Primperan en overgeven

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Achterkantvandemaan, 8 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.264
    7.213
    113
    Ik slik nu 2,5 dag primperan, en als ik overgeef komt er niks uit. Alles is hetzelfde als normaal overgeven. Kokhalzen en 'alles eruit gooien', keer op keer, alleen er komt niks uit. Ik heb nadien wel hetzelfde opgeluchte gevoel als wanneer ik wel alles eruit gooi.

    Ik eet gewoon veel dus het is niet zo dat mijn maag leeg is.

    Is dat nu juist het idee achter primperan? Dat er dus niks uit komt en je zo je voedingsstoffen kan behouden ofzo?

    Ik had gehoopt dat ik er niet meer misselijk van zou zijn en dat ik niet meer hoefde over te geven. Maar helaas....
     
  2. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Ik weet het niet, maar veel sterkte ♥️ hoop dat het snel over is..
     
  3. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.560
    113
    Vrouw
    Bij mij heeft geen enkel middel ooit gewerkt :D.
    Bij de oudste vlogen de kilo's er af en werd ik meermaals opgenomen voor vocht en primperan .
    In het ziekenhuis voelde ik mij altijd een tikkeltje beter en ik kwam thuis en het was weer prijs.

    Veel succes zou ik zeggen.
    Met wat geluk hoor jij bij de grote groep die na 12 weken wat minder last krijgt .
     
  4. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Bij mij zorgde primperan ervoor dat ik maar 2-3 per dag hoefde over te geven in plaats van 10-14 keer en het maakte dat ik weer een beetje kon eten en drinken en dus niet uitdroogde.

    Voor misselijkheid leek het weinig te doen, ik voelde me nog steeds dag en nacht vreselijk beroerd. Maar als het tijd was voor de volgende zetpil werd de misselijkheid toch nog erger en begon het kokhalzen en overgeven weer, dus tja. Ik ben ooit 1 keer te laat geweest met primperan zetpil en dat heb ik geweten ook (intense overgeefmarathon meerdere keren per uur tot bloedens aan toe). Het heeft toch wel scherpe randjes van iets heel heftigs eraf gehaald, maar functioneren was nog steeds onmogelijk. Primperan heeft bij mij dus eigenlijk alleen ziekenhuisopnames voorkomen :rolleyes:.

    Na 20 wkn maakte het geen verschil meer of ik nu wel of niet primperan gebruikte, dus toen ben ik gestopt. Ik ben blijven overgeven (1-3 keer per dag) tot bevalling.
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik bleef ook dat droge overgeven, vreselijk. Maar goed... daardoor kon ik wel weer mini hapjes eten. Ik had bij de oudste droge hg eerste trimester. Lag in t donker, rechtop in bed. Met medicatie kon ik mini hapjes crackers eten. Ik lag op de grond van de douche om mij te wassen en douchen. Gewicht dook al onder de 54 kilo toen.

    Je tanden waarderen niet overgeven ook!
     
  6. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.264
    7.213
    113
    Thanks voor de reacties. @GroeneBomen ik zocht inderdaad vooral naar herkenning van dat droge overgeven. Dat is zo super raar!
    Ik twijfel daarom om toch maar gewoon te stoppen met de primperan. Ik heb niet het idee dat het werkt tegen de misselijkheid en daar heb ik ze vooral voor.
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik voelde me net een kat met een haarbal die er niet uit wou hihi

    2e zoon kokhalse ik met meer inhoud: was ff spugen en door. Dat was gelukkig wel werkbaar :)
     
  8. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Hoe vaak neem je het in? En neem je het wel regelmatig op vaste tijden in?
    Misschien toch iets langer proberen. Primperam en emefazene heeft vaak een aantal dagen nodig om een spiegel in je bloed op te bouwen. Die spiegel moet op peil en stabiel blijven. Dus echt strikt om de zoveel uur het spul innemen. Ook al voel je je op dat moment goed.
    Ben je bijv voornamelijk sovjtends misselijk? dan neem je het het beste snachts of in de vroege ochtend in.
    En desnoods een hogere dosering. Ik nam 4 emefaseme op een dag. Alleen dit werkte ook tegen de misselijkheid
     
  9. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Bij mij was Primperan het enige wat hielp tegen de misselijkheid. Maar helaas is het geen wondermiddel wat bij iedereen hetzelfde werkt. Als je nog steeds zo misselijk bent en droog overgeeft zou ik er ook mee stoppen, dan heeft het toch niet het gewenste effect. Er is nog zoveel meer, Zofran zou je ook eens kunnen proberen als ze je dat willen voorschrijven. Bij een vriendin van mij werkte primperan ook niet maar Zofran wel weer. Succes!
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  10. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.967
    113
    Vrouw
    Als alleen primeran niet werkt tegen de misselijkheid kan je aan de huisarts vragen of je iets anders mag proberen/een combi van meerdere dingen mag proberen.
     

Deel Deze Pagina