hier wil huisarts het niet hebben tijdens de zwangeschap omdat deze er geen verdere opleiding in hebben gevolgt. hier schrijft de gyneacoloog het gewoon voor.omdat het de placenta passeerd. en het is ook veillig bevonden door het rivm.
Onze huisarts gaf aan dat hij het wel voor durfde te schrijven omdat ik al wat verder in mijn zwangerschap was (ik gebruik het vanaf 27 weken zwangerschap) In het begin van de zwangerschap met de aanleg van alle orgaantjes ed. schrijft hij het inderdaad niet voor, omdat er nog niet genoeg bewijs is dat het niet schadelijk is. Maar ik lees hier inderdaad dat de meningen van verschillende artsten dus kunnen verschillen.
Wat raar ik mag dus mijn omeprazol niet slikken! Ik heb normaal 40 mg en krijg op dit moment: olcogant... Heb van de week nog een keer gebelt maar mag het echt niet nemen!
Wat gek dat er zoveel verschillen in zijn zeg! Ik kan echt niet zonder. Als ik stop heb ik binnen 2dgn een ontsultoken maagwand en kan ik niet meer eten. Dan stop mijn maag ook met werken, dus stoppen is geen optie. Ik loop onder controle van een prof. In het vu en deze zegt ook dat het niet slikken ergere gevolgen heeft. Ik hoop dat demeiden die het niet krijgen snel iets anders krijgen wat ook goed helpt!