Wat aan tijdens het zwemmen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by appel4, Apr 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Volgende week gaan we een weekje op vakantie naar een park van Landal. Dan willen we ook voor het eerst gaan zwemmen met Jasper. Ik wilde huggies little swimmers kopen, maar de kleine maat blijkt op het ogenblik niet geleverd te worden. Mijn vraag is nu, wat kan ik hem aan doen? Ik heb een leuk zwembroekje gekocht en dacht zo'n zwemluier aan te doen en het zwembroekje erover heen. Nu weet ik niet wat te doen. Een gewone luier gaat natuurlijk niet. Wat hebben jullie kindjes aan als ze gaan zwemmen. Heb er in elk geval wel zin in, ben benieuwd wat hij er van vindt.

Vraag me alleen nog wel het volgende af. Jasper heeft wat last van eczeem op zijn armpjes en knieholtes, mogen we dan gewoon met hem gaan zwemmen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra krijgt altijd een zweluier aan van kruidvat merk met daarover een zwempakje.

Eczeem...geen idee of dat wat uit maakt.

Veel plezier

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben Louise ook een zwemluier (van de Etos) aangedaan en daarover een zwempakje.

Qua eczeem maakt het niet veel uit. Je blijft met zo'n kleintje toch niet zo lang in het water. Wel goed insmeren daarna.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    zwemluier + badpakje en voor als ze der uitgaat een badjasje. alicia heeft ook eczeem en dan mag je wel gewoon zwemmen.

tip: smeer hem helemaal van top tot teen in met vaseline voor het zwemmen en als je er uit gaat droog je hem af en doe je het nogmaals. dit voorkomt dat het huidje verder uitdroogt. de tip kwam bij mijn te laat maar kreeg hem van de huisarts omdat haar huidje heel erg droog was geworden van het zwemmen en als je het zo zou doen dan zou je het voorkomen. ikheb 1 een weekk 4x gezwommen met alicia en het ging prima

alicia vond het zwemmen fantastisch

5. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Wij zijn week of 2 geleden naar landal geweest.
    Was erg leuk alleen vond amy het niet zo leuk haha.
    Het zwemmen dan.

Amy had een zwemluier van de kruitvat aan, zijn wat goedkoper.
    En daarover heen had ik een zwembroekje gedaan.
    Vond ik wat leuker staan,alhoewel je de zwemluier ook nog wel zag hoor.

Van eczeem heb ik geen idee.

6. emmie

emmie Niet meer actief

wij zwemmen 1 x in de week, en alleen met een zwembroekje aan! is tot nu toe altijd goed gegaan!

de andere kindjes in onze groep hebben eigenlijk ook geen zwempamper aan, is ook wel es lekker zonder luier!

7. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik had ook een zwemluier en een zwembroekje en een badcape mee voor als ze eruit ging, die ging dan meteen om.

Zwemluier van het kruidvat!

8. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    zwemluier van het kruidvat samen met een leuk zwembroekje

naar welk park ga je? wij zijn vorige week in het land van bartje geweest...klein zwembad maar teun vond het geweldig...

alvast veel plezier

9. demi26

demi26 Niet meer actief

Luier eronder is puur voor een eventueel groot ongelukje... plasjes in het water maakt niet uit hoor, daarvoor zit er desinfectie in... En ook een poepje is niet erg... blijft wel in het broekje en als hij nog hele dunne ontlasting heeft helpt zo'n luier ook niet hoor...

Gewoon lekker zonder luier gaan, gaat het mis, onder de douche en afspoelen maar!

10. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Ik ga ook iedere week zwemmen met Luca.
    Als hij heeft gepoept voordat we gaan zwemmen doe ik hem alleen een zwembroekje aan. Heeft hij niet gepoept dan krijgt hij een zwemluier met daarover een zwembroekje aan.

11. marloesss

marloesss Actief lid

Oct 17, 2006
    158
    0
    0
    Ik wilde Yannick eigenlijk gewoon een zwembroekje aandoen... maar z'n zwembroek zakt nog van z'n kont af :D :D :D ! Was ik in het zwembad steeds z'n broek omhoog aan het hijsen. Nu dus toch maar een zwemluier, tot meneer billen gekweekt heeft! :)
    Groetjes,
    Marloes

12. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    @Demi26 helaas zijn in de parken zolas Landal en centerparcs de zwemluiers verplicht en bij ons in de omgeving ook in de meeste zwembaden
    alleen bij ons met babyzwemmen mag het wel zonder....maar doe ik meestal ook nog een zwemluier om omdat het anders toch via zijn pijpjes eruit loopt....

Share This Page