OMG, verslaafd aan deze lucht!

Discussie in 'De lounge' gestart door BabyAngel, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    De geur van natte tegels na dat het lang droog is geweest. Zeker de nieuwere beton tegels.

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb dat met papier :) Nieuwe boeken, papieren folders enz. Snuif ik dan ook even aan. M'n man kijkt me altijd aan of ik gek geworden ben haha :D

3. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Haha wat bizar dit! Zelf nog geen ervaring mee maar als het de kop opsteekt weet ik nu dat het 'normaal' is:p

4. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Oh ja, papier!!! Ik ben gek op de lucht van papier. Niet van alle papiersoorten, ik heb zo mijn voorkeuren, haha. Mijn man kijkt er niet meer raar van op als ik mijn neus in een boekje stop en mijn kinderen ook niet. Heel af en toe komt een van hen naar me toe met een folder of tijdschrift en vragen dan of deze lekker ruikt, hihihi...
    Andere dingen die ik ook erg lekker vind ruiken: terpentine, benzine, tipp-ex (ja echt!) en een douchegel van nivea die helaas niet meer in Nederland wordt verkocht: pure energy (die werd in grote voordeelflacons verkocht in voordeelshops). Van die laatste heb ik nog een restantje staan in de badkamer en ik kan het maar niet over mijn hart verkrijgen het op te maken, want dan kan ik 'm nooit meer ruiken. Zo, ben ik lekker maf! :) En ik ben er blij mee! :p

5. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Tijdens mijn vorige zwangerschap: de geur van de koelcel van de Dirk... Oooohhh kon er wel uren instaan:D

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja dat vind ik ook zo lekker.
    Maar dan het liefst tijdens een hete zomerdag, als de tegels nog warm zijn, dat er dan een regenbui op valt.
    Heerlijk!

Of de geur van 6 uur in de ochtend, als je al weet dat het een warme dag wordt.
    En de geur van de winter die er aan komt, samen met de houtkachels die weer aangaan.
    Lekker hoor :D

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Benzine haha. Maar niet omdat ik zwanger ben. Altijd al gehad. Sinds ik zwanger ben kokos.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hahaha, tijdens de zwangerschap van Finley was ik enorm verslaafd aan de geur van drukinkt. Was altijd blij als ik weer iets moest printen op mijn werk of als het huis-aan-huisblad weer in de brievenbus viel. Lekker snuiven aan de krant.

Nu geen last meer van.

9. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    haha, ik ken iemand die 'at' nat cement tijdens haar zwangerschap... ze vond het heerlijk... :(
    Misschien toch de hormoontjes? :D

10. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.056
    2.555
    113
    Limburg
    Benzine en papier, liefst oude boeken (niet te oud, moet niet stoffig ruiken:D)
    Benzine al van kleins aan. Toen mijn vader vroeger met de brommer naar het werk ging, stond ik daarna in de garage de benzinelucht op te snuiven ;)

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja, ik heb dat bij (nieuwe) boeken. Geen boeken van de bib, die ruiken ranzig, maar die knisperende, eerste keer dat je een blad opslaat... zalig!

Dit had ik ook al voor mijn zwangerschappen, als kind zat ik altijd in boeken te ruiken.

12. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Ik vind oude boeken die muf ruiken erg lekker ruiken:)

13. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.056
    2.555
    113
    Limburg
    Boeken zijn wel populair om aan te ruiken zo te lezen :D

14. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    #54 Skyscrapper, 24 jun 2014
    Laatst bewerkt: 24 jun 2014
    Vroeger als klein meisje ging ik nog wel eens met mijn vader mee naar zijn broer. We gingen altijd achterom door de tuin, waar gezaagde takken en halve boomstammen (voor de open haard) lagen. Die lucht vond ik toen zo lekker altijd.
    Toevallig rijd ik nu ook vaak onderweg naar de psz langs een stapel boomtakken en weer die heerlijke lucht die me aan toen doet herinneren.

Het gekke is, zodra het hout wordt aangestoken voor de kachel of vuurkorf, vind ik het vreselijk stinken.

pas gemaaid gras vind ik ook lekker.

oja en om nog even in het hout te blijven:

mijn tante werktte vroeger in een rotanwinkel, dat in combinatie met vers gezette koffie, zalig die geurexplosie :)

15. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    ik ben dan wel een koffiejunk maar echt alleen al met je neus in dat koffiebonenpak, hmmmm eigenlijk nog lekkerder dan wanneer de koffie klaar is.

16. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    De berging onder de trap van mijn ouderlijk huis vond ik als kind al heerlijk ruiken (nu nog haha)

en de geur van pasgevallen regen :)

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    De geur van nieuwe tijdschriften/drukwerk...heerlijk, net zoals ik benzine lekker vind ruiken en kerosine en wasgoed, maar dan wel alleen van bepaalde wasmiddelen en wasverzachters.
    Verder zoals de meeste mensen, ben ik dol op de geur van gemalen koffie, ver gemaaid gras, pas gezaagd hout, dat soort dingen.
    Ik ruik redelijk sterk en kan heel blij worden van bepaalde geuren, heb ook veel associaties met geur 'oh, die gebruikt blijkbaar hetzelfde wasmiddel als Truusje' of ik ruik bloemen die ik op vakantie heb geroken, schuurtjes die naar het schuurtje van mijn opa rook etc. Aan de andere kant kan ik ook snel misselijk worden van luchtjes of soms zelfs gaan kokhalzen. Niet echt handig.

18. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Ik vind de bouwmarkt altijd lekker ruiken :D

19. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Hahaha, ik wilde in mijn zwangerschap heel graag benzine ruiken!

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

Jaar van die muffe, oude schuren. Heerlijk! En verder vind ik benzine en tennisballen erg lekker om te ruiken

Deel Deze Pagina