lastig met eten helppp

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Anneke99, Jul 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anneke99

Anneke99 Bekend lid

Dec 18, 2007
    613
    0
    0
    Remy is nu 8 maanden en sinds een week doet hij lastig bij het eten. De eerste paar hapjes gaan er goed in omdat hij veel trek heeft maar dan begint hij brrr te roepen met het eten in de mond en spetterd het er langs alle kanten uit. Hij gaat dan goed kijken naar de spetters op het tafelblad. Ik weet niet wat doen, moet ik blijven eten geven of gewoon ophouden. HIj heeft wel wat vetreserve maar ik wil hem ook niet met honger laten en er zelf voor boeten aangezien ik nog borstvoeding geef en dan 's nachts moeten opstaan.
    Wat kan ik doen? iemand tips?

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier wilde afleiding nog weleens helpen. Liedjes zingen, of soms toch maar even de tv aan ;) .
    Verder hield ik het lepeltje zo vertikaal, dat ik het gelijk al op kon vangen en deed ik de lepel vrij ver in haar mondje, zodat het al ver achterin haar mondje zat.

Als dat allemaal niet werkte zette ik het in eerste instantie even weg. Soms ging het 5 minuutjes later dan beter. En soms niet. Dan stopte ik er mee en gaf ik haar haar toetje. Wat soms wel goed ging en soms ook niet ;).

3. Anneke99

Anneke99 Bekend lid

Dec 18, 2007
    613
    0
    0
    Bedankt voor de reactie.
    Afleiding zoals liedjes zingen en tv helpt heel af en toe maar kort.
    Lepeltje vertikaal ook geprobeerd maar hij spuugt zo hard dat het naar de zijkanten vliegt en de rest op zijn gezicht boven tot in zijn haar. Ik kan wel proberen om het lepeltje ver vanachter te steken, dat heb ik niet geprobeerd.
    Hij doet het trouwens met alle soorten eten, groentehap, fruithap, maakt niet uit wat het is...
    Groetjes

4. Barbapapa

Barbapapa Lid

Jun 11, 2008
    63
    0
    0
    Wij hanteren het systeem dat als hij niet doorslikt, hij kennelijk (op dat moment) geen honger meer heeft. Dan stoppen wij gewoon met voeren, doen net alsof er niets aan de hand is (dus ook niet heftig reageren op het gespetter). Als hij dan na een tijdje tekenen geeft dat hij toch weer wat wil, dan proberen we het nog eens, en anders is de maaltijd klaar.

Dat lijkt misschien zielig, maar tot nu toe is het steeds zo dat hij aan het begin altijd goed eet en pas tegen het einde gaat spelen. Verder krijgt hij sowieso daarna een avondvles voor het slapen gaan, dus echt hongerig kan hij niet zijn als hij gaat slapen.

De reden dat we dit doen is om te zorgen dat het leuk blijft bij het eten en het niet een gevecht wordt. Tot nu toe helpt het en is hij erg blij bij het eten.

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hij lijkt het eten en wat je er allemaal mee uit kan halen ook best interessant te vinden volgens mij :D .

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Deze fase maken alle baby's wel een keer mee.

Als mijn zoontje vervelend deed tijdens het eten dan ging ik er vanuit dat hij geen trek had. Ik zette hem weg en probeerde een half uur of een uur later weer. Afleiden etc is niks voor mij. Het is eten of niet eten. Eigenlijk op precies dezelfde fase al barbapappa. Eten moet gezellig zijn en geen gevecht. Ik bleef er ook altijd rustig bij, ruimte zijn geklieder op, zette hem weg en ik zou et wel horen als hij wel honger had. Na een paar weken heeft hij wel geleerd. Nu doet hij dat nooit meer.

7. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    geef hem zijn eigen lepeltje kan hij ondertussen lekker oefenen en kun jij met je eigen lepel de hapjes zo in zijn mond doen, omdat hij afgeleidt is!!!
    succes!!

8. Anneke99

Anneke99 Bekend lid

Dec 18, 2007
    613
    0
    0
    ik kan idd hem een lepel geven tijdens het eten. Misschien wil dat wel helpen. Bedankt, zal morgen eens proberen. Ik geef hem altijd na het eten de lepel om mee te spelen maar het kan ook anders :)

9. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Oh ja, Vicky doet dat ook wel. En dan goed kijken naar mijn reactie, en ja, probeer dan je lach maar eens in te houden. :D
    Vandaag gebeurde het dat net toen ik aankwam met een lepeltje, zij haar slabbetje omhoog duwde om haar mondje af te vegen. Resultaat: inhoud lepeltje werd van haar mondje uitgesmeert tot aan haar oortje.
    Zit ze me toch met grote ogen aan te kijken, zo van 'wat doe je nou, mama?' Toen moest ik toch eventjes alles wegzetten, zo hard moest ik lachen :D
    Zet ze nog grotere ogen op! Zo verbaasd heb ik haar in een paar weken niet zien kijken. Ha ha

10. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Idd zijn eigen lepel geven en laat hem maar ff knoeien. eten moet leuk zijn en geen gevecht worden. en wil hij niet eten dan eten aan de kant zetten en geen aandacht aan geven verder, want dan wordt het een spelletje ;) Ik heb zelf een lastige eter, maar ben inm. erg makkelijk geworden er in. niet willen eten dan zet ik het aan de kant... of ik laat hem zelf ff knoeien met zijn eten. Of we bekijken samen een boekje onder het eten, dit helpt hier ook erg goed, maar mijn zoon is dan ook wat ouder...

11. Anneke99

Anneke99 Bekend lid

Dec 18, 2007
    613
    0
    0
    Nou het is alleen maar erger geworden :(
    Lepeltje geprobeerd, zingen, tv en weet ik nog wat allemaal maar hij blijft resoluut spugen en zijn hoofd omdraaien. Hij heeft vandaag bijna niets gegeten, alleen wat borstvoeding gekregen...
    Ik hoop dat het snel overgaat. Vanmorgen 3 x pap gemaakt en dacht telkens 'nu zal hij wel honger hebben' maar hij spuugt het meteen weer uit en kijkt dan grondig op zijn tafelblad naar de spetters... ik weet het ook niet meer ;)

Share This Page