87 Actief lid

29 sep 2015
    264
    8
    18
    Ik lees even mee, ben ook benieuwd.. ik heb het nog niet ontdekt bij mezelf.. :)

13. Kreeftje89

Kreeftje89 Actief lid

8 dec 2011
    465
    0
    16
    Vrouw
    Mama /huisvrouw zijn genieten van ons 3 mooie mann
    Den Helder
    Ik voel me ei heel goed al vanaf dat hij eraan gaat komen tot spingen. De week dat me ei moet gaan springen krijg ik een weeeig gevoel vergelijkbaar met menstruatie achtige krampjes. Het blijft rommelen ook me darmen reageren er erg op. Dag voor en van springen krijg ik steken, kan links of rechts zijn. Bij mij is het vaak de linker kant merk ik. Als ei is gesprongen verdwijnt en dag later het gerommel en de steken als sneeuw voor de zon :D

Voor de geboorte van de 1e voelde ik hem nooit gebruikte toen ovu testen. Je ei springt bij en normale cyclus van 28 dagen meestal 14 dagen voor je ongesteld gaat worden.

14. Jo1986

Jo1986 Lid

25 mrt 2015
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Het maakt me erg onzeker. Vind het zo raar dat mijn ovulatietesten negatief blijven. Als je cyclus 28 dagen is, dan hoef je toch niet lerse op dag 14 je ei te hebben? Kan ook eerder of later. Denk dat ik maar eens ga temperaturen. Al lijkt me dat wel veel gedoe... succes meiden!

15. Kreeftje89

Kreeftje89 Actief lid

8 dec 2011
    465
    0
    16
    Vrouw
    Mama /huisvrouw zijn genieten van ons 3 mooie mann
    Den Helder
    #15 Kreeftje89, 14 okt 2015
    Laatst bewerkt: 14 okt 2015
    nee Klopt heb en onregelmatige cyclus maar reken toch standaard 30 dagen voor, weet dat het langer kan duren. Alles na de 30 dagen reken ik ook niet als over tijd. Maar de 30 is en beetje mijn houvast als ik dat als NOD reken lijkt me ei wel altijd 12 dagen voor de nod te springen. Dus hier is het ook geen 14.

Deel Deze Pagina