onze kanjer is 6 maanden en een week en is zoooooo druk met alles! Hij wil dus ook alleen maar op je schoot staan! en dan staat hij ook nog echt stevig ook en maar op en neer willen hupsen! natuurlijk vind ik dit niet altijd en lang goed dus ik dwing hem vaak zachtjes weer te zitten (liggen is er al helemaal niet meer bij) maar hij spuugt zoveel de laatste tijd! ik vind het een beetje zielig worden! het is niet veel maar het gebeurd wel zeer regelmatig dat er weer een golf melk uitkomt! zelfs 2 uur na zijn fles... als hij in de box ligt op zijn rug gaat het redelijk maar meneertje heeft uitgevonden hoe hij van zijn rug op zijn buik moet komen en dan gaat het ook al heel snel mis! blup en daar ligt weer een golf spuug ik was me een ongeluk!! en nou maakt dat niet uit want het wasmachine is geduldig zeggen we maar maar ik vind het gewoon zo zielig voor hem! lijkt mij nou niet echt lekker elke keer die zure melk omhoog! wat zou ik daar nou aan kunnen doen??? hij geeft niet aan dat hij er last van heeft maar toch!... xx Dnise
Klinkt bekend! hier nog zo eentje! zo'n drukte schopper.. Niets hielp.. Wij laten hem nu even een tijdje rustig baby-tv kijken zodat zn eten even kan zakken.. Dat is de enige manier bij ons om meneer even rustig te houden.. en dat hij zijn eten binnen houd!
Ik heb ook een drukte maker en ik laat hem altijd nog even 15 a 20 minuten in de kinderstoel zitten en dan ben ik zelf bezig in de keuken zodat hij me gewoon ziet. Als ik hem anders gewoon neer leg dan gooit hij er ook alles uit omdat hij zo druk is hahaah buik/rug/zit/staan/kruipen Hier werkte jbpm goed bij zn melk! Geef het nu nog steeds door zn melk heen.
Mijn zoontje was ook zo'n drukte maker. Voeding indikken helpt een beetje, maar niet helemaal. Hij leek er ook helemaal geen last van te hebben. Bij hem is het pas met 10 maanden helemaal over gegaan.
en dat snap ik dus niet helemaal van onze kleine man! wij laten hem dus ook RUSTEN na het eten! zkr een half uurtje! eerst bij mama hangen! dat hou ik hem nog net niet in de houtgreep en daarna nog even 15 min in de wipstoel maar dat heeft allemaal zo weinig effect! want zelfs 2 uur later komt er een golf spuug!! zooo sneu
oh hier ook wederom een spuger, niet zo erg als mijn dochter, die maakte het wel heel erg bont. maar hier komt er ook standaard nog na een paar uur zure melk en eten uit, bah ik was me ook weer een ongeluk maar ben het gewend en was erop voorbereid door dochterlief...die heeft tot ruim 10 maanden gespuugd, heel erg, en heeft toen zantac gekregen en toen was het over...jbpm hielp hier geen barst nu zit ik er ook weer over te denken om toch weer met hem naar de ka te gaan omdat het steeds erger lijkt te worden... maarre ik weet, het gaat over....
Als hij er geen last van heeft is er niets aan de hand. Lisa spuugde ook erg veel, ze had reflux en later ook sondevoeding, daar gaan ze ook eerder van spugen. Tijdens de voedingen tijgerde ze vaak door de kamer (kon haar moeilijk een half uur stil houden op schoot), ze was toen 5 maanden en de melk kwam er soms net zo hard weer uit als dat het erin was gegaan, vooral 's ochtends. Erg irritant voor ons, maar zij had er geen last van.
Je kan het niet echt voorkomen dat hij gaat spugen. Hem even rustig laten zitten helpt wel iets, maar voorkomt het zeker niet. Melk zou ik inderdaad indikken met johannesbroodpitmeel (Nutriton van Nutricia) en zolang hij er verder geen last van heeft is het vervelend voor mama (wassen)... Spreek uit ervaring, hier al een spugertje sinds de geboorte. Heb me er al vaak druk om gemaakt, zorgen om gemaakt, bij huisarts en CB aangegeven, maar hij groeit goed, heeft er geen last van, dus moeten (on)geduldig wachten tot het over gaat... Ligt het liefst op zn buik te spelen en nu hij tijgert vind ik regelmatig her en der plasjes spuug. De kleine viezerik speelt er ook graag mee als hij na zn boterham een golfje melk met brood terug geeft, gek ventje!!
Hier ook. Altijd al en ook al vrij snel aan de JBPM begonnen. Het werd minder naar mate hij ouder werd, maar nu is het ook weer helemaal terug.. Ook zelfs nog vlak voor een volgende voeding. Ik denk ook door alle drukte en beweging. JBPM werkt ook niet echt meer. Dus ja...! Afwachten denk ik, hoe lastig het ook is!