Ben je Nederlands TS? En je schoonmoeder? Ik kan me voorstellen dat als jullie niet-NL zijn het moeilijk kan zijn om je schoonmoeder te vertellen dat het logeren niet uitkomt nu. Als ik jou was zou ik contact opnemen met je zwagers/schoonzussen en vragen of één van hen tegen je schoonmoe kan zeggen dat ze ivm jouw situatie beter bij hen kan komen logeren tijdens de verbouwing.
Pff, die is nu nieuwsgierig. Niet inlaten wat logeren betreft!! Ohhh, en dan je kraam week en die hormonen, doe jezelf dat ni aan!
Ik lig nooit ergens wakker van, maar heb vannacht echt de hele nacht zowat hier wakker van gelegen. Ik snap gewoon niet waarom ze eerst nooit hier wil logeren en nu opeens wel. Ja ze wil er natuurlijk bij zijn. Als de baby er is heeft ze wat te zoeken hier en daarvoor niet. Daarom zit ze ook altijd alleen bij mijn schoonzus. Die heeft twee kleine kids en die zijn alles voor dr. Ze is echt heel lief voor me en bedoelt het vast goed, maar hier zit ik echt niet op te wachten. Heb dit ook gister met mijn man besproken. Hij vindt het ook lastig. Want ja zegt ie, ze blijft wel mijn moeder. Maar goed, ze wil nu dus op een matrasje in de woonkamer gaan slapen. Leuk zeg, als je visite krijgt. Heb heel mijn zwangerschapsverlof zitten opruimen en doen komt zij met haar matras en weet ik het wat weer alles verpesten... Ik heb besloten dat ik er in elk geval wat van ga zeggen. Want heb hier echt geen zin in.
hmm begrijp eigenlijk niet wat het uitmaakt of ts nederlands is maar goed.... ik zou duidelijk nee zeggen tegen mijn man, en ook zorgen dat die boodschap meteen bij mijn schoonmoeder kwam. Jij moet daar niet mee zitten nu en het zou wat mij betreft vanmiddag nog duidelijk moeten zijn.
Dan moet je het echt niet doen. Je kan je kraamtijd niet overdoen als het verpest wordt omdat je schoonmoeder overal met haar neus bovenop zit......
Dat kan. IK ken het verschil maar al te goed. Anyway, lol @ matrasje in de woonkamer. Zie je het al voor je, met de kraamverzorgster die 's morgens binnenkomt, kraambezoek, 's avonds beneden willen voeden etc. Nee, dat lijkt mij echt geen optie.
Ben zelf niet nederlands en mijn schoonmoeder heeft ook een andere achtergrond als ik. Communiceren gaat al best slecht af en toe omdat we elkaar vaak niet begrijpen. Beneden? Ik woon in een appartement. Het is echt klein... Dus er is geen boven of beneden hier. Heb al moeite om borstvoeding te geven waar andere bij zijn. Dus ben sowieso benieuwd hoe mn schoonfamilie erop gaat reageren. Nou hopelijk weet ik vandaag meer over hoe dit gaat aflopen. Ik hou jullie op de hoogte! (oh ja en dan nog een schoonzus die steeds zegt dat ik haar moe bellen als het zo ver is. Dan komt ze gelijk naar het ziekenhuis om mee te puffen. Yeah right.)
mijn man zou nooit tegen zijn moeder zeggen dat ze niet kan komen logeren.en ik denk dat dat bij veel arabische mensen zo is. en ik denk dat nederlanders daar makkelijker in zijn. ik denk dat dat bedoeld werd.
Die omg snap ik ook echt helemaal!! Wat vervelend voor je dat het zo moet ! Ik ben ook iemand die niet snel nee zegt, maar in dit geval zou ik het zeker doen hoor!! En anders je partner duidelijk maken dat hij dit maar moet regelen zodat Jij hier niet mee opgezadeld wordt! Ik hoop voor jou dat ze het zelf ook in zal zien als het wordt gezegt. Succes!
Klopt. Ik zou tegen mijn (Nederlandse) moeder gewoon kunnen zeggen dat dat geen goed idee is/dat ik dat niet wil. En mijn moeder zou dat respecteren. Niet eens voorstellen denk ik, die snapt wel dat dat ongepast is. Mijn buitenlandse schoonmoeder is een ander verhaal. Die zou zoiets kunnen verzinnen en het is moeilijk voor mijn man om nee te zeggen. Mijn schoonzus (haar dochter) zou helemaal geen nee willen zeggen en haar dus inderdaad in haar huis laten logeren. Als ik het verhaal zo las, en ook de voorzichtige reactie van TS en haar man, wist ik het eigenlijk al. Daarom heb ik mijn oplossing daarop aangepast. Maar als je geen buitenlandse familie hebt, zul je het denk ik niet snappen WAAROM nee zeggen moeilijk is.
mijn moeder is ook een paar weken komen logeren vanaf een week voor de bevalling tot twee weken erna. ik vond het eigenlijk helemaal niet fijn. ik zat me alleen maar druk te maken of me moeder het wel naar haar zin had en over de rommel die ze maakte. mijn moeder is trouwens komen logeren omdat ik in italie woonde en ze me wilde helpen maar ik had liever gehad dat ze in een hotel ging zitten we woonde in woning wat bestond uit 1 slaapkamer, badkamer, keukentje. achteraf heb ik dus wel spijt dat ik niet gezegd heb dat ik het liever niet heb. ik zou het gewoon proberen uit te leggen aan je schoon moeder.
mijn moeder (nederlands) zei vorige week dat ze bij de bevalling wilde zijn, dus ik had gezegd dat ik het liever niet heb en ze begreep het en was helemaal niet boos. maar als ik tegen mijn egyptische schoonmoeder dat had gezegd dan waren daar flinken problemen van gekomen het is trouwens een hele lieve vrouw maar voor mijn man is wat moeder wil gebeurt gewoon. zo heeft ook mijn schoonmoeder de naam van mijn zoon uitgekozen
dat kan best, maar als ik 40 weken zwanger was kon mijn man kiezen. of hij zegt tegen zn moeder dat het niet doorgaat of hij gaat daar lekker slapen. Als je het op een fatsoenlijke manier uitlegd heeft ze het maar te begrijpen..maar goed volgens mij zit er al een steekje los als je bedenkt te gaan logeren bij je 40 weken zwangere schoondochter terwijl je nog 4 kinderen hebt maar goed.
sorry, maar volgens mij ben jij een hele lieve vrouw. Beetje te lief want dit vind ik echt bizar. Niet dat het bij nl gezinnen niet gebeurt...een vriendin van mij haar zoontje heeft dezelfde naam als papa en opa terwijl zij hem afschuwelijk vindt, dat snap ik ook niet.
Ik zou zeggen Sorry maar nu ik hoogzwanger ben wil ik dit niet. Wil dit samen met mn man/vriend doen in alle rust. Huur maar iets op een camping of een hotel, of ga lekker bij je dochter slapen waar je liever heenging! Ik zou het echt niet doen! Hoe moeilijk ik ook nee kan zeggen!! Dat snapt zij toch ook wel??
Wat bizar, je vergeeft het jezelf denk ik nooit als je dit toelaat. Ik vind deze periode heel erg intiem met mijn man. Samen fantaseren over de baby, ons gezinnetje, af en toe lekker een massage, samen douchen en nog even genieten om met zn twee te zijn. Daar hoort een schoonmoeder niet bij. Daarbij zijn de laatste loodjes ongemakkelijk. Je wilt gewoon in je onderbroek midden in de nacht ongestoord naar de wc kunnen, af en toe alleen zijn etc! Over de kraamperiode nog niet te spreken! Echt kom voor je zelf op, ook al doet je man het niet.
Nou sorry maar mijn niet nl'se schoonmoeder kan lekker in een hotel gaan slapen of idd bij haar dochter. Als dat bij hun normaal is in de cultuur fijn voor haar. Haar zoon gaat nu eenmaal met een meid die niets met die cultuur te maken heeft en dat heeft ze maar te accepteren. Ik snap dat nooit dat de meiden zich altijd maar moeten aanpassen aan de mans cultuur. Als hij zo graag naar mama wil luisteren moet ie maar weer thuis gaan wonen, hij leeft nu met mij dus hoort dingen met mij te bespreken niet met haar. En een naam voor mijn kind bepalen koekkoek maak dan zelf een nieuwe baby. Mijn vriend ook is nu (jehova) al die mensen waar hij de bijbel studie bij krijgt willen dat hij met mij gaat trouwen,anders mag hij niet gedoopt worden. Nou fijn ik ga niet met hem trouwen omdat gedoopt wil worden hoor. Hij geloofd ik niet dus is zijn probleem niet de mijne. Jehova vieren geen verjaardag. Nou ik heb ons dochtertjes verjaardag super dik en dubbel gevierd. Was niet normaal volgens die mensen? Waarom ik ben geen jehova en geloof maar dat mijn meisje dat ook niet word. Ik bedoel dus te zeggen dat als het normaal is bij jou partners familie dat niet zo bij jou hoeft te zijn. Ok dit kindje is van jullie beide. Maar jij bent baas over eigen lichaam en als jij dat niet wil. Gebeurt het ook niet. Kom op meid show some attitude!!