Ik had het echt niet gewild, no way.. dan zijn ze maar lekker boos, adios. Babyhope, waarom denk je dat ik mijn schoonmoeder nooit zie haha. Denk dat ik worst schoondochter ever ben in haar ogen haha.
Phoe, ik denk dat ik heel hard zou gaan gillen ofzo als mijn schoonmoeder dit vroeg. Ik snap dat mensen uit andere culturen andere gewoonten hebben. Maar houd in dit geval vast aan je eigen wensen. Leg duidelijk uit dat je het er op dit moment niet bij kan hebben, dat je te klein woont, je samen met je man van de laatste zwangere momenten wil genieten en dat het je niet handig lijkt dat zij met haar hebben en houden komt terwijl jullie straks veel mensen over de vloer krijgen. Stem ook niet toe voor 1 nachtje ofzo, nee is gewoon nee. Anders krijg je spijt. Want reken er maar op, dat als ze echt komt logeren en de bevalling begint, ze iedereen gaat bellen en dat de hele familie "gezellig' rond je bed staat terwijl je daar met je benen wijd ligt... Bespreek het nogmaals met je vent en zeg samen duidelijk NEE. JIJ bent diegene waar rekening mee gehouden moet worden, JIJ moet bevallen.
Umm soms mis ik haar wel. Ik heb haar 7 jaar nog niet gezien (woont in angola) maar als ik sommige verhalen hier lees. Hahaha laat ze lekker daar blijven dan. Ik ben een nl'se en ben er trots op voor geen 1 man schoonmoeder of welke gek dan ook zou ik mijn eigen normen en waarden aan de kant zetten.
ik denk dat je er heel veel spijt ga van hebben als je niet onmiddelijk nee zegt.. want na je bevalling heb je echt rust nodig en wil je niks liever dan genieten van je kindje en van je ventje.. hier in belgie is het zo dat je 5 dagen ongeveer in het ziekenhuis verblijft, ik ben bij men 2e kindje vertrokke na 3 dagen omdat ik in het ziekenhuis gewoon geen rust had en er continu bezoek stond aan men bed en kon dat echt niet af wou gewoon alleen zijn.. ben naar huis gegaan en heb een 2 tal weken bewust geen bezoek ontvangen enkel de vroedvrouw die men zoontje kwam controleren omdat we vroeger uit het ziekenhuis zijn vertrokken.. ik was namelijk ook bevallen van men zoontje en de papa mocht al met ons zoontje naar de kamer terwijl ik een uurtje later kwam omdat ze me nog moesten verzorgen, en men zoontje ging al van de ene schoot naar de andere terwijl ik hem zelf nog niet eens had vastgenomen dus ik baalde echt en heb me heel slecht gevoeld toen, ik wou gewoon geen mensen om me heen.. mag er niet aan denken moest dit weer gebeuren. laat staan dat er iemand komt logeren.. doe geen dingen waar je achterna spijt van krijgt en geloof me je zult dat hebben als je dit toestaat.. heel veel succes met de bevalling en geniet ervan met je ventje!! groetjes kelly
Nou pfieuw!! Ze is vandaag in elk geval richting mijn schoonzus! Hopelijk blijft ze daar haha. En hopelijk is die verbouwing snel achter de rug zodat ze snel weer gewoon thuis kan zijn en geen reden meer heeft om hier te komen.
Beste Bilou, Ongeacht de discussie of je nu wel een nl schoonmoeder hebt of niet. Dit is jou tijd! Het is niet zo dat je hierna nog 10 keer zwanger gaat worden en deze periode normaal wordt. Het is een speciale periode waarin je al geleefd wordt, dus die moet je beleven zoals jij hem wil beleven. Heel veel succes hiermee!
Oh my god... Niet lullig bedoeld en ook absoluut niet racistisch of zo... Maar het is nog altijd jouw leven, jouw zwangerschap en jouw kind!!! Ongeacht of schoonmoeder arabisch of Nederlands is.. Zo iets doe je toch niet?? Ik vind het echt belachelijk! Ik wilde eigenlijk niets neer zetten, maar ben bang dat het verkeerd over komt.. Meid ik hoop dat je niets doet waar je spijt van krijgt... En smoeder die de naam van jouw kind heeft gekozen..? No way! Ik begrijp dat je de lieve vrede wil bewaren enzo.. Maar er zijn grenzen.. Jij respecteert haar.. Dan mag je van haar ook wat respect trrug verwachten!
Haha! Heb in elk geval weer lekker geslapen. Volgens mij was het wel duidelijk dat het nu niet kon. Mijn schoonma is trouwens niet arabisch he, ze is aziatisch. Maar dan nog hihi. Nou hopelijk ga ik alsnog een rustige periode tegemoet samen met mijn man en baby.
en anders duidelijk tegen haar zeggen dat ze altijd welkom is, maar nu even niet Je hebt je rust nodig voor de bevalling en je kraamtijd.. en je wil een ritme krijgen met je gezinnetje alleen.. en dat kan niet met schoonmams erbij.. Succes!
bilou wat fijn dat je schoonmoeder toch niet bij jullie komt. ik hoop dat je snel mag bevallen en genieten van je kleintje
Hahahahahaha zo hier nog 1, had echt gevraagd of ze wel goed zou zijn in haar bovenkamer . Nee niet pikken dit, ze is toch niet gek geworden of wat!!!!!
pff daar zou ik echt niet aan moeten denken.. We hebben iedereen ook laten weten dat wij deze periode niet zitten te wachten op spontane bezoekjes.. Eigenlijk komt alleen nog fam. en dan moeten we die heel expliciet vragen! zo schattig, zit ik met weeën harde buiken onder de douche en ik moest echt heel hard naar mijn moeder roepen dat ik perse wilde dat ze boven kwam.. "echt?" " ja mam, dat zei ik al drie keer! kom even boven me fatsoenlijk gedag zeggen!" alleen uit respect voor ons! zo lief! No way logeerpartijtjes hier in huis.... ons huis... onze ruimte die we nu niet met iemand gaan delen.. straks wel.. met onze beeb!
@ Bilou, Meid je praat met twijfelwoorden. Het lijkt er op dat je geen duidelijk standpunt inneemt? Hopelijk komt ze niet, volgens mij is het wel duidelijk........ Kom op! Kom voor jezelf op. Nee is nee. Jij bent de vrouw die bevallen moet, herstellen moet, voeding moet geven enz. Persoonlijk vind ik jouw wil is wet op dit moment. Al had je een villa gehad, boeiend. Als je het niet wilt dan wil je het niet. Ik hoop dat je voor jezelf op kan komen.
Ik zal het echt niet doen hoor! Wij hebben een vergelijkbare situatie gehad. We wonen in het buitenland en mijn schoonouders zouden vanaf 28 september voor 3 weken overkomen en bij ons in huis logeren (in de logeerkamer). Ik ben 23 september uitgerekend, of ik zou dus net bevallen zijn of nog op alle dag lopen. Ook wilden mijn schoonzus met haar vriend en baby van 10 maanden precies diezelfde periode komen. Ik zei meteen: "Sorry we hebben geen plek. We hebben maar 1 logeerkamer nu." Toen vroeg ze of ze dan niet met zn'n 3en op een matras in ons (thuis)kantoor konden slapen. Toen ik nee zei, vroeg ze of ze dan niet in de woonkamer op een matras konden slapen. Zo brutaal! Uiteindelijk heb ik gezegd dat we GEEN plek hebben, en dat ik 4 volwassen + 1 baby veels en veels te druk vind om als logees te hebben in mijn kraamtijd. Ik heb overigens meerdere keren tegen mijn man gezegd dat ik niet wilde dat zijn ouders bij ons kwamen logeren, het veels te druk zou zijn en ik zijn ouders te overheersend/bemoeiend vind om meteen voor 3 weken dag en nacht bij ons in huis te hebben. Hij was het daar gedeeltelijk mee eens, wilde zijn ouders niet teleurstellen, wilde geen nee zeggen, wilde ze niet kosten jagen. Man en schoonouders zijn allemaal trouwens zo Nederlands als maar kan! Ik ben bij mijn standpunt gebleven en uiteindelijk toen man ook overstag was en we hun wilden gaan vertellen dat ze beter in een hotel konden gaan, kwamen ze zelf al met het plan om niet bij ons te logeren. Ze wilden ons onze rust en alone time gunnen. Man dus opgelucht, want ze hadden nu zelf de beslissing genomen. Dus uiteindelijk krijgen wij van beide kanten vrij veel familie over voor de bevalling/kraamperiode, maar iedereen logeert lekker ergens anders.
Hey meid, Ik zou er persoonlijk helemaal niet meezitten en juist heel fijn vinden. Waarom zie je het niet van de andere kant, dat je juist iemand om je heen hebt die je kunt helpen door deze periode. Zoals ik al zei het kan ook juist positief uitpakken, kijk het aan. Ik vond het heerlijk de eerste 2 weken bij mijn moeder na mijn bevalling, het heeft echt geholpen. Lekker ontspannen en er werd voor eten gezorgd en bij de 2de heb ik ook heerlijk gehad doordat schoonmoeder naast me woonde. liefs m