Wij willen in Juli/augustus 2 weken naar zuid Frankrijk. Nu heb ik de prijzen eens bekeken en voor 2 weken een ingerichte tent ben je zo 1000 euro verder echt belachelijk, nu had ik van de zomer al wel eens gekeken naar last minutes en toen kostte 2 weken maar 500 euro! We hebben niet een speciale camping op t oog wel kindvriendelijk en in Frankrijk waar de zon veel schijnt. Zouden jullie de gok wagen en pas 2 weken van te voren boeken?
Als je niet echt eisen hebt dan kun je makkelijk kort vantevoren boeken. Wij zijn ook al aan het kijken, maar willen wel bepaalde dingen. Mijn broer boekt nooit en komt op de leukste plekjes terecht (met 3 kinderen).
Wij hebben wel alvast geboekt voor de komende zomer. Canvas had zo'n leuke aanbieding tot eind september dat we het maar gedaan hebben. Betaalden nu bijna 700 ipv ruim 1000 euro. De camping waar we naar toe gaan zijn we deze zomer ook geweest en Canvas verhuurt er maar een paar tenten. Dus het risico dat alles snel volgeboekt is is wel aanwezig. Last minute zal de prijs niet veel lager zijn vandaar dat we nu geboekt hebben.
Als je kinderen nog niet leerplichtig zijn zou ik er voor kiezen de eerste twee weken van september te gaan. Dan betaal je een flink stuk minder!En is het niet abnormaal heet voor je kindjes.
Ligt eraan wat je eisen zijn! Wil je de hoofdprijs betalen of een drukke camping, dan hoef je nu niet te boeken inderdaad. Wij wilden een lodge met sanitair en daarvan stonden er 5 op die camping (kleine groene camping). Ik bellen en heel toevallig was er net 1 afgezegd, hoeveel mazzel was dat!
@proudmommy, Klopt inderdaad dat je last minute (bijna) nooit 2 aaneengesloten weken kunt boeken,zeker in het hoogseizoen. Ook omdat veel organisaties geen vaste aankomst en vertrekdagen meer hanteren.
We gaan toch wachten en gokken het erop, volgend jaar start ik met geven van cursus hypnobirthing dus eerst maar is kijken of er wel genoeg centjes zijn
Wij gaan ook voor het eerst last minute. Omdat we gewoon niet weten wat we willen, weer een camping of vliegen....
Als je flexibel bent en niet teveel eisen, kun je prima last minute boeken. Hebben wij dit jaar ook gedaan. 2 dagen van te voren geboekt, bijna 1000 goedkoper uit dan wanneer we nu bijv. zouden boeken voor volgende zomer. Keuze in ingerichte tenten was ook nog heel groot toen (wij hadden een stacaravan). Flexibiliteit in vertrek en aantal dagen is wel handig, heb je nog wat meer keuze.
er zijn genoeg mensen die last-minute boeken, als je verder niet echt een vookeur of specifieke wensen hebt, zou ik zeker een last-minute doen. Wij hebben trouwens al geboekt (vroegboekkorting) maar dat komt omdat wij wel weten wat we willen en een heel wensen/eisen lijstje hebben Maar ik snap dat niet iedereen dat heeft
Wij willen niet het risico lopen dat wat wij willen niet meer beschikbaar is, dus wij gaan op tijd boeken. We willen een kleine camping met voldoende speelgelegenheid voor de kinderen op loopafstand van het strand en niet te ver rijden. Ik heb al een camping op het oog en ik zou het liefst nu al boeken, maar dat kan nog niet ivm mijn mans collega's.