Omg!! Wormen in kabeljauw!

Discussion in 'De lounge' started by Biny, Jan 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Heb het wel eens op discovery gezien en idd iedere vis daar had er ook een paar bij zich.

Vind de manier waarop je bent behandeld ronduit slecht.
    Ik weet niet of je nog iets van de worm en de vis heb maar ik zou om de bedrijfsleider vragen.
    Roep de baas maar als jij me voor achterlijk verklaard....

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Hmmm, mja... Geen stijl... Dan zou ik eerst verder zoeken naar andere bronnen, voor ik verwijs naar een artikel van Geen stijl... Maar klik je in dat artikel op een van de linkjes, dan kom je uit bij de Nederlandse Vereniging van Parasitologie. En daar lees je:

3. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    We zijn echt nix meer gewend in Nederland qua eten... insecten zijn gewoon eetbaar, als die vis niet meer rauw was, was die wurm het ook niet.
    En ja die visboer handelt het onbeschoft af, maar dan nog... je kookt iets uit de natuur, Dan kan het dat je iets onverwachts tegenkomt. Nooit een kuiken in je ei of een rupsje in de sla gevonden? Moet je eens biologisch gaan eten...

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wj eten biologisch, en nee, ik ben dat nog nooit tegen gekomen. We halen het hier vers van het land, maar wassen het gewoon erg goed.

TS, ik eet nu zo'n 27 jaar verse vis. Vers als in, net van de visafslag, een papa die de vissen zelf schoonmaakt en rookt. Daarnaast ben ik dochter en kleinkind van vissers en ik heb dit nog nooit gehoord of gezien, gelukkig.
    Heel erg onbeschoft zoals je bent geholpen. Waardeloos zo'n visboer. Ik zou daar dus nooit meer komen.

5. knap

knap Niet meer actief

Grappig mijn oma en haar ouders mijn overgrootouders dus waren dus ook visboeren haha en mijn vader is dus officieel ook een visboer heeft zijn diploma en zo er voor gehaald hoe je vis moet fileren je snapt wat ik bedoel haha. En een eigen zaak gehad als visboer een rijdende viswagen. Van 1985 tot 1990.
    Maar ik heb een hekel aan vis haha. Eet wel eens een lekker bekje hoor haha. Maar grappig.

Nu doet hij als hobby een keer per week vis rond brengen bij klantjes van hem om wat bij te verdienen vrijdag is zijn visdag. Hihi.

6. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Nou ik koop een vis..
    Geen vis met worm anders zou ik daar wel om vragen..

En nee ik eet niet biologisch maar als er een kuiken in mn ei zou zitten:( Dan zou ik ook gewoon terug gaan hoor..

Gadver

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Als er een kuiken in je ei zit, is het ook niet goed.
    Als je kippen houdt om eieren te verkopen, dan doe je er geen haan bij. Zonder haan geen bevruchte eieren, toch?

8. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

In Korea zouden ze zeggen. Help!! Er zat een kabeljauw om mijn wormen heen.:p

Attached Files:

9. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female

Whahahaa
    Ieeuuuww!!

10. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

May 31, 2012
    1,848
    0
    0
    ohneen ....wat een topic op mijn nog nuchtere maag!
    brrr

11. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Heb trouwens nog wel een reactie gehad van de voedsel en warnautoriteit:

Hier is sprake van de aanwezigheid van een natuurlijke parasiet van vis. Deze parasieten komen vaker voor in vissen zoals haring, makreel, sprot en wilde zalm. Tijdens het schoonmaken van de vis dienen deze verwijderd te worden.

Als de vis nog verhit moet worden, is de worm geen gevaar voor de gezondheid, omdat dit beestje het verhittingsproces niet zal overleven.
    Indien vis meer dan 24 uur bevroren is geweest, zijn alle eventueel aanwezige wormpjes (nematoden) gedood.

Heb dus weer terug gestuurd dat het dis NIET verwijderd is

En dat als t nog rauw is dat niet zo goed voor je en ik het dus zeer kwalijk vind dat er zo makkelijk mee om word gegaan

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Haha, wilde net zeggen.. in een appel kan ook een worm zitten.
    Ik heb ook wel eens een of twee dooie vliegen oid gehad in een zak (gewassen) spinazie. Tja, die heb ik er gewoon uit gehaald en nog een keer extra goed gewassen (en uiteraard verwarmd).

Maar eerlijk gezegd vind ik t in vlees en vis nóg veel smeriger. Waarschijnlijk omdat ik dode dieren eten sowieso wat luguber vind. Wil er ook niet teveel bij nadenken, zeker als t nog rauw is.
    En ik wil al helemaal niet weten wat zo'n dier allemaal net gegeten heeft of wat voor ziektes t misschien wel had (die niet gevaarlijk zijn als t verhit is).
    :)

13. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik moest wel lachen vandaag...Ik had vanmorgen je verhaal gelezen.

Ik stond bij de visboer en een vrouw die na mij kwam vroeg om kabeljauw. Toen zei onze visboer dat ze dat niet hadden vandaag. Want 1, het was uit één of ander water en dan kreeg je kabeljauw waar geen smaak aan zat,
    of 2, hij kon kiezen uit zweedse kabeljauw(en toen voelde ik hem aankomen) maar daar zaten wormen in!
    Dus iedereen...aaaah, nee toch?! Hij zei: ja echt waar!

Zei nog dat ik vanmorgen dit verhaal had gelezen over wormen in de kabeljauw!
    Hij zei ook dat het wel te verwijderen was, maar dat dat heel precies moest en dat hij het de klanten niet aan kon doen dat ze ineens een worm vonden!

Vies maar waar dus!!! Bleeeh!

14. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    2,382
    206
    63
    Male
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Zou het niet kunnen komen doordat visboeren zonder handschoenen werken?
    Bij ons zit ook een visboer, maar die werken zonder handschoenen. Nou sorry, maar dan hoef ik daar al geen vis vandaan. Ik ben trouwens hier in de omgeving nog geen 1 visboer tegen gekomen die MET handschoenen werkt. Zijn die er wel?

15. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hier doen ze het volgens mij wel met handschoenen...

Vind t behalve heeeel smerig ook niet erg.. Kan gebeuren.
    Maar dan de reactie erop en de gedachten dat mn zoontje dus die vis heeft gegeten(ondanks dat het niet kwaad kan) vind ik gewoon echt niet kunnen
    En dat maakt me nog t boost van alles

Share This Page