Nieren of iets anders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Oliviafaye, 14 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Zijn er al wat dames wakker?

Ik werd vannacht uit het niets wakker met verschrikkelijke pijn in mijn midden/onderrug en dan vooral aan de rechter kant.
    De pijn was even ondraagelijk en is nu gezakt naar een zeurderig gevoel.
    Zijn dit mijn nieren? Of misschien iets anders?
    Ik ben opzich redelijk relaxed maar heb gelezen dat een nierbekonsteking gevaarlijk is voor de baby en heb geen oog meer dichtgedaan.
    Ga zo urine brengen hoor maar kan pas vanaf half 9..

2. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

11 feb 2015
    130
    0
    16
    Ik heb net een nierbekkenontsteking gehad. Maar die pijn zat hoger. Zeg maar in de rug net onder de ribben
    Succes!

3. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Ik zou even de verloskundige bellen, hoop dat het snel weer weg is voor je!

4. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Oke, mijn pijn begint daar ook wel ergens, net onder de ribben maar bij mijn lichaam is dat al echt het midden van mijn rug.
    Kort bovenlichaam ;) het straalt uit naar beneden en het lijkt nu iets te zakken, dat is volgens mij meestal niet bij een nierbekkenonsteking toch?
    Ik hoop dat het gewoon een knelling is ;)

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Als je een nierbekkenontsteking hebt heb je vaak ook andere symptomen als bloed in je urine ( te zien door rosé kleurige urine).
    Heb je koorts?
    Ik denk persoonlijk dat het iets anders is, beknelde zenuw of iets, maar urine langs brengen kan nooit kwaad.

6. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Oke dankje, omdat de pijn nu erg gezakt is verwacht ik dat ook maar ga voor de zekerheid toch maar langs ;)

7. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Toen ik nierstuwing had begon t ook net onder ribben aan zijkant rug. Op mn linkerzij slapen hielp hier wel. Nu heb ik er gelukkig geen last meer van!

8. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

11 feb 2015
    130
    0
    16
    Ik had ook alleen pijn in mijn rug. Eerst een dag "aanvalsgewijs". Toen toch voor de zekerheid laten checken en bleek een nierbekkenontsteking te hebben. Ik had geen andere klachten erbij, dus het kan altijd! Pas de volgende dag had ik continue pijn en voelde mij ellendig.
    Checken kan sowieso geen kwaad.

9. summer22

summer22 Fanatiek lid

24 mei 2014
    1.007
    130
    63
    Ik had ook opeens hele erge pijn in mijn rug, hebben op het ziekenhuis toen een echo van de nieren gemaakt. Bleek dat ik nierstuwingen had. Het kindje drukte gewoon de urineleider wat af. Konden verder niks doen.
    Heb er nu gelukkig geen last meer van.
    Nierbekkenontsteking zou je heel erg ziek van zijn. Hoge koorts en misselijk enzo.

Maar voor de zekerheid en geruststelling kan je best even naar de huisarts😊

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Nierstuwing lijkt me wat vroeg, volgens mij zit ts rond de 18 weken?

11. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Toen begon dat bij mij toch al.. met 16 weken 8had ik er al last van!

12. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    #12 Oliviafaye, 14 aug 2015
    Laatst bewerkt: 14 aug 2015
    Klopt idd, zit op 18.6 ;)

13. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit hoeft niet altijd hoor. Ik had ook alleen de pijn in mijn rug en dan constant. Geen bloed in de urine en geen koorts. Ze moesten zelfs mijn urine op de kweek zetten omdat er met de gewone test geen bacteriën te zien waren.. maar mijn onstekingswaarden stegen wel en de pijn werd alleen maar erger. Daarna kreeg ik ook goede koorts opeens. Uit de kweek kwam idd dat ik behoorlijk wat bacteriën in mijn urine had.

Ts: breng die urine maar voor de zekerheid langs en vraag ff of ze het ook op kweek willen zetten. Succes meid!

14. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Ik herken het wel. Ik word s'nachts vaak wakker om te plassen en mijn blaas zit dan goed voel. Als hij leeg is voelt het even aan zoals jij het omschrijft.

15. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik ben met 17 weken opgenomen met nierstuwing, kan dus makkelijk met 18 weken voorkomen.

Nierbekkenontsteking hoef je trouwens niet ziek van te worden, ik heb het jaaaaaren terug een keer gehad en had toen alleen maar heel veel pijn. Geen koorts of andere symptomen.

16. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Urine was schoon maar word op kweek gezet.
    Ze denkt aan nierstenen of inderdaad stuwing dus moet naar het ziekenhuis voor bloedprikken en een echo... Pijn begint weer ondraagelijk te worden maar het meisje trapt vrolijk door dus dat is gerustellend!

17. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt last aan de rechterkant he? Probeer dan op je linkerzij te liggen, dat hielp bij mij tijdens de nierstuwing erg goed. Ook een warme kruik in de rug verzacht de pijn.
    Wanneer mag je voor de echo?

18. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Ik heb soms ook ineens een felle pijn in mijn rug aan 1 kant. Bij mij is het een zenuw die dan klem zit. De pijn is dan echt niet normaal meer zo erg!
    ik ga dan op mijn rug liggen met mijn benen omhoog dan zakt het vanzelf weer.
    misschien dat het zo iets is??

19. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ben al in het ziekenhuis, wel fijn dat ze ook geen risico's nemen.
    Het kan inderdaad gewoon een spier zijn maar ze was van mening dat we eerst al het andere moesten uitsluiten :)

20. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi vlot! Inderdaad fijn dat ze je serieus nemen, had ik meer problemen mee...

Deel Deze Pagina