Omdraaien in bed en daarna niet meer slapen, maar wel moe zijn!

Discussie in 'Verzorging' gestart door griekie, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hallo,

Nou ons lieve meisje wordt vaak na 35 min slapen wakker en valt dan niet meer in slaap. Ik vind haar dan heel vaak omgedraaid in haar bed, ze ligt dan te spelen en tussendoor te jammeren maar gaat niet slapen op haar buik. Gevolg is dan dat ze nog steeds moe is en als ik haar dan terug leg op haar rug ze niet gaat slapen. Maar als ik haar uit bed haal, wordt ze al heel snel weer moe omdat ze gewoon nog niet genoeg heeft geslapen. Ik stop haar echt strak in en ze heeft een slaapzakje aan. Snachts doet ze dit niet en slaapt ze de hele nacht rustig door. Nu zou ik het geen probleem vinden als ze uitgerust is na dit korte slaapje, maar dat is ze duidelijk niet.

Bijv vandaag om 13:00 slapen, 13:35 wakker, 14:15 nog steeds wakker dus ik ga kijken en dan ligt ze op haar buik op haar armen gesteund. Ik haal haar dan uit bed en na 30/45 min is ze weer aan het jammeren. Om 15:15 lag ze weer in bed en nu had ze dus om 15:45 moeten drinken maar slaapt ze dus nog. Ik kan smiddags dus niet weg omdat ze gewoon nog moe is en haar schema schuift ook op zo.

Iemand tips?

2. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is ongeveer net zo oud als jouw dochter en doet precies hetzelfde. Heel soms valt ze weer terug in slaap, maar meestal niet. Ik hoop eigenlijk dat het een fase is en dat ze vanzelf weer wat rustiger gaat slapen overdag. Heb helaas ook geen tips en lees mee :)

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Schema's kan ik je niet bij helpen, die hebben wij niet, maar het draaien is vaak wel een fase. Straks zal ze leren zich terug te draaien en zal ze hopelijk wat langer kunnen slapen.

4. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Ze krijgt vroeding op verzoek, maar komt meestal zelf om de 4 uur voor een voeding. Daar hou je toch een beetje rekening mee als je afspraken maakt, vandaar.

Ze draait al heel lang om van haar rug naar haar buik(vanaf 4 maanden) en ze kan ook gewoon omdraaien van haar buik naar haar rug alleen blijft ze gewoon spelen en brabbelen. Net ook weer, is ze een half uur beneden en ze is weer moe.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier ook zo'n periode gehad... Hij werd wakker, lag voor zijn gevoel INEENS omgedraaid, is in de war en gaat vervolgens niet meer slapen... Ook toen hij zelf al terug kon draaien als hij wakker was! Hij was gewoon in de war.
    ook een leuke: opstaan in je slaap, wakker worden en dan vervolgens gaan huilen omdat hij niet weet hoe hij terug moet..

Is een fase, heel vervelend maar gaat vanzelf weer over. Tycho gaat inmiddels in allerlei posities zn hele bed door en slaapt 9 van de 10x van 19-7.... Heus waar, het gaat vanzelf weer over! xx

Deel Deze Pagina