Nu heeft de verloskundige mij laten testen op de GBS bacterie omdat ik tijdens de zwangerschap vaak blaasontsteking heb gehad. Het enige dat gezegd is, is dat ik in dat geval onder begeleiding van de gynaecoloog in het ziekenhuis moet bevallen. Nu zoek ik er wat informatie over op, al is het maar heel weinig wat ik erover kan vinden, en blijkt dat die bacterie toch wel ernstige gevolgen kan hebben, als je kindje er mee besmet raakt. Morgen kan ik voor de uitslag bellen maar ja, wat als ik vannacht beval? Dat weet je toch helemaal niet in dit stadium van je zwangerschap? Ik lees ook dat de meeste verloskundigen je er veel eerder op laten testen. Ik kan de dokterspost wel bellen, maar die zullen niet op de hoogte zijn van de uitslagen toch? weet even niet wat ik moet doen.
hmm ik zou zeggen bel naar de vk die zal de uitslagen wel hebben en die kan je ook gelijk gerust stellen
nee de verloskundige is niet op de hoogte van de uitslag. Het wordt via de huisarts naar het lab gestuurd om op kweek gezeet te worden, dit is dinsdag gebeurd. Nu kon ik vrijdag eigenlijk al bellen, maar de uitslag was nog niet bekend. Nu dus morgen bellen, maar ja. Begin hem nu wel een beetje te knijpen eigenlijk.
hap bellen die kunnen het dan inzien gewoon uit leggen dat je jezorgen maakt. densnoods dik je het een beetje aan en zeg je dat het rommelt en dat je bang bent dat je vanacht bevalt
Als ik dit zo lees is 1 op de 5 zwangere drager van deze bacterie zonder het te weten. Ik zou me er dus niet al te druk om maken. Als je toch mocht bevallen vandaag kun je het altijd aangeven dat er een kweek is gemaakt en zal je baby waarschijnlijk preventief een antibiotica krijgen.
Chantalk, bedankt. het gaat meer om de concentratie GBS die ze vinden. Ik heb net de hap gebeld en ze gaan er nu achteraan via het ziekenhuis waar de kweek is uitgevoerd. Mocht de concentratie erg hoog zijn, dan moet ik bij de eerste wee al in de auto springen om aan de antibiotica te gaan, om besmetting te voorkomen. Ik heb eigenlijk aldoor blaasontsteking gehad dus ik snap niet zo goed waarom ze me zo laat pas laten testen. Internet is niet altijd de meest betrouwbare informatiebron, maar over het algemeen lees ik ervaringen van van vrouwen die al veel vroeger nauwlettend n de gaten worden gehouden en diverse keren worden gecheckt. Voor mezelf vind ik het niet zo erg, maar een kindje kan er schijnbaar heel ziek van worden. Bedankt voor de link!
Nou ze weten de uitslag niet. Dinsdag urine voor kweek weg gebracht naar eigen huisarts. In twee ziekenhuizen zijn de laboranten geraadpleegd en in beide ziekenhuizen niets ontvangen. Morgenvroeg bel ik dan maar naar mijn eigen huisarts, maar waarschijnlijk is er iets mis gegaan.
he gatverdamme. niet heel handig dus dit. als het wel vandaag begint gelijk even bellen naar de vk en vragen wat er nu gebeuren moet desnoods al gewoon naar het ziekenhuis gaan voor ab? tja ik bedoel better safe than sorry toch
Ik zou het wel zeker aangeven mocht je bevalling vandaag of morgen beginnen. Bij mijn eerste heb ik met 35 weken in het zh gelegen ivm prematureweeen. Ze hebben me daar toen getest op gbs en daar was toen (wat ik me kan herinneren) best snel de uitslag van binnen.
Mocht er toch iets beginnen, dan geef ik het inderdaad aan en hopelijk kunnen ze dan vrij snel nog testen, of inderdaad dan maar preventief antibiotica. Bedankt voor jullie meedenken.