Waar heb ik last van ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Followyourdreams, 29 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Followyourdreams

Followyourdreams Fanatiek lid

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Nou misschien kunnen jullie me helpen want ik ben zo langzamerhand wel moe van mijzelf .

Ik ben deze maand gestart met de pil ivm vervelende hormonale klachten ongeveer 2 weken voor de menstruatie dus zo vanaf eisprong .
    Ik had op en af last van , moe , kattig , chagerijnig , op en af down voelen .
    Nu moet ik nog 5 dagen de pil en is de eerste strip op .

Ik voel me sinds 2 weken op en af niet happy , ik sta vol goede moet op morgens maar aan het einde van de dag kan ik meestal alleen maar bedenken wat ik weer niet goed heb gedaan en ik voel me dan schuldig over van alles etc .

Ik heb klachten waarvan ik niet meer weet waar ik ze aan moet koppelen , ik praat veel met me man en daarna voel ik me ook echt wel beter en ben ik weer weer positief .
    Ik ben erg bang om een depressie te krijgen ( jaren terug gehad in combi met angstoornis ) maar zo erg voel ik me nu ook weer niet , ik heb echt nog wel volop plezier in leuke dingen en kan heel erg van me kindje genieten en ook van andere dingen .
    Toch voel ik me dus op en af somber en ik ben dat wel zat , zou het hormonaal zijn ? Een winterdip ? Of wat is het !?
    Ik ben al begonnen met vitamine D slikken ..

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik word dus zo van de pil! Toen ik jonger was, heb ik ook lang de pil geslikt en achteraf gezien werd ik toen erg afgevlakt van de pil, met ook wat depressieve klachten.
    Ik heb vanwege heel hevige menstruaties een paar maanden terug toch weer de pil geprobeerd, maar behalve vreselijk misselijk, kreeg ik ook een heel erg kort lontje, alsof ik continu pms heb. Voor mij dus nog steeds geen goede oplossing.
    Ik heb nu een mirenaspiraal en ben voorzichtig positief. Ik merk volgens mij nog steeds invloed van de hormonen, maar wel een stuk minder. Maar ik heb hem nog te kort om zeker te weten dat hij bevalt op dat gebied (laatste menstruatie was al wel veel minder hevig, dus op dat gebied lijkt hij te werken).

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    De reden dat ik ooit met de pil ben gestopt. En laat je vitamine D waarde eerst even prikken. Als die erg laag is kan je zelf vitaminepillen slikken, maar daar zit meestal onvoldoende in om de waarde op te krikken.

4. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Inderdaad, is het niet van de pil? Ik ben na jaren zonder pil afgelopen jaar de pil weer gaan slikken, maar na 2-3 maanden ook weer gestopt. Ik vond het vreselijk, werd er zó 'wisselvallig' van. Neerslachtig, somber, hoe je het ook wilt noemen... Ik slikte volgens mij een variant van de microgynon 30. Het was het mij niet waard om me zo te voelen, dus ik ben weer gestopt.

Maar houd je gevoelens wel goed in de gaten, en stap zeker naar de huisarts als dit langer aanhoud.

5. Followyourdreams

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Wat is het toch ook lastig al die hormonen he .. ik heb al eerder een mirena speciaal gehad maar heb hem 8 maand de kans gegeven maar 8 maand lang gevloeid en als klap op de vuurpijl in het ziekenhuis beland met een baarmoeder ontsteking .. ik word er beetje radeloos van want voor ik starte met de pil had ik al klachten .. maar mijn cyclus duurde mega lang dus dan was het nog te overzien , alleen nu lijken de klachten veel sneller op te spelen .. misschien ook omdat de cyclus korter is ( 28 dagen met stopweek ) ? Ik ben laats bij de huisarts geweest voor mijn klachten , zij adviseerde de pil dus .. en ik sta op de wachtlijst bij een psycholoog ivm angst klachten .. ( heel onzeker , bang dat ik het allemaal niet goed doe , bang dat me man bij me weg zou gaan etc etc .. ) allemaal klachten gebaseerd op mijn eigen denken , heel vervelend dus.. helaas is de wacht tijd minimaal 3 maanden dus ben voorlopig niet aan de beurt , maar de klachten waren ook echt nog wel acceptabel maar het is meer zoiets van het belemmerd me en ik wil er graag van af want het kan ook anders ..
    dus ik had gehoopt met de pil dat die stemmings wisselingen iddgval wat minder zouden zijn maar na bijna 3 weken pil slikken voel ik me alleen maar neerslachtiger worden op en af , dus ja wat is nu wijsheid ? Moet ik de pil een kans geven .. of radicaal er mee stoppen

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb dit ook van de pil.
    Van mijn mag mag ik geen pil oid meer want daar wordt ik een onuitstaanbare heks vanm

7. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Sowieso, als je toch nog even de pil wilt proberen, zou ik hem doorslikken zonder stopweek (ik ga er even vanuit dat je microgynon 30 of een merkloze variant hebt), dan word je niet ongesteld en is de stabielste oplossing qua hormonen.
    Wel in je achterhoofd houden dat best veel vrouwen dit soort klachten juist van de pil krijgt. Voor de een kan de pil de oplossing zijn (ik snap dat je huisarts het aanraadt te proberen), voor de ander juist helemaal niet.

Maar overleg met je huisarts, heb ik ook gedaan toen ik misselijk werd van de pil en die misselijkheid moest na een paar weken minder worden (dat werd hij ook, maar slechts een klein beetje) en toen ik naar mijn kinderen ging snauwen, ben ik gestopt ;).

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Ik herken helaas wat je typt, zoek eens op pms syndroom.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Oja mocht je de klachten van pms syndroom herkennen moet je juist doorslikken.
    De klachten waren bij mij zo erg dat ik nu ook niet zonder de pil kan.

Een aantal maanden geleden toch maar eens een stopweek gehad (hielp om 2 keer in het jaar de klachten te verminderen) en kreeg een hormonale migraine. Konden ze weinig aan doen behalve een lading pijnstillers.

Van de week zo dom geweest om er 1 te vergeten en daar kwam ik halverwege de volgende dag achter. Was die ochtend al beroerd, hoofdpijn, draaierig, alles was te veel) nu al een aantal dagen buikpijn,spierpijn, pijn in onderrug,echt moet echt strak aan de tijden van de pil houden (herinnering staat in mijn telefoon)

10. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Klinkt idd als klachten van de pil, zou hem idd doorslikken en even 3 maand aankijken of nog zo blijft of erger word dan voor een andere pil gaan. Ik heb al heel wat pillen gehad in mijn leven voordat ik 1 vond die acceptabel was. Van sommige werd ik zo agressief kreng dat de omgeving smeekte dat ik na huisarts ging. Welke heb je nu?

11. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Herkenbaar. Hier helemaal gestopt met de pil. Voelde me er echt slecht door. Huisarts adviseerde geen anticonceptie te gebruiken en dan condooms.

12. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Herkenbaar, ook ik voelde me vaak depressief en lusteloos door de pil en zelfs door de mirena. Ben ook behandeld voor een angststoornis, waar absoluut een keer van waarheid in zat, maar denk ook gedeeltelijk door de hormonen. Nu ben ik gestopt met anticonceptie, mijn man heeft zich laten steriliseren. Nu ben ik ongeveer vier dagen per maand een beetje chagrijnig, emotioneel en wat meer moe, lusteloos. Dat is net voor mijn menstruatie en de eerste dagen. Maar voor mij absoluut het beste. Misschien kun je even overleggen met de huisarts of er andere opties zijn.

13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    wow hier gaat bij mij even een wereld open! Ik ben namelijk (zonder hormonen, want die mag ik niet vanwege trombose geschiedenis) echt in een horror humeur voor mn menstruatie. Heel hormonaal, huilen, chagrijnig etc. Nu weet ik dat dit ook een naam heeft! Bedankt!

14. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Laat je vit D is een controleren ... ik had een waarde van 35 en was tegen een depressie aan

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Graag gedaan, ik heb er zelf ook heel lang over gedaan om er achter gekomen. Duurde ook even voor dat zelfs de huisarts er mee kwam.

16. Followyourdreams

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Heb vandaag de dokter toch maar gebeld , ze zij gewoon doorslikken en niet al direct stoppen .
    Dus ik vroeg aan de assistente of ik dan misschien moet doorslikken zonder stopweek , dat wist ze niet dus ging ze dat ook voorleggen aan de dokter en moet ik morgen weer bellen .
    Maar kan niet echt veel met dit antwoord , enige wat ze dus zei was nee niet stoppen maar blijven slikken en het een kans geven ..
    niet meer opties of iets dus ,
    Kan je vitamine D zo plots ineens mega zakken dan ? Ik was een paar weken geleden echt nog super goed te pas ..

17. Followyourdreams

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Nou ik ben inderdaad maar gaan door slikken en ik moet zeggen dat ik me sinds een week veel beter voel ! Ik voel
    Me een stuk energieker en ben weer veel blijer vrolijker en gezelliger , ik dacht 1,5 week terug even dat ik echt depressief aan het worden was ! Onvoorstelbaar wat hormonen met je kunnen doen zeg ..
    meer mensen die goed resultaat hebben op door slikken ?

Ik sta nog op de wachtlijst voor de psycholoog en dat laat ik ook zeker staan maar ik vraag me af in hoeverre het nog nodig is , ik ben ineens zo ander mens weer .

Ik ben benieuwd of je ondanks het doorslikken alsnog mindere dagen er tussen kan krijgen en zo ja , waar dan ongeveer in de pil strip .
    Ik ga dus dan ook steeds meer uit van PMS klachten , dit heeft de huisarts toen ook wel benoemd ..

MamavanLieverd en Evanesco vinden dit leuk.
  18. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.737
    113
    Vrouw
    Sowieso uw schildklier eens laten controleren ook.

RachelleNM vindt dit leuk.
  19. Followyourdreams

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Schildklier ? Wat zou die er eventueel mee te maken kunnen hebben .
    Mijn schildklier is afgelopen juni nog wel getest ivm herhaalde miskramen en daar kwam vrij weinig uit toen , een waarde was iets aan de hoge kant maar die compenseerde weer met een andere waarde werd mij toen verteld ..
    wel konden ze trouwens uit deze waarde halen dat ik erg gevoelig ben voor depressies etc en ik zou slecht reageren op anti depressiva ..

20. Followyourdreams

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Afgelopen juni 2018 bedoelde ik

Deel Deze Pagina