Zorgelijk of aanstellerij/normaal?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Micchan, Nov 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Hee dames,

hoewel ik me over het algemeen niet heel erg druk (meer) maak, ben ik van vandaag toch wel een beetje geschrokken..
    Ik heb echt flinke pijn gehad, het begon helemaal linksonder in m'n rug, breidde zich uit naar rechts en daarna naar boven, tot net onder m'n schouders. Het was een beetje een gevoel tussen kramp, steken en zo'n slaapgevoel als je ook wel eens in je voet hebt, na een tijdje voelde ik ook helemaal niets meer in m'n rug, alleen nog maar dat bzzz-gevoel van de 'slaap'. Ook m'n buik was helemaal hard en erg pijnlijk.

Ik heb wel vaker harde buiken, maar die doen vrijwel nooit pijn..

Bovenstaande heb ik vandaag twee keer gehad, een keer toen ik gewoon in bed lag en de tweede keer toen we ongeveer een half uurtje gelopen hadden buiten. Nu is de pijn weer compleet weg en voel ik me weer prima, denk wel dat ik straks even een lekker kruikje ga maken..

Maar is dit iets wat zorgelijk zou kunnen zijn, of zijn dit normale pijnen die bij de zwangerschap horen en ben ik gewoon een mietje? (Ik ben best kleinzerig, moet ik toegeven)
    M'n zus zei meteen dat ik moest bellen, m'n vriend dat we maandag toch al heel vroeg in het ziekenhuis moeten zijn voor de 20-weken echo en het dan gelijk kunnen aankaarten, en ik hang er een beetje tussenin.. :)

Sorry voor het lange verhaal en bedankt voor het lezen/reageren alvast!

2. Pippamoi

Pippamoi Actief lid

Jul 28, 2013
    278
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Als eerste: heb geen ervaring met deze klacht, dus neem mijn advies met een korreltje zout. Mijn gedachte is: het doet pijn bij jou, niet bij de baby (baarmoeder-zone zeg maar), dus ik zou het even aankijken als het dragelijk is. Er dreigt geen direct gevaar dan, denk ik? En dan inderdaad maandag aankaarten. Tenzij je echt vergaat van de pijn. En ze zeggen altijd 'beter 1x te vaak gebeld naar de vk dan 1x te weinig, dus als je het morgen weer (vaak) hebt, zou ik wel bellen.

3. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Dankjewel voor je reactie :)

Zo probeer ik ook te denken inderdaad, de baarmoeder staat wel strak maar wordt niet kleiner/nauwer, dus waarschijnlijk heb alleen ik er last van.. :p

Ik zeg ook altijd 'Bel nou gewoon, beter te veel dan te weinig!' bij ik-maak-me-zorgen-topics, maar bij mezelf is het dan opeens weer een grotere stap.. :):):)

Nu nog steeds alles helemaal okay, dus kijk het voor nu inderdaad gewoon aan..

4. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

Dec 26, 2012
    1,029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt niet fijn ik kan me voorstellen dat het je wat bezorgd maakt.
    Ik zou het ook even aankijken, als je het vanavond weer krijgt kun je altijd nog bellen voor advies. Succes!

5. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Het zou kunnen dat je kleintje je tegen de rugkant schopt, ik heb ook af en toe van die steken, bloed en urine zijn normaal en de kleine doet het verder goed, volgens de vk kon het dan best de kleine zijn die net op een spier of zenuw trappelt...
    Als je er last van blijft houden en je maakt je zorgen dan even aan je vk vragen.

6. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    @Floortje: Dankjewel! :)
    @sasjuh: Aaah, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht, suf.. Balen dat jij er ook last van hebt :( Ik blijf het in de gaten houden en als het erg vaak voorkomt of pijnlijker wordt, ga ik het zeker aankaarten bij de verloskundige! Dankjewel :)

7. Artamesia

Artamesia Bekend lid

Jul 22, 2013
    606
    11
    18
    Female
    Limburg (BE)
    Hoi,

Ik heb er een tweetal weken geleden ook last van gehad. Werd s nachts gemiddeld 4 keer wakker met hevige kramp aan de rugzijde. Hield een 10tal minuten aan en nam dan geleidelijk af tot pijnvrij.
    Volgens de gyn was het de baby die een boks/trap uitdeelt ;)

Momenteel heb ik er geen last meer van, voel de baby nu op andere plekken schoppen, dus vermoed dat hij gedraaid is!

Share This Page