De titel zegt denk ik al een beetje?! Misschien een beetje domme vraag maar ik vraag het toch; Manlief heeft hoge libido. We hebben een beetje gevreend vannacht maar waren nog niet klaargekomen omdat we morgen een behandeling hebben, daarvoor moet hij het gedurende 3 dagen zaadjes bewaren. Maar ik vroeg me af of het zou mogelijk zijn als we niet klaarkomen maar wel zaadjes sparen maar wel dat hij heel erg opgewonden was geworden, kan dat meer zaadjes erbij komen qua kansen? of is dat niet waar, zoals de standaard regels van elke mannen; elke dag normaal een nieuwe zaadjes aanmaken ongeacht je orgasme krijgt zonder het klaar te komen. Dus hoe zit het? ik ben gewoon nieuwsgierig!
Mijn gyn heeft het mij als volgt uitgelegd. Een man maakt een voorraad zaad aan, dit is een continue proces, maar elke 3 maanden (meen ik me te herinneren) wordt de voorraad vernieuwd. Spaar je zaad op, dan heb je veel "oude" zaadjes. Dus na een week heb je meer oude als jonge zaadjes. Afhankelijk van de zaadkwaliteit word het snel of langzaam oud. Maar hier wordt dan ook gekeken naar hoeveelheid, afwijkende vorm en beweeglijkheid. Mijn man had goed zaad, maar we wisten niet of dit lang genoeg bij mij binnen in leven bleef. Wij moest van de gyn dus maar eens proberen voor elke dag te knuffelen. Ze zei dat je dan de "oudjes" tegen het einde van de week kwijt bent en je alleen maar de jonkies over houd. Als een man opgewonden raakt gaan de zaadjes beter zwemmen, maar of dit effect voortduurt in de dag/dagen na de opwinding, dat weet ik niet. Ik zou eerst het zaadonderzoek afwachten alvorens dingen te gaan proberen. Je wilt geen afwijkende uitslag in de hand werken waardoor je of teleurgesteld wordt, of juist onnodig blij.
De split sex methode is hierop gebaseerd. Langere opwinding = beter en meer sperma. Elke dag vrijen vergelijk ik altijd met boogschieten. Je mag elke dag 1 keer schieten met je pijl. Maar je krijgt ook maar 1 pijl per dag. Vergelijk dat eens met om de drie dagen schieten met drie pijlen. Je zou denken dat de kansen gelijk zijn, maar er spelen meer dingen, zeker als je al wat langer aan het proberen bent. Je moet je immers verplaatsen naar de sportzaal, je omkleden, je materiaal uitpakken ... en dat allemaal om 1 pijl te schieten. In het begin als je gemotiveerd bent om te boogschieten is dat leuk, maar na een tijdje zeg je: ik wacht liever een paar dagen en dan schiet ik wel wat langer. Uiteindelijk is dat leuker. Zo gaat het ook vaak bij het vrijen. Het *blijft* immers niet fijn om het echt elke dag te doen, OOK bij mannen niet, en er zijn best ook wel mannen die 1 of 2 dagen rust nodig hebben om hun libido weer op pijl te krijgen.
Klinkt voor mij heel logisch, mijn man heeft ook veel meer sperma na een dag of drie vier. Je moet hem misschien meer afleiden! Maar ik weet dat is niet gemakkelijk,!
Zo Maar als dat zo is, dan is sperma opgewekt voor een potje (vaak niet het toonbeeld van opwinding voor een man ) toch slechter van kwaliteit? Als dat zo was had het zkh toch wel had advies gegeven om sperma in een potje te combineren met, weetikveel, een striptease ofzo? Iets om je man op te winden?
@Littlegirl1989 https://www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-nieuws/artikel/veel-voorspel-weinig-glijmiddel.htm Meteen bij tip 1. En wij kregen van de gyn echt het advies om te zorgen voor "leuke" seks. Want opwinding zorgt ervoor dat de zaadjes wakker worden. Laten we ook niet vergeten dat het opwerken van sperma letterlijk het selecteren van de goede zaadjes is, die vervolgens direct in de baarmoeder ingespoten worden. De "gevaarlijke" reis door de vagina hoeven ze niet te maken en is dus het nut van de striptease ook weg. Maar je moet t maar eens navragen dan zul je zien dat het geen onzin is.
Maar dit artikel gaat over hoe je het leuk kan houden tijdens het proberen een kindje te krijgen. Niet hoe je het zo optimaal mogelijk kan doen. En ik heb nog geen enkel foldertje rondom inseminatie e.d. Gezien dat adviseert om de zaadjes op te wekken in opgewonden toestand. Wel dat het voor de vrouw beter is, vochtiger enzo. Edit: ik praat te snel en lees te weinig. Pagina was hier nogal misvormd op de ipad, sorry. Ik ga eens op zoek naar cijfers.
Ik denk dat het niet zozeer gaat om 'opgewonden' zaadjes maar dat het is, dat als de man goed opgewonden is geraakt en een tijdje in die opgewonden toestand zijn ontlading heeft uitgesteld, dat hij dan meer zaad heeft om te bevruchten.