wanneer over naar luierbroekjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sila24, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

wanneer kan ik easy up pampers gebruiken? pas als hij zindelijk aan het worden is of kan het nu ook wel? wanneer zijn jullie over gegaan op luierbroekjes?

2. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

ik ben pas overgegaan toen ik met zindelijkheidstraining ben begonnen. die heeft precies 1 week geduurd :p

ik vind dat ze minder absorberen dan gewone luiers.

waarom zou je over willen gaan naar broekjes ?

3. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Luierbroekjes zijn leuk voor kindjes die zindelijk zijn en af en toe een ongelukje hebben. Met een grote plas lekken ze door, om over een poepbroek maar te zwijgen ;)

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik heb alleen luierbroekjes gebruikt voor `s nachts, toen ze overdag zindelijk waren maar `s nachts nog niet. Ze wilden toen echt geen luiers meer aan. Voor onzindelijke kinderen vind ik ze helemaal niets, je kunt er geen schone luier onderleggen en bij een flinke poepbroek zit alles onder. Vraag altijd aan mijn gastkindjes of ze alsjeblieft gewone luiers willen aandoen op de dagen dat ze hier zijn.

5. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Oh haha.... ik dacht ze ook te kopen... dacht dat het wel gemakkelijk was. Nou... dan wachten we maar even ;)

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Luierbroekjes sluiten inderdaad lang zo goed niet aan. De bovenkant zit losser, rond de beentjes ook. Dus bij een flinke plas of een poepluier loopt het snel bij de beentjes naar beneden of zit het op andere plekken waar het niet hoort te zitten.:) En broekjes zijn ook lang zo praktisch niet bij het verschonen. Je moet altijd de zijkanten openscheuren, je kunt een smerig luierbroekje minder goed opvouwen en vast plakken. Hier dus pas overgestapt tijdens het zindelijk worden.

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hm dus zo handig zijn ze niet..jammer ik had 5 pakken van aanbieding voor 5 euro gekocht van de kruidvat , ach ja komt vast wel op

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook vooral gebruikt bij het zindelijk worden.

Verschonen is makkelijker met een gewone luier. Dan hoeft de broek niet helemaal uit.

9. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Wat stom eigenlijk dat ik er niet "gewoon" over na had gedacht.

Ik werk in de bejaardenzorg. En inderdaad... degenen die niet meer zindelijk zijn krijgen een luier met klitteband of plakstrips en degenen die nog zelfstandig naar de toilet gaan een Tena broekje.
    Ik heb er inderdaad een gruwelijke hekel aan om van onder éérst alles uit te doen om vervolgens het broekje te verwisselen met een schone ;)

10. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier nooit gebruikt...

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    En ze zijn ook nog duurder...

12. Leliana

Leliana Niet meer actief

Mijn tweeling is niet zindelijk en ik gebruik ze dus wel (AH). Ik ben er erg tevreden over en ze lekken nooit door. Zelfs niet met poepluiers. :)

Ik ben er mee begonnen toen ze zelf stabiel konden staan. Een maand of 12/13 waren ze.
    Liggend verschonen lukte toen al niet meer, vandaar de overstap. Ook trokken ze van de gewone luiers steeds de plakstripjes los waardoor alles dus onder zat. :p

Nog steeds worden ze hier gebruikt en nooit geen problemen mee gehad.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb laatst een pak gekocht toen we bezig waren haar zindelijk te maken. Maar ze zijn ongeveer 2x zo duur als een gewone luier dus ben niet van plan om ze vaak te kopen ;)
    Hier doe ik ze bij haar aan over een onderbroekje als we wat langer weg zijn en ze misschien niet op tijd naar de wc kan.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier een tijdje luierbroekjes gebruikt bij de oudste, toen verschonen écht een ramp was... Een broekje ging gemakkelijker en sneller.
    Voor verschonen scheurde ik ze gewoon los.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Voor Eva heb ik ze best vaak gebruikt (ik denk een paar pakken), ze plaste zo af en toe op de wc, dan is een broekje wel handig. Ik had er nog over, die heb ik voor Lisa gebruikt toen die zindelijk werd. Maar Lisa was in een week overdag helemaal zindelijk, ze heeft denk ik 5 luierbroekjes aan gehad.

16. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda
    of om staand te verschonen enzo, hier een meisje dat onmogelijk nog op het aankleedkussen blijft liggen
    dan kan je het ook makkelijk staand aan doen

17. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik heb ze van de zomer gebruikt op de dagen dat het erg warm was. Dan hoefde hij geen romper aan. Ook ideaal in bed zonder romper, maar wel met pyjamabroekje. Een gewone luier maakt hij namelijk los als hij geen romper aan heeft. Hier geen last gehad van het doorlekken of met poepluiers.. Heb die van de Kruidvat en Lidl gebruikt.

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb bij Milan ooit één pak gehaald, maar ik vond het echt geen aanrader.
    Met verschonen laat ik altijd de broek aan, maar dan op de enkels zeg maar, dan kunnen de schoenen ook aanblijven als je ergens bent, maar met die broekjes kan dat dus niet. Dan moet je echt alles uitdoen, omdat je anders geen nieuw broekje aan kan doen.

Bij Isabelle heb ik ze dus nooit gebruikt.

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

thnx voor alle reacties meiden denk dat ik het bij 5 pakken hou en niet meer bijkoop

Deel Deze Pagina