Een goeie vriendin ligt - as we speak - in Utrecht te bevallen van haar tweede kind! Ze heeft vanochtend in alle vroegte aangekondigd dat haar vliezen zijn gebroken en tussentijds hebben we een update gekregen van manlief. Enerzijds vind ik dit wel leuk maar het voelt ook een beetje raar. Ik geloof niet dat ik mijn bevalling zou aankondigen op FB.. ik heb ze beide helemaal niet aangekondigd (ja, aan man!).. Wat vind jij daarvan? Waarom wel of niet op een social media zetten...
Ik heb het niet gedaan. Sterker nog, niemand wist dat ik die dag ingeleid zou worden. Is deze keer anders, want mijn schoonmoeder moet op de kleine passen en onze buren (goede vrienden van ons) weten het ook. Maar daar wil ik het bij houden. Sowieso mijn ouders niet, want die gaan zich dan de hele dag druk maken. Vorige keer vond ik het heel relaxt. Anders staat de hele dag je telefoon te piepen door de smsjes. Ik vind het ook niet nodig. Wat hebben de mensen er aan? Wat heb JIJ er aan? Mensen horen het wel als de kleine er is. Ik zit wel op een facebook groep met September mama's. Daar houden wij elkaar voor iedere scheet op de hoogte. Maar dus ook al weken voorweeën enzo. Ach ja, dat is een andere context.
Bij de eerste werd ik ingeleid, echt tegen niemand iets gezegd! Dus was totale verrassing. Bij tweede wisten m'n ouders het omdat ze ons dochtertje thuis hadden omdat ik in t ziekenhuis moest bevallen. Bij de derde moesten we 's nachts oppas regelen (ouders weer) dus die wisten het. Verder niemand.
Ikzelf ben heel open op mijn social media. Als ik me kut voet, typ ik dat, voel ik me vrolijk typ ik dat. als ik bij de kliniek ben geweest (fertiliteitsbehandeling) dan typ ik dat (op blog omdat 140 twittertekens wel heel kort is). Ook als ik zou gaan bevallen, mocht ik ooit zwanger raken, dan typ ik dat ook op mijn social media....
Nee de geboorte kondig ik aan maar de bevalling niet! Straks worden we door mensen gebeld en gesmst hoeveel cm ontsluiting er is terwijl ik in een weeënstorm zit
no way, ik vertel buiten mijn man liever helemaal niemand dat ik moet bevallen. Vorige keer ook prima gelukt, maar ja nu wordt alleen mijn zusje ingelicht omdat die onze dochter op moet vangen. Verder houdt zij zich ook stil tot wij iets laten horen vanuit het ziekenhuis.
Nee dat is prive. Wij hebben ook alleen aan onze ouders, broers, schoonzussen en hele goede vrienden verteld dat ik ingeleid werd.
Ach ja ieder zijn ding toch? De 1 zet het erop, de ander niet. Ik heb het niet gedaan omdat ik het als een "verassing" wou houden voor de anderen.
Nou Van R* wist niemand het. Maar van C pff Tandjes., Me vriend kon er niet bij zijn dus me s.moeder en moeder zouden er bij zijn. S.moeder heeft me naar het ziekenhuis gebracht woont dicht bij. In het ziekenhuis heb ik me moeder gebeld dat ze moesten komen. 8 u in de ochtend En je raad het vast wel me moeder heeft hel fijn verteld op hyves dat ze naar mij toe ging. Vriend had dat moeten doen niet zij heel jamer en niet leuk
Hier alleen de geboorte aangekondigd op m'n eigen Facebook. En de September mama's zijn inderdaad zoals LadyXochi zegt van elke scheet op de hoogte gehouden - maar wel op een privé (afgesloten) pagina!
Ik heb op "Anders" gestemd. Ik vind niet dat iedereen mee mag genieten, maar "we houden het klein" vond ik ook niet de reden om het niet op facebook te zetten. Wij vertellen het ook niet aan jan en alleman. Dus dat is niet specifiek voor social media.
Nee, dat vind ik niks.. Bij de eerst werd ik ingeleid (zonder medische reden, omdat mijn moeder ernstig ziek was) en vrijwel iedereen wist die datum. Ik vond het verschrikkelijk, kreeg de hele dag door smsjes en ik werd constant gebeld of ie er al was Bij de tweede zou ik een geplande keizersnede krijgen en die datum heb ik alleen aan (schoon)ouders en broers/zussen verteld.. Uiteindelijk is ze een week eerder geboren dus toen was het voor iedereen een verassing
1e keer inleiding hebben we tegen iedereen gezegd dat het op maandag ging gebeuren, maar stiekem was het vrijdag al ik liep al 2 weken overtijd dus iedereen zat er echt op te wachten, vandaar dat we maar een datum verzonnen hadden.... 2e inleiding idem, alleen wist mijn moeder wel de echte dag omdat ze op onze dochter zou passen tijdens de bevalling.
Nee, ik vertel niemand dat de bevalling begonnen is/bezig is. Mijn ouders zijn de 1e die het horen, maar dat gebeurt pas als alles achter de rug is. Ik ben sowieso heel erg terughoudend met wat ik op fb neerzet.
Jahoor iedereen mag het weten. Moet wel zeggen dat mijn facebook vrienden vooral bestaat uit mensen die dichtbij mij staan of mensen van zwangerschapspagina. Dus heb niet me hele vroegere klassen erin staan ofzo.
Heel erg privé. Wel wist de naaste familie dat ik werd ingeleid, maar had ook al in het ziekenhuis gelegen en er kwam iedere dag iemand langs om me te helpen. Daarbij was mijn moeder jarig.
Nee, dat zou ik nooit doen. Dan heb je direct ook iedereen die vreselijk op de hoogte gehouden wil worden, langs wil komen al heel snel na de bevalling enzo... En wat nou als het heel lang duurt: iedereen in de stress omdat je niks laat horen en er wel weet ik wat allemaal niet mis kan zijn Bij Thirza viel de bevalling nogal tegen en was ik blij dat we dag 1 en 2 enkel ouders en broers/zussen langs hebben gehad en voor de rest lekker rust hebben gehad toen Dag 4 hebben we de kaartjes verstuurd, avond dag 5 pas weer de eerste visite gehad toen. Mochten we nu eerder aan visite toe zijn, dan plaats ik wel een foto en berichtje alsnog heel snel op facebook Maar ik verwacht dat we eerst een paar dagen lekker willen bijkomen en wennen aan elkaar, zeker met Thirza die toch een hele verandering weer tegemoet gaat.... De eerste die bij Thirza trouwens wist dat ik lag te bevallen, was de ex van m'n man, omdat we het weekend met de kids af moesten zeggen Dat gaat hopelijk deze keer anders Ik reken er wel op dat ik weer overtijd ga lopen, en daar zullen waarschijnlijk wel een boel mensen naar gaan vragen, ook via FB. Tja, dat houd ik neutraal dan, ga echt niet dan roepen dat inderdaad eindelijk de weeen begonnen zijn