zo bang! Help!

Discussie in 'De lounge' gestart door honeyy, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Oké, toch maar een topic.. Ik schaam me er nogal voor maar hier komt het; 4weken geleden is mijn vriend een week na frankrijk geweest. Die week was ik alleen met E. Heel de week ben ik moe geweest, trillingen in mn handen, hartkloppingen, gevoel te hebben dat ik geen kracht meer in armen en benen had en bang voor van alles! Toen hij terug was is alles wel minder geworden. Nou ben ik weer alleen, mn vriend moest weer gaan werken. Maandag begon alles weer langzaam. Nu is het weer zo erg dat ik het liefst hele dag op de bank lig, zo moe, mn handen trillen, en heb een zwaar gevoel en gevoel alsof je hele nacht op je arm gelegen heb in mn rechter onderarm. Zo stom als ik ben ben ik gaan google, en kwam op een hartinfarct uit. Ik heb al eens een herseninfarct gehad, en gebruik nu bloedverdunners en cholesterol verlagers. Maar ik ben nu zo bang voor een hart infarct! Ik Blijf er aan denken, Krijg het er warm van, hartkloppingen en gewoon benauwd. Word er echt bang door! Mn aders in mn Nek zijn met 't infarct gecontroleerd, meerdere hartfilmpjes, hart echo & 48 uur een holter. Alles was goed! Een gezond hart . (alles is een jaar geleden gedaan) en nog Blijf ik er hele dagen aan denken, gister zei iemand dat ze aan de nagels konden zijn dat 't een infart was. Nou is 't net of mijn nagels boven dat witte boogje beetje paarsig zijn. Niet zacht roze zoals de rest van mn nagel. E. Heeft dit ook, dus Misschien normaal? Ik Haal allemaal enge dingen in mn hoofd. Weet niet wat ik hier mee Wil bereiken Misschien dat iemand het herkent, tips of adviezen heeft? Zo ben ik niet echt gezellig voor mn dochtertje. Bedankt voor 't lezen van mn lange verHaal.. Liefs x

2. Milujem

Milujem Niet meer actief

Pff, heftig als je je zo voelt, maar misschien vindt je het fijn om te horen dat het mij heel erg bekend in de oren klinkt.

Ik heb last van hyperventilatie. Veel mensen denken dat hyperventilatie enkel heel snel ademen is, waardoor je je duizelig voelt, maar het heel veel meer symptomen.
    Waarschijnlijk trek jij je het zo erg aan dat je vriend weg is, dat je onbewust een soort van paniek(aanval) creeert.

Lees deze site maar even, wie weet heb je er wat aan:

Chronische Hyperventilatie.nl

Heel veel sterkte in ieder geval ;) En als je echt niet vertrouwd, is er ook nog zo iets als de huisarts he ;)

3. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Lief, als je je zo'n zorgen maakt, waarom bel je geen dokter? Je hebt redenen genoeg..je hebt op jonge leeftijd immers ook al een beroerte gehad.
    Sterkte !!

4. NikiL

NikiL Lid

22 dec 2011
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken deze klachten niet, maar als je er een slecht gevoel bij heb dan zou ik toch zeker even de huisarts bellen. Zeker met dit warme weer goed opletten.

5. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    ik moest ook meteen denken aan hyperventilatie! heb er zelf ook last van alleen komt het bij mij doordat ik prednison gebruik... (dus hopelijk kom ik er ook weer vanaf ;)) dat maakt onder andere dat je gevoeliger bent voor indrukken van buitenaf. zoals bij jou bijv dat je er 'alleen voor staat'.

bij mij zijn de symptomen net als bij jou maar het komt bij mij in een keer opzetten, ik voel me normaal en ineens begin ik te shaken, ik word echt helemaal wit, krijg hartkloppingen en een zwaar gevoel op mn borst ik dacht ook even dat ik het aan me hart kreeg ofzo... zou even aan je arts vragen of het bij jou ook een bijwerking van je medicijnen kan zijn! een tip: heel diep, rustig uitademen helpt bij mij wel om rustiger te worden...

6. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou dit verhaal aan je huisarts voorleggen, hij kan beter beoordelen of dit misschien psychisch is, of dat er echt wat loos is.

Dus BELLEN ook al is het voor je eigen geruststelling.

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Aan de nagels kun je absoluut niet zien of iemand een infarct heeft gehad.

Begrijp niet waarom je niet naar je huisarts belt? Als je zelf aan (weer) een infarct denkt dan wil je toch dat je zo snel mogelijk in veilige handen bent?!

8. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik herken ook gelijk hyperventilatie erin. Maar gezien je achtergrond zou ik toch de huisarts laten beoordelen en niet 'leken' op een forum.

9. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Klinkt mij een beetje als een paniekaanval... Googlen moet je gewoon weg NIET doen als je denkt dat je wat mankeert.
    Even bellen met de huisarts en het voorleggen aan de assistente die kan e klachten beoordelen en bepalen hoe snel je aan de beurt bent....

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik zou ook de huisarts bellen , wij zijn geen artsen !!

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Huisarts bellen en je angst uitleggen, alleen dan heb je zekerheid of er wel of niet iets aan de hand is!

Sterkte!

12. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Bedankt voor jullie reacties! Ik snap dat ik de ha moet bellen voor echte antwoorden. Maar nu heb ik geen last meer van mn rechter onderarm, en Zod meer energie. Ook is 't "over" Zodra mijn vriend thuis is. Er spookt niet alleen die angst door me heen maar ook wat als er Nou iets gebeurd? Wie gaat er dan mee na ziekenhuis etc.omdat mn klachten verdwijnen als mijn vriend thuis is, ben ik er nog niet mee na de ha geweest. Voel me dan zon zeur. En ben bang voor die uitslag.. ik Weet dat ik niet moet google. Toch doe ik 't, bij alles wat ik voel.. Zucht. Morgen toch maar eens bellen..

13. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    816
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Klinkt inderdaad als hyperventilatie/paniekaanval, maar je moet ook inderdaad jouw ha dat laten beoordelen.
    Heb het ooit gehad toen mijn 2e net geboren was.
    Raakte opeens in paniek, hartslag ging omhoog en had het gevoel dat ik geen adem kreed en was duizelig.
    Alles trilde bij mij.
    Toen ik mijn ha had gebeld, werd ik wat rustiger.

14. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    wat kan / moet je dan doen als je zon "aanval" krijgt? Ik las op internet verkeerd adem halen, maar wat is goed? Als Ik adem beweegt mijn buik mie .

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Rustig gaan liggen, handen op je buik, inademen en heel lanzaam uitblazen en helemaal uitblazen tot je niet meer kan..
    Toevallig gister bij de fysio geleerd ;)
    Je gaat dan raar ademen waardoor er ongeveer 50/70% lucht in je longer blijft Zitten... Je ademt dan dus maar met de helft van je longen ongeveer..
    Door in te ademen en langzaam uit te ademen tot je niet meer kan blaas je alle lucht uit en ga je dus weer normaal ademen..

Hier heb ik t ook... Ik word raar in mn hoofd, ga beven, zweten, hartjloppingen als een malle, mn romp word warm en koud tegelijk en gaat tintelen en als t klaar is.. Dan ga ik rillen alsof t -15 is ofzo..

Ik was al bekend met hyperventilatie maar niet zo heftig heb dus voige week op de HAP gezeten aangezien het de 2e keer was die dag en ik niet durfde te gaan slapen omdat ik overtuigd was een hartaanval te krijgen..

Maar echt je gaat echt niet dood
    En daarbij is het handig uit te zoeken wat de trigger is..
    En dat is niet iets wt op dat monent gebeurt(meestal) maar iets wat dieper zit

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Bij mij gaat het ook over als mn vriend er is of mn ma..
    Dan voel je je nl veilig...

17. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    vorige keer dat ik 't had was 't ook zo warm & sliep E. ook zo slecht. Kan dat er ook wat mee te maken hebben?

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou zou kunnen... Maar als je dit vaker heb dan lijkt t me sterk ;)

19. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Herkenbaar. Ik heb zelfde symptonen als vriend weg is en bij mij is het angstaanval. Maar voor je eigen gerustheid gewoon ff bij huisarts checken. Is toch prettiger andrs blijf je dit houden als je vriend weg is

20. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    net maar de ha gebelt.. Ze vermoed paniekaanval en of Hyperventilatie. Voor de zekerheid toch maar langs komen..

Deel Deze Pagina