Hebben jullie voor jullie kleintje al een nachtlampje op de kamer? Sinds mijn zoontje 7 weken is slaapt hij door 's nachts. Toen hij 8 weken was zijn we dus begonnen om hem ook 's nachts in zijn eigen bedje weg te leggen (voorheen sliep hij bij ons op de kamer). Ook zijn we toen gelijk begonnen om hem ook 's avonds al in het donker weg te leggen (vanaf een uur of 20.30). Sindsdien heeft hij eigenlijk geen nacht meer doorgeslapen. We zijn ons nu suf aan het piekeren waardoor dat nou kan komen. Het is niet zo dat hij echt uitgeslapen is als hij 's nachts (meestal rond 5.00) wakker wordt, want na zijn fles van 6.30 valt hij weer als een blok in slaap tot meestel 10.30 uur. Nu willen we dus proberen om hem 's avonds te laten slapen met een nachtlampje om het niet volledig donker te laten zijn (we willen het ook weer niet al te licht maken rond dat tijdstip) in zijn kamertje en dat hij dus ook niet het idee heeft dat de nacht al om 20.30 uur begint. Zou dit werken bij babies?
misschien zo een stopcontact lampje, die geven niet zo heel veel licht en als je zoontje dan wakker word heeft hij een beetje licht, wie weet helpt dat. hier hebben we nooit een nachtlampje of stopcontact lampje aan of aangehad.
Hier hebben we een stopcontactlampje van Avent die in verschillende kleuren oplicht. Weet natuurlijk niet of het daardoor komt, maar hij slaapt als een roos. En ik vind het wel prettig dat ik geen groter licht aan hoef te doen als ik even om het hoekje gluur.
Weet eigenlijk niet of ze er zo vroeg al baat bij hebben, die van ons heeft het liefst zo donker mogelijk. Dacht dat dat nog wel zou veranderen als hij ouder wordt en dat ze dat dus zo klein niet hebben. Maar het zou natuurlijk goed kunnen he, ben daar dan gewoon niet van op de hoogte . Ik zou het in elk geval proberen als ik jou was! Wij hebben in onze mobiel zo iets ingebouwd dat sterretjes projecteert op het plafond en je kan het als je wilt aanlaten de hele nacht of het laten stoppen met het muziekje. Dit is misschien een idee? Dan ziet hij het namelijk sneller als hij wakker wordt/is lijkt me
mijn dochtertje slaaptal vanaf het begin met een nachtlampje, maar weet niet of het daar door komt dat ze de nachten doorslaapt. wij hebben een simpel lampje bij de ikea gekocht zo gauw het donker wordt gaat hij aan geef heel zacht licht
Bedankt voor de reacties en tips. 's avonds als hij naar bed gaat (rond 20.00) doen we een nachtlampje aan, zodat het niet helemaal donker is in zijn kamertje. Na zijn voeding van 23.30 doen we het nachtlampje uit en het lijkt erop dat er iets wat van verbetering in zit, al wordt hij eigenlijk altijd nog wel rond 5.00 uur wakker, maar heb het gevoel dat we de goede kant opgaan!!