Ik heb een dunne slaapzak die iets te groot is, die stop ik in onder het matras, en daarover gaat de deken. Ze slaapt zo heerlijk door.....als ik dat niet doe, wordt ze een paar keer per nacht wakker.
vind het knap dat je het durft, het is wel gevaarlijk namelijk. wat als ze gaat draaien? dan komt ze toch vast te zitten? ik zou de slaapzak niet vast maken als ik jou was hoor
Haha wat leuk, Eva ligt dus ook regelmatig zo, met haar gezicht tegen de spijlen gedrukt. Of op haar zij met haar armpje naar achteren en dan houdt ze met haar handje de spijlen vast . En overdwars ligt ze ook regelmatig, een beetje voetjes intrekken en het past best . En wat Frieda schrijft, dat doen wij straks ook, zo'n opzetstuk aan het bed, zodat ze er niet uit kan vallen. Maar die dingen gaan volgens mij niet over de hele breedte, dus altijd nog een stuk waar ze uit kunnen vallen . En tot 3 jaar in een ledikant kan best, ik ben dat ook serieus van plan eigenlijk, als het nog veilig is. En groot bed kan altijd nog.
Mijn dochtertje slaapt al ruim een jaar met een slaapzak zonder dekentjes, toevallig tot vandaag. Nu slaapt ze onder een dekentje, aangezien ze elke ochtend haar slaapzak openritst (22 maanden). Nu ligt ze eigenlijk pas sinds een maand of twee met haar hoofd bij hetzelfde hoofdeinde als waar ze ging slapen, daarvoor kroop ze ook haar hele bed door. Heb voor de zekerheid de babyfoon met camera weer tevoorschijn gehaald, kan ik haar even een nachtje in de gaten houden. Tot nu toe ligt ze keurig met de deken over zich heen tot haar schouders. Ik zie haar ook nog niet zo snel naar haar meegroeibedje gaan. Heb hem wel al neergezet, maar daar kruipt ze steeds uit. Voorlopig dus nog even een ledikant.
Hoi onze dochter lag dus met 5 maanden een keer met haar hoofd onder de dekens gelukkig overdag en dan ga ik als ze nog niet slaapt heel vaak even kijken (ook als ze wel slaapt hoor). Maar ik ben me dood geschrokken. Sinds dien gebruiken wij alleen een slaapzak en dat is echt voldoende als het koud is doen we een badstof of flours pyjama pakje eronder en anders gewoon dun katoen. Je kan als je het toch koud vindt daaronder ook een romper met lange mouwen doen. Safty sleeper had ik ook over gedacht maar veel negatieve recensies gelezen en ik heb ook begrepen dat zodra ze kunnen omrollen deze niet meet veilig zijn. Maar wat frida ook zegt je moet doen waar je je goed bij voelt groetjes