Test positief maar op echo niets te zien

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Eleda, May 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eleda

Eleda Lid

May 1, 2015
    63
    7
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste bericht.
    Ik zit vol onzekerheden en vandaar dat ik mijn verhaal wil delen met jullie. Ik was 8 dagen overtijd en heb toen een test gedaan. Deze was positief. Vol verbazing keken we met mijn vriend naar de test. Er was een licht streepje te zien. Dit was de eerste keer dat ik zoiets zag, dus ook mijn eerste zwangerschap. Omdat we twijfels hadden over onszelf en misschien een streepje zagen omdat we dat wilden zien, hebben we de volgende dag weer een test gedaan. Dit keer digitaal van Clear Blue waarop 'zwanger' of 'niet zwanger' komt te staan. Wederom was deze positief; er stond zwanger op. De huisarts gebeld en we konden dezelfde dag er al naar toe. Hij heeft geen test gedaan en zei dat ik zwanger ben als mijn testen positief zijn. Aan de hand van mijn menstruatie heeft hij berekend dat ik op 4 a 5 weken zwanger ben. Aangezien ik een onregelmatige cyclus heb zou dit ook 9 a 10 weken kunnen zijn. Maar we gingen uit van de 4 a 5 weken. Om te zien hoe ver ik in mijn zwangerschap was, kon ik donderdag (dus gisteren) al een echo krijgen. Echter kreeg ik woensdagmiddag al bloedingen. Het begon heel licht, maar 's avonds werd het wel meer. De klachten leken op een menstruatie, maar dit was toch dunner bloed met hier en daar stolsels en ik had af en toe ook andere steekjes in mijn buik. Ik was erg onrustig en kwam moeilijk in slaap, terwijl ik hier nooit last van heb. Uiteindelijk was ik in slaap gevallen en na 2 uurtjes slapen werd ik 's nachts wakker met hevige krampen. Ik verloor al meer bloed en de krampen werden onverdraaglijker. Pijnstillers ingenomen maar na een uur voelde ik de krampen door de pijnstillers heen. Ik wist me geen houding aan te nemen en om de paar minuten kregen ik steken en krampen die onverdraaglijk waren. Dus heb ik de huisartsenpost gebeld en ik moest toch maar langskomen. Zo gezegd zo gedaan. Na een onderzoekje bleek het een beginnende miskraam te zijn. Volgende dag alsnog een echo gehad en ik had nog steeds bloedingen. Wat blijkt? In mijn baarmoeder is niks te zien. Ook heeft hij een test gedaan; niet zwanger. Volgens de dokter ook niet zwanger geweest. Gevraagd hoe de positieve testen te verklaren zijn, maar volgens hem was dit niet logisch en hij snapte het niet. Toen zei hij dat ik waarschijnlijk een streepje zag omdat ik die wilde zien. Ik kon hem niet uitleggen dat ik ook een digitale test heb afgenomen. Hij luisterde helemaal niet naar mij. Dus kwamen we thuis en ging ik weer testen; POSITIEF!!! We snapten er niks meer van, dus vandaag weer getest en voor het eerst heb ik zelf een negatieve test gehad. Ik snap het echt niet en voel me er onzeker bij.
    Bij de HAP heeft ze op bepaalde plekken gedrukt en ik moest aangeven of het pijn deed. Dit heeft ze gedaan om te kijken of het een BBZ is. Maar dat zou het volgens haar niet zijn.
    Sorry dat het zo'n lange verhaal is geworden maar we zijn echt in onzekerheid...

2. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,410
    0
    0
    Ik denk ook wel een miskraam. Vermoedelijk had de test van de HA meer HCG nodig om zwanger aan te tonen dan de jouwe test.
    Bij een miskraam is het hcg niet onmiddellijk weg, maar kan dagen soms weken duren.
    Je kan dus nog positief testen ondanks een miskraam.

3. Eleda

Eleda Lid

May 1, 2015
    63
    7
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je snelle reactie Lisa123. Is het normaal dat een miskraam zo snel verloopt en dat HCG zo snel afneemt? Sorry ik ben hier echt onbekend mee

4. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    waarschijnlijk ben je wel zwanger geweest.
    maar omdat je zei 8 dagrn overtijd en licht streepje.
    is het waarschijnlijk al mis gegaan.
    dan neemt je hcg al af en dan krijg je een bloeding
    dus denk dat het niet goed ingenesteld is geweest

sterkte

5. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    heb je foto's van de testjes

6. Eleda

Eleda Lid

May 1, 2015
    63
    7
    8
    NULL
    NULL
    Ja die heb ik maar weet niet hoe ik hier een foto moet plaatsen

7. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    bij het bericht vakje waar je typt op meer opties klikken. en dan net boven het typvlak zie je een paperclip.

8. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

#8 XmoonlightX, May 1, 2015
    Last edited by a moderator: May 1, 2015
    Hebben ze je eileiders ook bekeken???
    Misschien heb je wel een bbz. Alleen aan de hand van voelen kunnen ze naar mijn weten niet een bbz uitsluiten!:(

Oh wacht ik zie nu dat je al weer een neg test gehad hebt..
    Als je nog maar vijf weken zwanger zou zijn geweest, dan is er alleen nog maar verdikt bms en soms met een vruchtzakje aanwezig...gezien je bloedingen zou je dit al snel verloren hebben..

Sterkte meid :(

9. Eleda

Eleda Lid

May 1, 2015
    63
    7
    8
    NULL
    NULL
    #9 Eleda, May 1, 2015
    Last edited: May 1, 2015
    Heb gevonden hoe je foto's upload, hoop dat het goed is gegaan.
    Foto 1: 28 april
    Foto 2: 29 april
    Foto 3: 30 april
    Foto 4 en 5: 1 mei

10. Eleda

Eleda Lid

May 1, 2015
    63
    7
    8
    NULL
    NULL
    Ok is dus niet goed gegaan, moesten 5 foto's zijn, moet ik ze 1 voor 1 plaatsen of kan ik er meer tegelijk posten?

XmoonlightX: nee ze heeft echt alleen gevoeld en de echo was alleen mijn baarmoeder, ik heb verder geen klachten en nu voel ik ook niet veel meer af en toe steken in de onderbuik en heb bloedingen, maar verder niks. Gisteren was ik een paar keer licht in me hoofd maar vandaag heb ik dus alleen bovenstaande klachtjes

Edit: ik zie dat je meer had gereageerd, ik heb idd vandaag 2 x negatief getest. Denk persoonlijk ook niet dat het een BBZ is. Bedankt:(

11. Eleda

Eleda Lid

May 1, 2015
    63
    7
    8
    NULL
    NULL
    Ik plaats ze wel 1 voor 1
    Foto 1: 28 april

Attached Files:

12. Eleda

Eleda Lid

May 1, 2015
    63
    7
    8
    NULL
    NULL
    Foto 2: 29 april

Attached Files:

13. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Dan is idd een bbz waarschijnlijk niet aanwezig.

Balen meid :(
    Je testen zijn positief geweest ,dus er heeft zeker wat gezeten, waarschijnlijk was je nog maar een paar weken.

14. Eleda

Eleda Lid

May 1, 2015
    63
    7
    8
    NULL
    NULL
    Foto 3: 30 april

Attached Files:

15. Eleda

Eleda Lid

May 1, 2015
    63
    7
    8
    NULL
    NULL
    Foto 4: 1 mei

Attached Files:

16. Eleda

Eleda Lid

May 1, 2015
    63
    7
    8
    NULL
    NULL
    Foto 5: 1 mei

Attached Files:

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Verdrietig voor je. Ik denk dat het bij de innesteling niet goed is gegaan en dat je een vroege miskraam hebt gehad. Je testjes waren duidelijk positief, dus er heeft wel degelijk even iets gezeten.

18. momo83

momo83 Bekend lid

Jan 17, 2015
    626
    0
    0
    Er is inderdaad wel een zwangerschap begonnen, maar vroeg weer gestopt. Sterkte de komende tijd.

19. MissyC

MissyC Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    1,098
    8
    38
    Sterkte!
    Overigens zou ik nog wel even naar je hcg waarde laten opmeten. Just to be sure.

20. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

Jan 26, 2015
    2,765
    1,028
    113
    Female
    He bah wat een nare ervaring! Ik denk ook zelf een vroege miskraam, je bent echt wel zwanger geweest alleen is het vroeg misgegaan en heeft de bloeding even op zich laten wachten maar nam je hcg wel al af...

Heel veel sterkte! En succes met een volgende poging!

Share This Page