Wanneer draaien van buik naar rug

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lorena81, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorena81

Lorena81 Lid

19 jun 2009
    62
    0
    0
    Mijn zoontje draait al vanaf 4 maanden van rug naar buik. Ik vroeg me af wanneer ze van buik naar rug gaan draaien? Hij is nu 5,5 maand.

2. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Jayro draait nog lang niet van rug naar buik.
    Van buik naar rug doet hij nu sinds een ruime week. Dus toen hij bijna 5 maanden was.

Ik denk dat het ook afhangt van wat je kindje liever doet. Jayro heeft een hekel aan op zn buik liggen, dus in zn boosheid draaide hij om. Als hij op zn rug ligt lijkt hij totaal geen behoefte te hebben om naar zn buik te draaien!

Ik denk ook dat dat nog wel even op zich laat wachten, maar goed, wanneer ze dat dus echt horen te kunnen weet ik niet precies meer. Ik dacht rond de 6 maanden.

3. firegirl

firegirl Niet meer actief

Emma ging veel sneller van de buik naar de rug, ze liet zich gewoon vallen haha. Maar het verschilt gewoon heel erg per kindje.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Hier van buik naar rug met 3 maanden (legde ik hem dus op zijn buik), van rug naar buik met 8 maanden. Vanaf toen begon hij ook pas actief zelf te rollen.
    Mijn zoontje vond het vreselijk op zn buik dus gebruikte hij al zn kracht (boosheid) om weer op zn rug te draaien.
    Ieder kindje doet dit dus anders.
    Maar ik geloof dat het met een maand of 6 wel gebruikelijk is dat ze zelf rollen.
    Maar ja, daar houdt niet iedere baby zich aan. :p

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn kleine draaide pas van rug naar buik toen hij 6 maanden was en van buik naar rug met 6,5 maand. Maar... dat draaien van buik naar rug doet ie nog steeds nauwelijks! Soms doet ie het opeens 6 keer achter elkaar en zo doet ie het dagenlang gewoon niet... En toch zeuren als ie het zat is op zijn buik (draai dan gewoon om?!).

Er is iets geks met het draaien van buik naar rug ;)

6. mamapriscilla

mamapriscilla Actief lid

2 mei 2009
    336
    0
    16
    mijn dochter doet het bijde .
    ligt echt aan hoe snel je kindje is .

7. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

eindelijk sinds 4 dagen !! HOERAA!!
    Dus ze kan nu beide kanten op.

8. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoontje draaide ook met 4 maanden van rug naar buik en sinds twee weken draait hij van buik naar rug, dus heeft hier ruim 3 maanden tussen gezeten.

Dit doet hij dus nu de hele dag en rolt het hele huis en de tuin door. Ik heb een speel kleed voor in de tuin maar die is nu veel te klein want hij rolt zo op het gras. Dus heb ik nu een heel groot plastic tafelkleed gekocht en die leg ik op het gras en daar het speelkleed bovenop zodat hij niet meer in de buurt van gras komt. Want gras vind hij erg leuk en lekker.

Ik heb lang geroepen dat ik het erg fijn zo vinden dat hij terug zou kunnen rollen want dan hoefde ik hem zelf niet meer terug te draaien als het op zijn buik liggen te zwaar zou zijn maar nu.............ben ik achter hem aan het vangen omdat hij onder de tafel rolt en op het gras rolt zodat hij gras kan happen.

Ziet er wel heel erg lief uit zo'n rollende baby, hij vind het zelf ook erg leuk want hij schaterlacht erbij.

Succes!

Nataly

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier met 4 maanden.. Maar pas van rug naar buik met 6 maanden!
    Mijn zoontje speelde veel op zijn buik, vandaar dat hij het andersom deed..

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn zoontje draaide met 4 maanden van rug naar buik en kan helaas, helaas... nog steeds niet van buik naar rug! Hij is nu 6 maanden... Ik wacht met smart!

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik geloof dat het cb met 8,5 maand aan houd (en dan nog was het geen probleem als het dan nog niet lukte, maar in principe kunnen veel kindjes het dan wel)... Hier rolde madam sowieso pas met 9 maanden...

12. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Draaien van buik naar rug... Nou hier doet meneer het constant als je hem op zijn buik legt en hij hoeft er niet eens boos voor te zijn, het monstertje is pas 3 weken! Ik ben benieuwd wat dat gaat worden, mijn andere kids bleven lekker maaaaaanden liggen en dachten, als je wilt dat ik beweeg, til me dan maar op...
    Hij draait ook zijn hoofd rustig van links naar rechts als hij op zijn buik ligt, dat leek me ook nog niet helemaal iets voor zijn leeftijd... :$

13. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Ons zoontje is bijna 3 maanden en doet al draaien van rug naar buik en andersom. Van buik naar rug deed hij al ong met 6 weken...
    Tzelfde geldt voor zijn hoofdje omhoog houden.

14. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hier gaat het ook aardig rap.
    de jongste boef die draaide met 2 maanden van buik naar rug, en sinds gisteren van rug naar buik.
    hij begint nu ook al zijn box en bed al tijgerend te verkennen.

onze oudste was ook wat sneller met dit soort dingen, maar ieder kind zijn tempo!

joyce

Deel Deze Pagina