Bezorgde: wat fijn dat alles nu op zijn plekje valt! Dat moet een enorme opluchtig zijn voor jullie allemaal
Blij dat alles op zijn poten terecht komt En eerlijk gezegd vind ik het erg fijn dat er een post over dit probleem is, iedereen heeft het zwaar nu maar toch word er soms nog erg neergekeken op tweedehands kinderkamers of spullen krijgen van anderen Nergens voor nodig!
Ik ben zelf druk bezig voor een eerste kleintje, maar ook ik wil even kwijt dat ik het waanzinnig lief vind hoe iedereen klaar staat voor elkaar!! Wat een hartverwarmende reacties, het doet me goed te zien dat er nog zoveel lieve mensen bestaan die iets voor een ander over hebben! Hulde meiden!!
Wat je zegt is waar maar moet eerlijk zeggen dat we over flinke drempels hebben moeten stappen Mijn man en ik hebben altijd gewerkt en nog nooit geld geleend e.d. Rijk zijn we nooit geweest maar wat betaald moest worden kon (soms na even sparen). Tweedehands kopen was bij ons nooit een optie want daar hielden we niet van en het hoefde niet. Moet wel zeggen dat we liever bij de zeeman kochten dan bv bij de bijenkorf en dure meubels of zo geven we ook niks om. Onze beide dochters zijn dus normaal opgevoed zonder overdreven luxe en zijn ook al snel tevreden. Zelf werk ik niet meer en mijn man moest de afgelopen maanden ineens twee huishoudens onderhouden en het geld vloog er letterlijk uit. Voor we het wisten was er geen spaargeld meer en stonden we max in het rood bij de bank. Manlief een voorschot gevraagd op het vakantie geld van mei en zo nog net kunnen voorkomen dat onze dochter een huurachterstand op loopt. Zo gaan we dus op dit moment en dan moet er een volledige baby uitzet komen (natuurlijk voor de bevalling) op redelijk korte temijn. Innerlijk het gevoel dat we het zelf moeten bereiken maar financieel echt onmogenlijk. Dochterlief gaf al snel aan dat het echt niet nieuw hoefde te zijn,als het er maar kwam. Inmiddels voelt het niet meer alsof we gefaald hebben zeker nu de tweedehands verkregen spullen zo mooi en bruikbaar zijn. Heel dankbaar zijn we nu voor sites als marktplaats e.d waar we voorheen nog nooit gekeken hadden. Wie er op neerkijkt heeft zelf een groot sociaal probleem is onze overtuiging. Heel veel mensen in nederland hebben het moeilijk en lang niet altijd door 'eigen schuld' of zo.
ja daar heb je idd gelijk in...je kan echt tegenwoordig zo in de schulden komen. Als mijn man z'n baan verliest dan zouden wij flink in de problemen komen
Hebben jullie wel gedacht aan huurtoeslag, zorgtoeslag en straks natuurlijk kindgebonden budget? Als je dochter nog geen huurtoeslag ontving over 2009 maar daar wel voor in aanmerking kwam kan dat gewoon met terug werkende kracht worden aangevraagd. Als je vragen hebt kun je me altijd pben.
toeslagen helaas niet Bij de inkomstenbelasting kan dat wel Behalve als je uitstel hebt van het doen van aangifte inkomstenbelasting dan kan je het ook over die jaren terug vragen.
ja van de inkomsten belasting was ik 1 jaar vergeten aan te vragen en kreeg toch een mooi centje terug...Iedere keer als we iets terug krijgen van de belasting voel ik me net alsof ik de lotto heb gewonnen hahahaha sta ook meestal te dansen als er een bedrag komt van 1000 euro
Er gaat volgende week een belastingadviseur kijken of ze recht heeft op huurtoeslag en hij d8 van wel. Wij lopen al maanden van alles af om te kijken of onze dochter geen recht heeft op bijstand of zo maar ze valt steeds net buiten alle regeltjes en we weten er zo weinig van. Eergisteren belt maatschappelijk werk dat ze waarschijnlijk recht heeft op aanvullende bijstand en hoe we dat moeten doen. Dochter is op haar 18e voor 100% afgekeurd zonder herkeuring in de toekomst (volledig terecht overigens maar niet leuk) Ze krijgt een Wajong uitkering die rond de 700 euro p.m ligt. Haar vaste lasten bedragen ongeveer 900 euro p.m zonder eten e.d. Door haar ziekte kreeg ze de woning en ze kan niet terug naar ons omdat ze de trappen niet makkelijk op kan.Toen ze samenwoonde met haar ex konden ze alles prima betalen maar die is er dus vandoor gegaan. Voor sommige dingen komt ze pas in aanmerking als de baby er ook echt is en daar heeft ze nu niks aan. Volgende week moet ze zich aanmelden als werkzoekende bij het CWI volgens het maatschappelijk werk. Als ze dan op de afspraak komt moet ze meteen zeggen dat ze geen werk zoekt maar komt om over aanvullende bijstand te praten . Het schijnt dat je er op een andere manier niet aan een afspraak kan komen. Op zoiets kom je toch nooit uit jezelf??? Er zal vast wel nog iets zijn maar om de weg te vinden ......
Hey meiden, Eigenlijk alleen nog alle kleine dingen zoals luiers en zo maar ik weet nu al dat ze daar volgende week flink wat van gaat krijgen (verjaardag). Na mijn topic hier is er zoveel aangeboden,echt helemaal te gek! Wat we nog missen is een box maar dat kan ook nog w88 natuurlijk. Aanbiedingen van vele kleertjes in alleen roze of blauw heb ik nog even niet aangenomen omdat we het geslacht nog niet weten. Voor de eerste weken heeft ze 5 witte/ beige pakjes in mt 50. Een kinderstoel kopen we bij Ikea (kan nog lang w88). Is een wipstoeltje al meteen handig?? Oh ja een kruik moet natuurlijk ook nog. Welke is goed? Moet echt alles eens even op en rijtje zetten hoor,het overviel me echt zo'n volle inbox met pb's.
Wipstoeltje vind ik niet gelijk handig...maar dat is persoonlijk. Sommige vinden het wel prettig om hun kleintje erin te zetten. Ik ben t pas gaan gebruiken met het geven van groente/fruithapjes en voor Tim zullen we helemaal niet gebruiken omdat ik een andere stoel heb waar hij nu al in kan Kruiken, ik vind gewoon de ouderwetse metalen het prettigste. Die heb je ook bij de Hema enzo....misschien kunt u of uw dochter die lenen van iemand? Je gebruikt ze toch maar een paar weken
Wij hebben de wipstoel bij de eerste pas met sinterklaas gekregen en hij is in augustus geboren dus ik zou zeggen dat kan nog wel even wachten. Kruiken heb ik van de hema, heb eventueel nog wel kruikenzakken voor je. Zijn gewoon neutraal dus past overal bij. Voor luiers ook gewoon goed de aanbiedingen in de gaten houden, bij de etos hebben ze vaak aanbieding dat je 3 pakken voor 20euro kunt halen en dan heb je dus 1 pak gratis. Dit is als je dochter pampers wilt gaan gebruiken maar ik hoor ook goede verhalen over de luiers van de kruidvat bijv.
Die je na de geboorte op kan halen is volgens verhalen ronduit bagger. Ik heb hem niet gehaald.[/QUOTE] Het is gratis wat je krijgt, zijn zat mama's die er wel blij mee zijn. en misschien kun je er een ander blij mee maken
moet ook zeggen dat, vind ik dan, een wipstoel niet erg lang gebruikt kan worden. Ben het pas in december/januari gaan gebruiken toen en een paar maanden later bedacht meneer hier dat hij iets wilde pakken en vloog met wipstoel en al naar voren dus dat was einde verhaal voor de wipstoel hier in huis.
Vroeger moest je naar de gemeente voor bijstand, maar nu gaat alles via CWI, dat klopt wel, zij regelen ook de uitkering. Je moet je voor de vorm inschrijven als werkzoekende, ook al weten ze zeker dat je nooit of te nimmer kunt werken. Als je daar eenmaal binnen bent en je uitkering loopt, komt het meestal wel goed. Er is ook nog een extra potje, bijzondere bijstand. Als je een inkomen hebt onder op of net boven bijstandniveau (hoeft dus niet persé bijstand te zijn Wajong, WAO of zelfstandige kan bv. ook) kun je gebuik maken van dit potje voor bijzondere uitgaven, zoals extra ziektenkosten die niet vergoed worden, eigen bijdrage voor kraamzorg en dat soort dingen. Goed uitzoeken en blijven vragen als je daar bent, want er blijft bij veel gemeenten veel in die pot zitten, wat eigenlijk gebruikt had moeten worden voor mensen die het nodig hebben. Goed dat de belastingadviseur en het maatschapelijk werk jullie al helpen, want er zijn zoveel regeltjes en dingetjes, dat je er echt wel goed in moet zitten om te krijgen waar je uiteindelijk gewoon recht op hebt. Veel succes!