Hallo, Mijn zoontje van 1,5 is eigenlijk bijna nooit ziek, maar 2 weken geleden kreeg hij ineens hoge koorts die na 3 dagen zakte om vervolgens weer even terug te komen. We zijn toen langs HA geweest, zijn oren en longen waren schoon en een paar dagen later was te koorts weer weg. Hij had verder geen andere symptomen behalve loopneus. Sinds een dag of 2 is het gestopt, echter heeft hij vandaag WEER koorts van 38,4. Misschien niet zo hoog nog, maar kan natuurlijk nog oplopen... Ik vind dit zo raar, hij had pas een week geleden koorts en nu weer! Hebben jullie zoiets ook meegemaakt? Komt dit vaker voor of moet ik me zorgen maken?? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ja! Ik had het twee weken geleden! Bleek hij oorontsteking te hebben die weer terug kwam! En echt naar 40.3! Wel bij dokter geweest toen maar dat was omdat ik de eerste 5 dagen niet was gegan (hij was verder alert, vrolijk alleen hoge koorts) toen 3 dagen geen koorts en toen ineens weer 3 dagen koorts en hoog. toen naar dokter gegaan had hij oorontsteking en waarschijnlijk die week ervoor ook al maar was niet helemaal weg geweest. Was niet erg ik mocht pm geven 3 in 24 uur en daarna was na een paar dagen koorts weg. Maar ik zou het gewoon in de gaten houden en anders evt overleggen met huisarts.
Bedankt voor jullie berichtjes! We zijn met hem inmiddels bij de huisartsenpost geweest, ik bedacht me ineens dat hij de laatste tijd opvallend vaak een beetje door de knieën zakt en naar zijn kruis grijpt, kon het een teken zijn van een blaasontsteking? Zijn plas is niet onderzocht toen we bij de HA waren. Ze vonden dat we toch niet tot maandag moesten wachten en dat we nu zijn plas moesten inleveren, maar gelukkig toch geen blaasontsteking!!! Anders zou het betekenen dat hij er al 2 weken mee rondliep... Dus waarschijnlijk gewoon weer een virusje gepakt!
Oh ja dat kon ook nog. Wij moesten inderdaad ook urine inleveren van S. maar dat was niks. Waren toen zijn oortjes. Lastig he dat ze niet kunnen zeggen wat ze nou hebben Beterschap voor jullie! (ik begin zelf ook weer voor de 10e keer dit jaar te hoesten....WAAR is mijn weerstand??)
Ons meisje heeft het ook gehad! Hoge koorts (bijna 41 graden) en daarna even 2 dagen minder/weg en vervolgens kwam het weer terug! Alles bij elkaar is ze een maand ziek geweest! Verschillende keren bij de huisarts (enpost) geweest. Ze bleek uiteindelijk dubbele oorontsteking, keelontsteking, vreselijk ontstoken ogen, longontsteking en ze kreeg ook nog buikgriep! Ze is dus echt heel ziek geweest, weken niet gegeten, maar gelukkig eindelijk weer opgeknapt! Heel veel beterschap! Hopelijk is hij snel weer de oude!
Oh oh, wat schrik ik er toch van, als ik lees wat onze kleintjes allemaal wel niet kunnen krijgen!!! Wat fijn dat alles uiteindelijk goed is gekomen, en iedereen bedankt, ik hoop ook dat hij snel weer opknapt (eten is hier ook een probleem momenteel!) Ik ben de eerste keer ook door hem aangestoken, wat raar, in de winter hadden we nauwelijks last van verkoudheid en nu ineens heel veel... Dus iedereen, goede gezondheid!!!
Wij zijn hier ook de hele winter weinig ziek geweest en de laatste maand/anderhalve maand is het voortdurend raak. Wel herkenbaar dus... Hopelijk snel lente