wat zou jij doen? baby in de auto

Discussion in 'Mama en gezin' started by sydneys, May 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Vandaag 19 graden, ik zit in de auto en het was best al heet! Dan denk ik weer 'wanneer zal het eerste slachtoffer weer vallen dit jaar?'
    Dinsdag 29 graden, heerlijk! Maar meestal gebeurd het ergste in de eerste periode van het hete weer.

laat jij je kind soms in de auto? Waarom?
    wat doe jij als je een kindje, baby alleen in een auto ziet zitten?

als ik zeg hem nooit alleen te laten lieg ik. Als we boodschappen hebben gedaan zet ik eerst mijn bak boodschappen in de gang maar ik parkeer mijn auto 1 meter van de voordeur af en laat die 5 a 15 seconden de deur of kofferbak open.
    En met tanken maar ik tank met mijn bankkaart bij de pomp, ik verlaat de auto dus niet + raam of deur staan open maar meestal tank ik in België als ik terugkom van mijn werk dus dat komt niet vaak voor
    In beiden gevallen is in de auto laten het veiligst.
    een kind laten rondlopen, vasthouden in een tankstation is gewoon nog onveiliger.
    en hier thuis ook. Drukke weg, auto staat naast de weg, voordeur is 2 meter van de weg af dus ik kan hem niet eerst uit de auto halen tenzij ik hem eerst binnen zet, de deur dicht doe en dan de boodschappen neem om dan weer die deur 5 seconden later open te doen en hopen dat hij niet tegen de deur staat of naar buiten floept als ik de deur weer open doe. Die enkele seconden in de auto met deur of kofferbak open is veiliger.

maar meer dan dat, nooit never ever niet! Ook niet als hij ouder is en in de auto wil blijven. Mij lijkt het ook leuk om eens van de trap te springen maar mn veiligheid en zeker van mijn kind gaat voorop

wat ik doe als ik een baby alleen in de auto zie? Geen idee. Denk dat je dat pas weet als je het tegenkomt. Maar langslopen, kijken en weggaan. Nee echt niet!

https://youtu.be/T_L94L_ltpo
    https://youtu.be/XNDWN8KDVSM

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dit is al heel vaak besproken, en ja hier blijven weleens in de auto bij tanken bijv

Overigens haal ik de kinderen na het boodschappen altijd even binnen, en ga als iedereen zit na 10 min ofzo ff op mn gemak de boodschappen halen.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Hier gaan ze eruit...en of in de auto laten op een tankstation veiliger is daar denkt iedereen anders over.

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Tot ze vijf en zeven waren heb ik ze nooit alleen in de auto gelaten.

5. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier zitten ze weleens 'alleen' in de auto. Bijv met tanken inderdaad. Liever 3 kids op de achterbank als rondlopende daar. Of bij een opa of een oma als er even iets afgehaald moet worden. Met warm weer staat de airco in de auto aan en in die paar tellen dat ze er nog in zitten wordt het niet heet.

Als ik een ander kindje in de auto zou zien zitten zou ik eerst kijken of de ouders in de buurt zijn of binnen een paar minuten terug zijn, heeft het kindje het ok of is het echt te warm (hier krijgen ze bij een beetje warmte al nattig haar in het autostoeltje bijv) etc etc. Is echt heel situatie-afhankelijk wat mij betreft. Ga in ieder geval niet meteen een autoruit proberen in te slaan, laat ik het zo zeggen (tenzij ik er echt van overtuigd ben dat het niet ok is).

6. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Nooit. Ook niet als hij in slaap is gevallen wanneer ik alleen snel iets nodig heb. Maar ik woon sowieso in een flat dus dan is het ook geen optie hem in de auto te laten met bijvoorbeeld het uitladen van de boodschappen. Tanken doe ik onderweg naar werk.

7. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

Sep 15, 2008
    2,803
    70
    48
    Female
    De enige keer dat ze hier in de auto blijven zitten is bij het tanken.
    Eerder nam ik ze wel mee, toen de jongste nog in de maxicosi zat maar nu niet meer.
    Op het moment dat mijn jongste begon met lopen met 1 jaar vond ik het veiliger om ze in de auto te laten zitten aangezien ze alle twee impulsief zijn en een andere kant op konden rennen
    Tanken doe ik ongeveer 1 keer per maand en ons tank station vaak rustig.
    Verder moeten ze altijd mee als is het maar een korte boodschap.

Mijn man heeft mij ooit een keer in de auto opgesloten (per ongeluk natuurlijk) in de brandende zon. Het wordt echt enorm snel bloedheet in de auto. Toen hij na 5 minuten terug kwam kreeg hij de wind van voren. Echt vreselijk was het!!

Gelukkig heb ik het nog nooit gezien dat er een kind in een auto zat in de brandende zon en zonder ramen open.
    Wat ik zou doen? Kijken of ik contact kan krijgen met het kind en vragen waar de ouder is? Geen idee hoe lang het zou duren voordat ik de politie bel?

8. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,507
    202
    63
    Female
    Zeeland
    Het tweede filmpje is echt zielig :( Ik heb dl nog nooit alleen in de auto laten zitten eigenlijk. Ik tank altijd zonder haar en met boodschappen doen, gaat ze altijd mee naar binnen. Vindt ze veel te leuk :)

Als ik een kindje alleen in de auto zou zien zitten, zou ik eerst een minuutje blijven wachten of toevallig de ouders niet terugkwamen in die tijd. Daarna zou ik wel even in winkels dichtbij naar de ouders gaan zoeken. Eventueel laten omroepen ofzo... Maar heb het nog nooit gezien gelukkig!

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,197
    23,282
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Als ik zou tanken met pinnen aan de pomp zou ik haar er ook niet uithalen. Dat vind ik niet je baby/kind alleen laten, je staat ernaast. Als ik naar binnen moet om te betalen, gaat ze mooi mee. Ikzelf doe altijd boodschappen zonder Dafne, maar anders zou ik eerst haar eruit halen en dan pas de boodschappen.

Ik hoop het nooit te zien, een kind alleen in de auto, maar hoop wel dat ik dan niet zomaar weg loop. Als je wegloopt en je hoort op nieuws dat dat kindje is overleden of in ziekenhuis belandt, vergeef je het jezelf denk ik nooit.

Je hebt gewoon gekken rondlopen, ik wil niet het risico lopen dat mijn pad de hunne kruist. Ze gaat dus maar mee uit de auto, ook al is het een boodschapje van een minuut.

10. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Nooit.
    Mijn kind niet en mijn hond niet.

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Als we boodschappen in de auto hebben breng ik deze eerst naar binnen, zeker als ie slaapt, dan staat de auto dus op het pad met de kofferbak open...verder gaat ie overal mee naar binnen, denk dat ie ook helemaal doordraait als ik 'm laat zitten of als ie wakker wordt en ik ben er niet ;)

En wat ik doe als ik een baby alleen in een auto zie zitten, ik hoop het goeie....zal niet gelijk een raampje inslaan maar zal ook niet zomaar voorbij lopen.

12. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

Oct 6, 2014
    1,996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Als ik met warm weer een auto tegenkom met een kind erin bel ik 112 en vraag om advies, zal ondertussen om me heen kijken of ik de ouders zie en als het nodig is, tik ik het raampje in.

13. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik laat mn kind nooit alleen in de auto, tanken doe ik zonder haar en als ik boodschappen doe dan breng ik haar eerst naar binnen en dan de boodschappen, maar meestal neem ik alles in een keer mee naar binnen, lang leve de kinderwagen hahaha ideaal als boodschappenwagentje;)

Baby alleen in de auto.. Zou even wachten en als de ouders niet komen dan hulpdiensten bellen.

14. misa

misa Niet meer actief

Oh jawel, dat heb ik wel eens gedaan. Bij het tanken, of even de apotheek in (heb dan zicht op de auto). Ik laat altijd een raampje ietsje open en natuurlijk let ik op het weer.

15. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik laat ze ook zitten bij het tanken, als ik met twee maxicosi's moet zeulen heb ik geen armen vrij om te betalen. Daarbij ben ik altijd maar max 2 minuten weg dan.
    Verder heb ik N gister in de auto verder laten slapen. Raam was open en ik zat 3 meter verderop in de voortuin.

16. Manoya

Manoya Niet meer actief

In principe nooit, vooral niet bij warm weer.
    Met boodschappen zet ik mijn dochter eerst binnen (of het nou warm of koud is) en tanken doen we altijd bij eentje zonder kassa, dus waar je zelf moet pinnen, dan blijft ze wel in de auto, maar goed dan ben ik ook niet echt weg.

17. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Bij het tanken laat ik hem zitten. Als hij in slaap valt in de auto laat ik hem ook zitten, ik zet dan het raam open en parkeer de auto voor het huis waar ik volledig zicht op hem heb. Als het straks warmer wordt natuurlijk niet meer.

18. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik heb 1 x mijn dl alleen gelaten om te betalen na het tanken. Zat erg is dubio, maar ze sliep. Toen ik na 2 minuten terug kwam bleek ze wakker te zijn geworden en dikke trranen! Ooh wat voelde ik me schuldig :(. Nu alleen pinnen aan de pomp als ik met dl ben. Verder laat ik haar na het boodschappen doen wel eens in de auto voor de deur om de boodschappen uit te laden.

Gister zag ik een auto staan, deur open, kleintje huilend op de achterbank. Ik ben er bij blijven staan om te kijken of er iemand kwam. Binnen een paar tellen kwam de oma aanlopen, die had iets afgehaald in een winkel. Tja, ik zou er toch voor kiezen om mijn kind dan mee te nemen.

19. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik tank meestal uit mijn werk dus dan heb ik S. niet bij me. En als dat wel zo is ga ik naar een onbemand station. Dan sta ik naast de auto dan ga ik hem er niet uithalen wat een onzin is dat. Staat ie in de maxicosi naast me onder de pomp. Lijkt mij veel gevaarlijker!!

Boodschappen doe ik of lopend met kinderwagen of ik neem S. niet mee. Ik laat hem nooit alleen in de auto verder.

20. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik laat de kleine nog geen minuut alleen in de auto, tanken doet mijn man of samen en dan blijf ik in de auto bij de kleine.
    Boodschappen doen we ook samen en gaat F. zeker gewoon de winkel mee in, thuis doet mijn man F. uit de auto halen en doe ik de boodschappen naar binnen brengen.

Ik heb 5 jaar geleden een hond opgesloten in een auto gezien en zag direct dat dat niet goed ging, heb toen direct de politie gebeld en die zijn ook gekomen, ondertussen had ik het raam ingeslagen wat zeker niet gemakkelijk is bij een auto vond ik, heb de hond er toen direct uitgetrokken, helaas was hij al oververhit en net toen de Dierenambulance arriveerde is de hond in mijn armen gestorven, vreselijk vond ik het, de eigenaar kwam toen aanlopen en die heb ik toch de wind van voren gegeven en de politie heeft dat toen verder afgehandeld. Ik ben er echt dagen slecht van geweest. :(
    Bij een baby/ kind zou ik dus zeker precies hetzelfde doen!
    Mensen die kinderen en dieren in een auto laten zitten, als is het maar 5 minuten met warm weer die zijn gewoon verkeerd bezig.
    In korte tijd wordt het een broeikas namelijk!

Share This Page