Mijn zoontje is een enorm slechte eter. Het enige gezonde wat er een beetje in gaat is pasta en het liefst spaghetti. Nu wil ik wat verschillende soorten verse pasta sauzen gaan maken,hebben jullie nog tips,lekkere recepten die je zelf maakt of die je kinderen heel lekker vinden?
Lekker ! 1. Tomaat, champignons, paprika en olijfjes klein snijden en in de wok, daarna eventueel wat huttekase er bij (dit is mijn zoontje zijn favoriete combi).. Je kunt eigenlijk alles combineren inclusief kruiden (aubergine, courgette, broccoli, knoflook, italiaanse kruiden, etc). Ook hier kun je vlees of vlees naar behoefte toevoegen. Eventueel los de groente klaarmaken en dan je zoontje zelf laten kiezen wat hij wilt hebben. Zo geef je hem ook wat "macht" en vind hij het misschien extra leuk . 2. Verse spinazie slinken, creme fraiche er bij, tussendoor rauwe ham snijden en die als laatste toevoegen. Daarnaast kun je eventueel wat parmezaanse kaas raspen en pijnboompitjes raspen. 3. Penne koken, tussendoor een mix maken van erwtjes uit blik, blikje tonijn, en een mix van mayo en yoghurt. Daarna de penne er doorheen en tevens wat kaas er doorheen roeren. In een ovenschool en 15 min in de oven. Dit was vroeger echt een van mijn favo maaltijden.
De klassieke tomaten/groente saus (ik wissel de groente gewoon beetje af) is hier een topper. De spinazie ala crème met een schep Philadelphia kruidenkaas en Cherry tomaatjes is hier ook favo (lekker met zalm of kip) Witte gebonden saus met prei/champignon enk hamblokjes. Pasta soorten naar keus.
Ik maak de basis vaak met romatomaten, krijg je een heerlijke smaakvolle saus van. Hier doe ik dan verschillende groenten doorheen met wat gehakt. De tomaten ontvellen en even met de staafmixer pureren en dan bij het gehakt en de groenten doen. Ook een aanrader: Spinazie met Philadelphia. Te koop in het vriesvak, van Iglo. Wat penne beetgaar koken. In een wok zalmsnippers kort roerbakken (kip kan ook) en dan de kant en klare spinazie met Philadelphia erbij en opwarmen. Smullen!
Tomatenblokjes, zak Italiaanse groente, knoflook, pesto Rosso, Italiaanse kruiden, blikje tonijn (of gehakt of kipfilet) en peper. Spinazie, boursin, ui, kipfilet, pijnboompitjes, geraspte kaas. Zoete ui, winterpeen, knoflook, tomatenblokjes, zongedroogde tomaatjes. Ui, witlof, makreel, verse roomkaas, bieslook
Thanks,de boursin valt hier bij mijn zoon niet zo in de smaak.De tomaat sauzen wel. Wat variëren met de groente in de tomatensaus ga ik ook maar doen. Iemand nog een recept voor een lekkere (simpele) basis tomaten saus?
Als we echte pasta eten uit italië dan eten we dit; 2 flessen tomatensaus biologisch 1 ui 1 knoflook 4 gedroogde pepertjes Verse basilicum 2 laurierbladeren Parmazaanse kaas Rode wijn Kappertjes evt Gehakt 250 gram evt Peper en zeezout 3 uur laten sudderen Eten we ''nederlandse'' pasta dan gaat er door de saus; Ui Paprika prei maïs Champignons gehakt spekjes Tomatenpuree smac knoflook peper/zout Overigens eet Ivan alleen nog wat saus met soms een stukje gehakt aan zijn Penne. Daarnaast krijgt hij groente erbij
Basis tomatensaus: Ui, knoflook, tomatenpuree, tomatenstukjes uit blik, gezeefde tomaten En dan een tijdje laten pruttelen (minuut of 15/20 maar vaak nog langer) en dan Italiaanse kruiden erbij vers of gedroogd, los of gemengd Eigenlijk is mijn saus nooit hetzelfde maar dit is wel ongeveer de basis Mijn kinderen vinden tomatensaus helaas niet lekker maar we eten het toch geregeld
Oeh ja, een scheutje rode wijn er door maakt het wel erg lekker Niet noodzakelijk maar geeft het wel een lekker smaakje Edit: maar voor kinderen misschien wat minder
Favoriet bij Jynte: pasta puttanesca van Jamie Oliver (staat ook op allerhande.nl). Lekkere saus met tonijn. En op nummer twee: lasagna geroosterde paprika (ook te vinden op allerhande.nl).