Heb ik al een positieve ovulatie test?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Engeltj, Mar 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Engeltj

Engeltj Bekend lid

May 9, 2012
    764
    0
    0
    Assistent drogist '13
    Hoi!

Zouden jullie even mee kunnen kijken naar mijn ovulatie testen zit er nu al een knaller bij ik dacht zelf die van gisteravond.
    Heb nu eergisteren voor het laatst geklust heeft het vanavond nog zin om te doen voor bevruchting? Moet ik nu nog ovulatie testen doen?

Hoop op een reactie!
    1425322768181.jpg

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik zou de test van 1 maart 19.20 u als positief beschouwen. Op de foto lijkt de teststreep donkerder dan de controlestreep. Maar ik weet niet of dat in het echt ook zo is. Hij moet even donker of donkerder zijn, dan is je test positief.

Je eisprong komt 24-48 u na de eerste positieve ovulatietest. Dat zou dus vandaag of morgen zijn. Zaadcellen blijven gemiddeld 2-3 dagen leven in je lichaam. Het is wat op het randje als je morgen je eisprong hebt. Dus ik zou het voor de zekerheid vandaag ook nog een keer doen.

Als je eenmaal een positieve ovulatietest hebt gehad, kun je stoppen met testen. Het heeft geen zin om door te gaan.

3. Engeltj

Engeltj Bekend lid

May 9, 2012
    764
    0
    0
    Assistent drogist '13
    Hoi Jippie,

bedankt voor je reactie! was al even bang dat er niemand zou reageren..
    Ja hijs net zo donker en misschien zelfs iets donkerder dan die controle streep. Nou maken we er vanavond nog maar weer een feestje van!:D

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female

Yep deze!

5. Roos28

Roos28 Actief lid

Mar 1, 2015
    200
    10
    18
    NULL
    NULL
    Volgens mij is de voorlaatste test positief, die van 1maart rond 19u. Hopelijk is het snel raak!

6. cowie

cowie Lid

Jan 13, 2011
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij is ook de voorlaatste positief, die van 1 maart rond 19.20 u. Maar ik zie wel eens bij die gevoelige ovu-tests van Sensitest (op de site staan voorbeelden van anderen en die kun je zelf ook insturen) dat die groene behoorlijk lang 2 streepjes geven in wisselende sterkten. Daarom zou ik een eerste keer goed door blijven testen en eens kijken hoe zo'n cyclus verloopt, of er inderdaad 1 duidelijke piek is, of dat ze heel lang positief lijken.. ik denk wel dat je nu goed zit. Dan zou je het beste binnen 24 u na de LH-piek (positieve test) kunnen vrijen. Vanavond heeft nog wel zin, als de ovulatie bijv. na 48 u komt, dan is het pas morgenavond 19.00 u, dan kunnen de zaadcellen de eicel nog bereiken. Als de ovulatie vroeger was, kunnen de zaadcellen van eergisteren de eicel wel halen.

7. beest

beest Actief lid

Oct 30, 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    Alleszins op dag 13 je piek. Ik vind ochtend en avond op het eerste zicht even donker.

8. Engeltj

Engeltj Bekend lid

May 9, 2012
    764
    0
    0
    Assistent drogist '13
    Dank jullie wel allemaal voor het kijken.
    Helaas gisteravond niet meer geklust omdat manlief moe en geen zin had.. baal heel erg!
    Hoop dat deze maand dan niet verspeeld is..:(

liefs!

9. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Je hebt prima op tijd geklust.. Zaadjes kunnen beter op tijd klaar liggen, die overleven ip wel een paar dagen hoor

Share This Page