Medicijnen en eventuele zwangerschap?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Stoffeltje, Apr 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Vanwege spruw die in mijn borsten zit moet ik een kuur diflucan/fluconazol doen. Eén keer 400 mg en vier weken 200 mg per dag. Nou is het zo dat we gemeenschap zonder anticonceptie hebben gehad in mijn vruchtbare dagen voordat ik vandaag met de kuur ben begonnen. Ik kan pas 30 april testen. Kan het kwaad voor het eventuele vruchtje? In de bijsluiter staat namelijk dat je niet zwanger mag worden/zijn.

Alvast bedankt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

over het algemeen zeggen; liever geen medicijnen in de zwangerschap. Maar je kunt er nu toch niets meer aandoen! Afwachten dus of je zwanger bent en je niet tevel zorgen maken. Van de meeste medicijnen weten we niet of ze kwaad kunnen en zoja, wat dan precies. Daarom geldt het algemen advies; alleen op voorschrift van de arts medicijnen in de zwangerschap.
    Nu gewoon wachten tot de test of de menstruatie.

Mirjam

3. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Beste Mirjam,

Bedankt voor je antwoord. Het is erg prettig dat je hier een vraag kan stellen. Ik heb de huisarts ondertussen ook weer gesproken en hij zei dat het geen kwaad kon omdat de moeder de eerste vier weken geen bloedband met het vruchtje heeft. Klopt dit dan wel? Maar ja, misschien maak ik me wel druk om niets. En ik kan er inderdaad niets meer aan veranderen.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Stoffeltje,

inderdaad is de bloedband tussen moeder en kind tot 4 weken nihil, dus geen zorgen maken hoor.

Groetjes Brigitte

5. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Bedankt lieve dames,

Ik ga nu afwachten. Pijn in de borsten is namelijk ook niets waard.

Liefs Stoffeltje

Share This Page