OMG!!!! Te gênant

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Zit lekker in mn tuintje en er loopt net een stelletje voorbij met vette ruzie.
    Echt niet normaal, K dit, K dat. :$
    Zo asociaal en zeer onrespectvol bovendien...
    Hier weleens 'mot' gehad in de supermarkt of zo, maar verder dan ingehouden gesis gaat het dan niet. Dat vecht je dan toch thuis uit en niet en plein publique??!!

2. Wij hebben ook wel eens ruzie buiten de deur, maar er word hier nooit zo gescholden, ook niet achter gesloten deuren.

3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hihi, nee! We hebben sowieso vrijwel nooit ruzie, en al helemaal niet met gescheld.

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Haha, hier hoor ik dat ook in mn tuin, maar dan gewoom van de buren. Jong stelletje, veel ruzie! Grootste scheldwoorden komen eruit, en als ze deed wat ze steeds zegt, had ze al tig keer dr koffer gepakt en weggeweest :D
    Ik kan het hier soms ook letterlijk verstaan als ik in de gang sta. Heb ooit eens een stukje opgenomen, echt bizar!

5. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Onze buren hadden laatst knallende ruzie. Ze gingen wel naar binnen, maar lieten de tuindeuren openstaan. Kom alles letterlijk volgen. Vond het wel zielig eigenlijk, want het klonk gewoon alsof ze allebei even helemaal op waren.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ach ja, sommige mensen kunnen zich echt niet inhouden. Vind schelden en schreeuwen sowieso not done, maar al helemaal niet in het openbaar.

Vorig jaar, toen we nog op een appartement woonden en ik de ramen open had werd letterlijk mijn aandacht getrokken door geschreeuw beneden, aan de overkant van de straat (was een brede straat met echt niet weinig verkeer, het kwam er dus gewoon bovenuit). Het was een jong koppel met twee jonge kinderen, een baby en een peuter. De peuter was overduidelijk dwars en wilde niet meelopen. De vader nam hem op een gegeven moment in de houdgreep en zo liepen ze verder. Maar de moeder hield niet op met kijven tegen haar man! Op een gegeven moment hoorde ik haar letterlijk zeggen: "Want het is nu klaar, we gaan nu eens doen wat IK wil!" Het hele pad dat ze aflegden over de stoep was ze minstens zoveel keer heen als teruggelopen, en maar gebaren, schopbewegingen maken tegen haar man... die man bleef heel rustig, ik had allang gezegd: wij gaan naar huis, bekijk het maar.

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    O ik zie dat ik een :) heb geplaatst naast mn onderwerp.
    Was dus misschien een beetje :) vanwege het leedvermaak, sorry, maar voornamelijk :$ :x.
    Kan er maar niet aan wennen dat het K woord zo ingeburgerd is, hoe vaak er geen jeugd voorbij komt, al lachend en schreeuwend: Dit is K vet, K mooi. Dieptriest.

8. vedagenevieve

vedagenevieve Niet meer actief

Oh, wij hebben zoiets meegemaakt op vakantie. Een stelletje met baby. Erg jong stel.
    Schreeuwen, schelden en het baby'tje huilen. Echt vreselijk. Twee nachten lang hebben we ze moeten aanhoren. Het was hard verscheurend om hun baby'tje te moeten horen huilen terwijl zij tekeer gingen. Het "mooie" was nog dat ze na de ruzie's elkaar besprongen als wilde beesten en we dat gesteun en gekreun ook nog moesten aanhoren.

Na die twee nachten een andere kamer aangevraagd.....

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vreselijk vind ik dat idd, laatst hier een stel voor de supermarkt. Echt schelden op elkaar, terwijl het op een plein is met een speeltuintje waar op dat moment ook kinderen speelden, ik vind het sowieso echt heel asociaal, maar zo naast jonge kinderen gaat me echt te ver.

10. vedagenevieve

vedagenevieve Niet meer actief

Idd diep triest!!! Ik liep langs een jongen/man van een jaar of 20 die in zijn tuin zijn fietsband aan het maken was met zijn moeder erbij. Blijkbaar lukte het niet......nou het K woord vloog ons allemaal om de oren,...:x En zijn moeder zei hier niks van. :( Echt hatelijk.

11. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Echt not done! Zou me kapot schamen als ik me zo zou gedragen, maar dat is het probleem bij zulke mensen: die geven toch nergens om.

Hier in de buurt hoor ik het ook best vaak.. niet normaal.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Volgens mij is dat k-woord een beetje regiogebonden? Ik hoor het in Haagse of Rotterdamse streken volgens mij veel meer dan in Noord-Holland, waar ik vandaan kom.

In Vlaanderen heb ik er niemand mee horen schelden tot nu toe, en dat is maar goed ook!

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Klopt hoor. Ben zelf van het Noorden naar Rotterdam verhuisd en hier vliegt het je echt om de oren ;)

14. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik moet altijd wel lachen om zulke stelletjes... :p

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Daar heb je wel gelijk in hier als je niet op let dan vliegt het ook om je oren schelden vind ik niet erg maar wel met bepaalde ziektes maar.

Ik steek mijn hand in eigen boezem als het moet kan ik er wat van.

Wel eens echte haagenaars horen vloeken, de ene k naar de andere k of de t en t en p..

Ach wie weet kwam in eens frustratie naar boven bij dat stel je weet nooit wat er van te voren voor af gegaan is.

soms is het beter om even je zelf te laten gaan dan je in te houden wan t in houden is ook niet altijd goed.

16. Nati

Nati Niet meer actief

Hangt heel erg van mijn gemoedstoestand en de situatie af of ik over dit soort ruziënde stellen moet lachen, last krijg van plaatsvervangende schaamte of ze gewoon heel zielig vindt. Ik vind het sowieso not done wanneer er kinderen bij zijn en ik vind het openlijk op straat ruzie maken ronduit niveau loos en beschamend.

Wanneer mijn man en ik ruzie hebben houden wij dat binnenshuis (en ja, de deuren en ramen gaan dan dicht zodat de buren niet kunnen meegenieten :p) en als wij ergens buiten de deur ruzie krijgen houden we het stil tot we in de auto zitten of thuis zijn.

Het smijten met krachttermen en/of gebruik van het K woord vind ik sowieso geen toegevoegde waarde hebben, al gebruik ik af en toe ook wel scheldwoorden als ik flink boos ben. Maar dat is dan niet elk tweede woord in een zin!

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

O bah, een paar dagen geleden stond hier een bestelbusje in de straat met een man, vrouw en kind erin. De vrouw had ook nog een Maxi-Cosi op schoot. De man was al een paar keer driftig uitgestapt om op de deur van een van de huizen naast ons te bonken. Daarna ging hij weer op de bestuurdersplek zitten en begon hij te schelden tegen zijn vrouw. Met handgebaren en heel duidelijk geagiteerd. De vrouw keek strak voor zich uit en zei helemaal niks. Het kindje (jaar of 4 denk ik) keek een beetje verbaasd naar zijn vader (denk dat het zijn vader was).

Toen haalt die vent opeens uit en geeft zijn vrouw een tik tegen haar hoofd (was meer een duw). En nog eens, en nog eens! Ik kon alles volgen vanuit mijn slaapkamer en rende direct naar beneden. Mijn man was aan het koken met een vriend en ik heb de mannen naar buiten gestuurd om die vent een lesje te leren. Juist op dat moment kwam de moeder van de vrouw naar buiten (waar ze op aan het wachten waren blijkbaar) en een broer die de man even wegleidde. De vrouw ging naast haar dochter zitten en zo zijn ze weggereden.

Ik vond het zo'n walgelijk gezicht, dat handtastelijk worden, en dan ook nog waar je kinderen bij zijn!

18. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38

Ik zou het mijn jongens later niet moeten horen zeggen, dan is het huis echt te klein. Mijn moeder is eraan overleden.

Ik moet hier echt oppassen met wat ik zelf zeg omdat we hier een herhaalpapagaai hebben lopen. Het lukt aardig maar heel af en toe bijvoorbeeld als je heel hard je teen stoot (en dat doet zo'n zeer!) dan floept het er nog wel eens zo uit. :)
    Ruzies hebben we hier niet echt. Alleen soms een woordenwisseling. manlief kan niet tegen ruzie en kapt het gelijk af door weg te lopen.

19. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Man en ik hebben ook wel eens ruzie in het openbaar. We schelden nooit maar de blikken zeggen genoeg. Soms ben ik wel eens bang wat anderen wel niet moeten denken maar meestal maakt het mij niks uit. Als ik het opkrop tot we thuis zijn hebben wij alleen maar een grotere ruzie. Dat is het mij niet waard. Emoties moeten er uit, waar we ook zijn. Uitpraten en doorgaan.

Schelden met ziektes vind ik not done. Wees creatief, er zijn genoeg andere dingen die je er uit kan flappen.

20. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Ik heb het wel eens mee gemaakt op de Korenmarkt in Arnhem
    Overvolle terassen, zaterdag middag en er kwam uit een cafe een stel naar buiten al schreeuwend en duwend
    "Ik heb het altijd wel geweten" "Jij..(vul maar in) en zij..."
    Hij was blijkbaar vreemd gegaan ;)
    Heel genant!!
    Schelden met het K woord? Nooit!!!
    Wij hebben ook wel eens woorden maar niet in het openbaar.
    Soms wel moeilijk om je in te houden maar dan gaat het meer in het steken onder water geven waar een ander niets van kan maken.
    ruzie is meer voor in huis zonder kinderen

Deel Deze Pagina