Omdraaien in de box/bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tukkertje, 26 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tukkertje

tukkertje Actief lid

14 mrt 2008
    155
    0
    0
    Hoi,

Mike is net 6 maand en sinds gisteren heeft hij het voormekaar om zich van de rug om te draaien om op de buik te gaan liggen. Zeer leuk om te zien en een nieuwe mijlpaal in zijn korte leventje.

Maar(en misschien klinkt dat heel dom ) op de 1 of andere manier ben ik ook wel een beetje angstig. Tis best vermoeiend volgens mij om maar steeds zo te draaien(heb hem trouwens nog niet van de buik naar de rug zien draaien) en heb hem dan ook al paar keer vrij lang met zijn gezicht in het matrasje zien liggen. Ik zeg eerlijk dat ik dan behoorlijk schrik.
    Snachts krijgt hij nog zijn slaapzak aan dus dan kan hij niet zo makkelijk draaien maar ik kan er natuurlijk niet de hele dag bij zijn. Helemaal niet als hij in bed ligt overdag ,dan heeft hij natuurlijk geen slaapzak aan.

Kan t kwaad of is hij inmiddels wel zo sterk en oud dat hij echt niet in slaap valt(en erger) als zijn koppie te moe wordt en zijn gezicht met zijn mond en neus naar beneden op de matras ligt?

Ik vraag het maar liever overal om me heen en ook hier. DAn maar een zeur maar hoe blij ik ook ben dat mike steeds meer doet en zelf kan(duurt niet lang meer en hij zit ook zelf) ik wil ook alles weten :)

Michel.

2. Nicole1

Nicole1 Actief lid

19 mrt 2008
    133
    0
    0
    Hoi, Amy draait ook van haar rug naar haar buik, en andersom kan ze het wel maar diet ze niet vaak!
    Ook ligt ze weleens op haar buik te slapen, als ik het zie draai ik haar om, maar ze ligt dan keurig met haar hoofdje opzij. Als hij terug wil, maar niet kan hoor je hem echtwel hoor!
    p.s je bent geen zeur!

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Luca draait zich ook altijd op zijn buik.
    In het begin (ook rond de 6/7 mnd) vond ik dat ook heel eng.
    we hebben wel een aerosleep, maar toch...
    Ik ging regelmatig bij hem kijken of nog alles goed was :oops:
    Op een gegeven moment is die angst weggegaan omdat hij toch altijd met zijn hoofdje opzij draait als hij op zijn buikje gaat liggen.

4. tukkertje

tukkertje Actief lid

14 mrt 2008
    155
    0
    0
    Dank je. Jah zal mss als beginnende ouder wat overdreven angst zijn :D
    Over tijdje lach ik er misschien om maar nu vind ik het inderdaad nog wel een beetje eng. Niet dat hij zich omdraait want dan heeft hij de grootste lol en dan heb ik dat ook hehe maar meer dus als hij ff met zijn gezicht naar beneden op de matras oid. valt:)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb deze angst ook een beetje... Eva is bijna 4 maanden, maar wil zich nu ook omdraaien, ook in bed, ook met slaapzak aan :( (overdag slaapt ze trouwens ook met slaapzak hoor, dekens trapt ze weg).
    Ik ga nu telkens kijken of ze nog goed ligt :oops:, maar ik denk eigenlijk dat Eva het op een brullen zet als ze opeens doordraait ;).

6. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    danielle deed het met drie maanden al..vlotte tante ;) maar die doet het gelukkig in bed (nog)niet hier ligt ze overigens ook erg strak onder de dekens. In de box wel...het is wel vermoeiend maar je merkt ook naarmate ze het vaker doet ze steeds sterker wordt ze kan het nu rustig een kwartier volhouden.

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa is nu 3weken en op haar rug slapen wil ze niet dan wordt ze erg druk met haar armen en benen en kan ze niet inslapen. we hebben haar dus op haar zij liggen. ze begint nu al veel te draaien en we hebben haar nu al in een safty sleep (zo`n ding met een lang stuk in de rug en een kort stuk bij de buik). ze kan zo niet op haar buik draaien, alleen op haar rug. misschien ook een optie voor je als je het eng vind.
    liefs doris

8. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor; meeste baby's laten het wel horen als het te benauwend wordt of ze het niet meer naar hun zin hebben..!

en als het je niet geruts bent; wij hebben zon soort foam matras als ons zoontje met zijn gezichtje daarin ligt kan hij toch nog ademhalen...

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn begonnen met de slaapzak toen C ging draaien. Het draaide zich om, en kon dat niet meer in slaap komen. En belande in onmogelijk situaties (zoals benen klem tussen de spijlen).
    Maar voor stikken ben ik niet zo bang. Hij kan nu ook met slaapzak draaien, maar hij kan zijn hoofd prima omhoog houden. Zelfs als hij moe is. En als hij zijn hoofd uit moeheid even 2 seconden neerlegt, dan is dat altijd op de zijkant, niet op zijn neus.
    Natuurlijk kijk ik regelmatig om het hoekje, zeker als hij onrustig in slaap is gevallen.

10. tukkertje

tukkertje Actief lid

14 mrt 2008
    155
    0
    0
    Jah zoals ik al eerder aangaf, tuurlijk zal ik straks er heel anders tegen aankijken maar voor mij/ons is alles nieuw op baby gebied dus ook het draaien naar de buik :D .
    Als hij in de box ligt laat ik hem ook echt niet te lang alleen. Tuurlijk keer sigaretje roken(wij roken niet binnen , nooit gedaan en nu al helemaal niet met mike erbij) doe ik rustig in de tuin maar zal hem echt niet 15 min. of zo alleen laten liggen als hij weer eens op de buik ligt.
    Hij kan t trouwens ook al best lang volhouden. Zo na een min. of 10 dan zakt zijn koppie wel ff naar beneden(en dan slik ik toch ff hahaha) maar duurt meestal seconde of 2 en hup daar komt die weer. Als hij echt om de 10 sec. of zo steeds met zijn koppie naar beneden knalt:) dan leg ik hem wel weer op de rug. In zijn bedje zie je hem wel steeds vaker(in zijn slaap) half op zijn zij liggen. Het echte rustige op zijn rugje liggen met de armen in jezus stand :D dat is nu wel voorbij:)

Maar kereltje heeft de grootste lol als hij op zijn buik ligt. Voordeel is dat hij dan zo druk is dat hij dan ook sneller moe wordt hehe.
    En hangt de laatste tijd vaker met zijn beentjes buiten de box dan erin haha:). En als je ff niet kijkt dan ligt meneer alweer met zijn kop aan de andere kant van de box ;)

Deel Deze Pagina