omega 3 visolie

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by MysteriousG, Nov 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Hallo verloskundigen,

Ik ben bijna 6 weken zwanger. Mijn probleem is dat ik te weinig vis eet, omdat ik er veel enge verhalen over hoor. Daarom wil ik omega 3 visolie capsules van de kruidvat (EPA 18%, DHA 12% - 2000 mg) nemen. Nou vraag ik me af of dat toegestaan is? En welke vissoorten kan ik beter eten? Ik heb ook gehoord dat vissen in verpakkingen niet goed zijn?

Alvast bedankt voor de reactie :)

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi MysteriousG,

je mag inderdaad extra omega# visolie capsules nemen als je zwanger bent. Er zijn zwangerschapsvitamines waarbij ook deze capsules zitten. Het nemen hiervan wordt overigens niet door de gezondheidsraad aangeraden, dus het hoeft niet,. Maar als je weinig vis eet kan het zeker geen kwaad. Als je vis eet, probeer de roofvissen te mijden. te matigen (oa snoek, snoekbaars, baars, meerval, paling, tonijn).
    Je mag gerust vis eten in de zwangerschap, inderdaad zelfs heel gezond, maar neem geen vis die vacuüm verpakt is geweest of die normaal verpakt is, maar dicht bij de houdbaarheidsdatum is.

Groetjes Brigitte

Share This Page