Ik heb het vermoeden dat mijn zoontje koemelkallergie heeft. Ik heb sowieso volgende week maandag een afspraak bij het CB dus daar ga ik de vraag ook stellen. Wij zijn 3 weken terug overgegaan op FRISO comfort omdat hij heel erg last had van krampjes. Het was echt gillen en krijsen. Het leek even goed te gaan (2 a 3 dagen) en toen begon het weer. Ik doe al extra water in de fles (10cc), maar toch heeft hij last van hele harde ontlasting en moeite om dit er uit te krijgen. Logisch. Als hij de fles op heeft (na 20min) begint hij 5 minuten daarna heel hard te huilen en is ontroostbaar. Ik vind hem geen vrolijk kindje en hij kan erg weinig van dingetjes genieten, vind dit echt heel zielig. Er is in iedergeval iets niet helemaal goed. Herkend iemand met een kindje met KMA dit?
Moonlight...ik herken jou verhaal en twijfel ook of ons zoontje dit misschien heeft, dus ik lees even mee. Wij gebruiken friso extra en ook ons zoontje begint na zijn flesje ook te huilen en is verder erg onrustig en heeft ook eczeem op zn gezichtje daar hebben we al zalf voor van de huisarts, maar die denkt dat het geen koemelk allergie is, maar zelf vraag ik me af wat het dan wel is!
Hoi, Beetje hetzelfd verhaal als mijn kindje, al had zij geen harde ontlasting maar alles aan haar darmen (ook ontlasing en windjes) leek haar pijn te doen. Ze was niet happy, had heel erg veel kramp en huilde veel. We zaten op Nutrilon hypoallergeen en zijn toen overgegaan op Nutrilon Pepti. Binnen een paar dagen was het verschil al enorm. DOEN! Gewoon proberen. Groetjes
ik lees even mee, geef wel borstvoeding hopelijk heeft iemand hier ook ervaring mee. ons kindje begint vrijwel na elke voeding ook hard te huilen/ krijsen , veel last van buikkramp, windjes, heeft wel dunne ontlasting en meerdere keren per dag (soms zelfs bij elke voeding)
Nou ik vind het een beetje "eng" om weer te veranderen van voeding. Ben dus 3 weken terug overgegaan van FRISO standaard naar FRISO comfort. Het gekke is......vandaag heeft hij dus een goede dag en huild vele male minder dan "normaal". Past dit ook in het patroon?
Nou ons zoontje was vanmiddag echt histerisch aan het huilen wilde zijn flesje in eerste instantie niet drinken, toen ging ik even boven met hem zitten waar het rustiger is en toe werd hij rustig en dronk hij wel. Wij zitten op de friso extra trouwens omdat hij zo hongerig is. Maar hij huilt dus ontzettend veel na zijn voedingen vraag me ook af wat dit is.
of mijn zoontje koemelk allergie heeft word binnen nu en 2 weken duidelijk want hij is bezig met ze provocatie test maar ik herken jullie klachten uit duizenden. alleen duide die ( het gillen na het eten) op verborgen reflux ( gaat vaak samen met koemelk allerie moet ik erbij zeggen) dat betekend dat ze zuur uit ze maagje steeds weer omhoog komt en weer terug slikt waardoor het brand in het keeltje. maar als je wil weten of het koemelk allergie is doe dan hetzelfde als catherine. stap dan over op nutrilon pepti en zie hoe het dan gaat. merk je dat de kalchten verdwijnen en helpt ga dan naar je HA die kan dan koemelk vrije voeding op resept geven zodat het word vergoed. je weet pas zeker of het koemelk is nadat je een provocatie test hebt gedaan maar vaak is het wel duidelijk wanneer de koemelk vrije voeding al zo veel beter helpt dat je de goede beslissing hebt genomen. en om weer te veranderen van voeding is indd niet fijn maar als het zal kunnen helpen waarom niet..? dan heb je teminste 1 ding uitgesloten. heel veel succes meiden. weet hoe moeilijk het is als je je kindje zo ziet en je weet niet wat er aan de hand is en wat je kan doen. heb het een paar weken gehad maar echt het gaat voorbij en blijf vooral genieten! en nog even tegen L83.. spuugd hij ook veel? ik zou als ik jou was even langs de HA gaan. wat jij al wel zou kunnen proberen is om zelf geen koemelk producten te nemen en kijken hoe het dan gaat want hij krijgt koemelk via jou binnen omdat jij het eet en drinkt. als je dat zou willen proberen kan je het beste even op i-net kijken wat je dan wel en niet mag hebben.
@moonlight159: vervelend om je kindje zo te zien he, echt zielig, hoe gaat het nu, nog andere voeding geprobeert? @marijee: hij spuugt vrijwel nooit. hij is pas nog onderzocht door arts op consultatiebureau en die zegt dat ze niks kan vinden, het lijkt haar ook geen KMA omdat ik niet zoveel melk drink maar heb niet veel vetrouwen in haar, we vertelde dat hij zich ook overstrekte maar zij voelde geen spanning in zijn nekje dus niks aan de hand. nu bij osteopaat geweest en werfel in nekje zit vast , zou kunnen dat daar ook de darmklachten etc. van komen dus kijk even aan hoe het na behandeling gaat. heb wel opgezocht wat ik nu wel en niet mag eten, als behandeling van osteopaat geen verbetering geeft ga ik dat proberen. weet iemand na hoeveel tijd het dan beter moet gaan/ dat het niet meer in mijn borstvoeding zit?
Mijn zoon heeft ook KMA, maar hypoallergene melk helpt niet bij kai......Ik moet echt km vrije melk gebruiken anders issie echt ziek.... we hebben van de week de provocatie test gehad en een dag na de eerste test waren we weer terug bij af....Niet kunnen poepen...veel scheetjes laten, roggelen bij het adem halen, eczeem, niet kunnen slapen door t maagzuur....en heel hangerig en moe....gewoon echt moe.... dit zijn bij ons dus de symptomen....hoop dat jullie er wat aan hebben...
Nee heb nog geen andere voeding geprobeerd. Ik wacht even af wat het consulatiebureau zegt maandag. Het gekke is, gisteren en vandaag ging het alweer een stukje beter, dus nu begin ik een beetje te twijfelen. Als het CB (heb echt een hele fijne) zegt, probeer maar KMvrije voeding, dan ga ik dat doen. Vind het in iedergeval fijn dat mijn verhaal wordt herkend. Werd er echt een beetje moedeloos van, zit zelf nog niet lekker in mijn vel van de bevalling (fluxus gehad 3 liter bloed verloren) en hij heeft ook nog 2 weken in het ziekenhuis gelegen waarvan 5 dagen op het NICU in nijmegen. Dit door vroeggeboorte en niet rijp zijn van de longentjes. Misschien dat het hier ook nog wel mee te maken heeft, ik weet het niet, zat in ieder geval echt met mijn handen in het haar. Ik hoop dat het zo blijft als dat het nu gaat, want hij slaapt op het moment en dat heeft hij nog maar weinig gedaan overdag......
Bij ons begon het ook zo, later kreeg hij juist diarre en met bloed erbij op een gegeven moment. Geen xzeem had hij. Hebben provocatie gedaan met Friso Allergy Care. Nu is hij blij en gaan we langzamerhand weer over proberen na gewone producten en na zijn operatie ook weer gewone melk proberen. Succes!