Mijn zoon heeft geleerd dat van rug naar buik draaien ontzettend leuk is. Nu kan hij heel goed van zijn rug naar zijn buik, andersom nog niet zo goed. In zijn bedje draait hij zich nu constant om. Geen probleem mits hij uit zichzelf weet terug kan draaien. Mijn zoon is geen buikslaper en gaat niet met zijn hoofdje naar de zijkant maar gooit zijn gezicht zo in de matras. Gevaarlijk dus Ben dus hele dagen hem weer aan het terug draaien. Het is nu bijna 1 uur en om half zeven was mijn zoon wakker. Zijn ochtend dutje duurde 20 minuten. En sindsdien is hij wakker en maar omdraaien. En dit al dagen lang. Ben een beetje heel erg moe Iemand dit eerder meegemaakt en eventueel advies
Euhm ja.... ik zie dat je zoontje 5 maanden is? Het enige advies wat ik je kan geven is: laat het gaan! Met 5 maanden zijn ze echt wel sterk genoeg om hun hoofdje op te tillen en te draaien. Daarnaast is het zo dat als het neusje ingedrukt wordt (door met het gezicht plat naar voren te liggen) ze neusvleugels opzij verder open gaan halen. Dit heb je ook met borstvoeding geven als de baby zijn gezicht in de borst drukt. Ik weet niet of je een babyfoon met camera hebt, zodat je het eventueel wat in de gaten kunt houden?
Het enige wat je kunt doen is oefenen naar terug rollen en accepteren. Ook dit is een fase. Opzich zullen de meeste kindjes snel genoeg leren dat ze hun gezicht niet in het matras moeten laten liggen, dit ligt niet fijn Ga niet vastleggen oid. Dat is nl wel gevaarlijk, ze vinden dan vaak toch een manier om te draaien en liggen dan vast op hun buik.
Hier bijna hetzelfde probleem. Dl kan alleen wel prima beide kanten op draaien. In haar ledikant draait ze op het buik maar weigert om terug te draaien. Uiteindelijk zet ze het op een krijsen alsof er brand uitgebroken is ofzo. gelukkig slaapt ze 's nachts nog in de wieg. Aangezien daar eigenlijk te groot voor aan het worden is kan ze geen kant op een slaapt ze wel. Tips heb ik niet voor je. (Helaas) wel herkenning.. hopelijk is bij hout het probleem opgelost zodra hij beide kanten op kan draaien.
Haha, herkenbaar mijn moppie draait ook op haar buik en begint dan te jengelen omdat ze niet terug kan. Er zit niets anders op dan toch maar weer terug te draaien... ik let er hier wel op dat ze echt moe is voor ik haar neerleg, dan slaapt ze binnen 5 minuten en maakt ze geen speelparadijs van haar ledikantje. Sterkte
Haha ja herkenbaar.. Zoonlief kan ook nogsteeds niet terug draaien. Draait wel continu op zn buik en spuugt dan ook vaak. Verschoon t bed met enige regelmaat 2x per dag.. en idd is t dan jengelen en brullen als ie moe is en toch weer op zn buik draait in bed. Best sneu eigenlijk he als je er zo over nadenkt haha, arme hulpeloze ukjes!
Zoonlief rolt zich hier nu sinds een paar dagen ook om. En ook hij slaapt niet op zijn buik, maar draait ook niet zelf terug. Hij legt ook zn hoofdje niet opzij. Aangezien ik echt niet rustig kan slapen met het idee alleen al heb ik gewoon een wat langere slaapzak gekocht en die druk ik bij het voeteneind tussen het ledikantje en matras, dan zn dekentje over hem heen. Zo kan hij wel op zn zij liggen wat hij soms graag doet, maar niet helemaal doorrollen. Als hij echt wil en midden in de nacht zin heeft om te rellen dan kan hij het wel allemaal lostrekken. Maar tot op heden valt het nog mee. Zo slaapt hij en slaap ik ook een stuk geruster.
Onze zoon kon zich met 4 maanden of zo omdraaien en deed dat ook zodra hij in bed lag. Niks aan gedaan, hij wil nou eenmaal op zn buik slapen. Hij draaide zn gezicht ook vaak in zn matras maar legde zn hoofd wel opzij, het ligt kennelijk toch niet erg lekker met je gezicht in je matras.
Ik loop overdag al meer dan een maand 10x achter elkaar naar boven voor hij eindelijk blijft liggen... En dan ga ik pas als hij echt begint te huilen hoor... Ergste is nog dat hij gewoon terug kan draaien... maar snapte hij in zijn bedje niet of lukte niet met slaapzak ofzo? Vandaag zag ik hem (babyfooncamera) voor het eerst terug op zijn zij zakken.. Hou vol! We komen er wel
Hoe vaker jij hem terug draait, hoe langer het duurt voordat hij het zelf doorheeft. Ik zou het laten. Kinderen regelen echt wel veel zelf. Ik zou in ieder geval geen 10x naar boven blijven lopen om hem om te draaien. Met 5 maanden niet meer nodig.
Sja hier probeer ik mijn dochter het ook zelf uit te laten vogelen, maar dat resulteert in huilen, wat overgaat in krijsen en wat niet uit zichzelf lijkt te stoppen. Ik laat haar niet uren huilen, dus uiteindelijk draai ik haar weer naar haar zij en is ze meteen in slaap.