wat voor deken en rompertjes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Irene, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Hallo allemaal,

Morgen ga ik eens even lekker babyshoppen maar heb even wat vragen over deken/dekbed en rompertjes. Klopt het dat je geen dekbedje in het ledikant mag doen, maar dat er een dekentje in moet? En wat voor soort dekentje moet dit dan zijn, zijn er nog verschillen waar ik op moet letten? En waar kan je dit een beetje voordelig aanschaffen? Babyspeciaalzaken zullen wel duur zijn neem ik aan. En nu over rompertjes. Je hebt ze in alles soorten en maten, lange mouw, korte mouw, geen mouw, overslag aan de voorkant. Wat moet ik hebben? Op de uitzetlijst van de kraamzorg staat dat ik er 2 moet hebben in maat 56 en 4 in maat 62. Maar welke soort zijn dan handig? Wat denken jullie daarvan?

2. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    een dekbedje mag inderdaad niet dus gewoon een dekentje. zijn te koop bij Hema. is goedkoper als een babyzaak.

rompertje kun je niet genoeg hebben. ik vind 2 van 50 wel erg weinig. wat je kunt doen is 2 van 5 kopen en een paar van 50/56. Onze zoon heeft 6 weken in maat 50/56 gezeten. maar sooms zijn ze er ook zo uit. dus moet je denk naar eigen inschatting doen.

wij preferen de rompers met sluiting aan de voorkant die dus niet over het hoofdje heen moet. alleen dan wel de rompers met drukkertjes en niet met lintjes want die gaan los.

en gewoon wat korte en wat lange mouw kopen. als het frisser is doe ik de kleine lange mouwen aan en als het warm is korte. en in nederland weet je het maar nooit met het weer.

succes

3. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    young flower, die 2 is gebasseerd op de basis uitzet.
    Vergeet niet dat je vaak met de geboorte nog veel krijgt.
    En zo kan je eerst kijken welke maat je werkelijk nodig hebt voor zo'n ukkie.

4. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    't Is natuurlijk wel zo dat je 't altijd nog bij kunt kopen...
    Ik ben wel blij dat ik genoeg rompertjes heb! Mijn manneke past nog steeds maatje 50.

5. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Mijn vriendin had heel veel van maat 50 gehaald... maar dat heeft ie nog geen week aangekund. Zat binnen no time op 56.
    Daar zit je dan met al je rompertjes...

Ik vind het alleen zo grappig dat al die uitzetlijstjes er weer andere dingen op hebben staan...

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik zou de eesrte tijd niet kiezen voor een deken in een hoes maar voor een dekentje en lakkentje. Waarom: omdat je de kleine zo goed kan instoppen en hij zich niet kan loswoelen. Kleintjes hebben moeite zichzelf warm te houden en een deken in hoes kan je slecht instoppen waardoor de beeb bloot kan komen te liggen.

Rompertjes: een aantal lange en korte mouw in maat 50/56. Je kan zo bijkopen.

7. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    mijn kraamhulp toendertijd deed gewoon een ledikant lakentje en dan daarover heen gewoon een leeg dekbedovertrek

8. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Meiden bedankt, ben weer heel wat wijzer. Het is ook zo lastig als ik in zo'n winkel sta zie ik door de bomen het bos niet meer en weet ik niet wat ik moet kopen. Bedankt voor de reacties en adviezen!

Deel Deze Pagina