Mijn man en ik hebben een zoontje van 16 maanden. Van hem was ik snel zwanger.. In 5 maanden tijd 1 vroege miskraam gehad en 2 maanden later wéér zwanger en daar is mijn zoontje uitgekomen. En in die periode was ik niet eens bezig met bewust mijn cyclus in de gaten houden. We zijn nu 3 maanden bezig voor een 2e. Echter, sinds mijn bevalling komt mijn man niet meer altijd klaar in mij. Ik dacht eerst dat dit lag aan het gebruik van condooms. Dat hij daardoor minder voelde. Zelf heb ik een verzakte baarmoeder overgehouden aan de bevalling. Hiervoor heb ik bekkenbodemfysiotherapie gehad. Mijn baarmoeder zit nog wel wat lager dan waar hij eigenlijk zou moeten zitten, maar ik heb hier geen klachten meer van. De fysiotherapeut zei wel dat ik wat wijder was van binnen en dat dit wel iets kon verbeteren, maar niet heel erg veel. Dus het kan er ook mee te maken hebben dat ik te veel uitgewijd ben. Nu we bezig zijn voor een 2e en dus geen condooms meer gebruiken komt mijn man nog steeds moeilijk klaar in mij. En hij geeft ook aan prestatiedruk te voelen en het dan helemaal niet te kunnen. Ik ga nu al enigszins stressvol mijn vruchtbare periode in van 'ohjee.. als het maar een keer lukt voor mijn eisprong'. Het idee was om om de dag seks te hebben tussen menstruatie en eisprong. Gisteren of vandaag had/heb ik mijn eisprong. Afgelopen zaterdag seks gehad met orgasme.. maandag lukte het eerst niet, een half uur later wel, maar toen was hij ineens zo snel dat hij al kwam en ik hem snel naar binnen geduwd heb. Daarom dinsdagochtend nog maar een keer geprobeerd en toen lukte het wel. Ik heb ontdekt dat het het beste werkt om 's ochtends vroeg seks te hebben (voordat onze zoon wakker is.. helaas lijkt die altijd vrij snel door te hebben als wij seks hebben en dan zet hij het op een brullen...de muren zijn blijkbaar dun). Dan veel voorbereiding met de hand en op het laatste moment erbovenop kruipen. Woensdagochtend had ik een positieve ovulatietest. Dit heb ik hem niet gezegd. Woensdagavond alles uit de kast getrokken (lingerie, massage etc.), maar niet gelukt.. vannacht nog een keer geprobeerd en weer niet gelukt. Het ergste vind ik nog dat hij zei dat hij wel klaargekomen was en dat er soms maar 2 druppels uitkomen. Dat is echter nog nooit het geval geweest en als hij klaarkomt ben ik altijd kletsnat vanonder. Ik heb het idee dat hij dat zegt, omdat hij het zelf ook rot vindt. Ik weet echter niet meer wat we eraan kunnen doen. Met een positieve ovulatietest zou ik dus woensdag of vandaag mijn ovulatie hebben, waarbij vandaag waarschijnlijker is. Gisterochtend had ik echter wel een beetje last van steken en krampjes rond mijn rechter eierstok, dus ik hoop dat mijn ovulatie toen al is geweest, maar gezien de test is die kans vrij klein. Zelfs als mensen wel op het goede moment seks hebben, kan het lang duren voor ze zwanger zijn. Maar als wij op het goede moment in de maand telkens geen sperma erin krijgen, wordt het toch vrijwel onmogelijk. En ik hoef mijn man echt niet aan te komen met een potje en een spuitje, want dat gaat helemaal ten koste van zijn mannelijkheid. Dan zou hij echt gekwetst zijn. Ik hoop dat de seks van dinsdagochtend voldoende was, maar ik ben bang dat 2 dagen tussen seks en ovulatie te lang is. Mijn man rookt (niet in huis, dus ik heb er verder geen last van), maar daarom ben ik wel bang dat zijn sperma misschien niet 2 dagen overleeft. Misschien zijn er vrouwen die een vergelijkbare ervaring hebben en nog tips hebben? Of vrouwen waarvan de man ook rookt en toch zwanger zijn geworden van seks een paar dagen voor de ovulatie (om mij een beetje hoop te geven)? Of wellicht vrouwen die gewoon heel goed zijn in seks en wellicht 'het' trucje weten om een man te laten komen...
Je heeft aan dat jullie om de dag seks wilden, maar in dit geval zou ik voor de eisprong wat minder seks hebben. Gewoon zodat je man wat meer opgewonden is en dus ook makkelijker kan klaarmomen. Verder geen ervaring, en dat is dan ook mijn enige advies.
Ik bedoel dit echt niet rot, maar als ik het zo lees leggen jullie er ook veel druk op.. Misschien werkt het beter om het los te laten, om seks te hebben omdat het fijn is en als hij dan klaarkomt, is dat natuurlijk helemaal top. Maar ik kan me voorstellen dat als het als 'moeten' voelt, het helemaal niet meer lukt.
Ik vind dat je er echt teveel druk op legt. Lekker verplicht seks hebben om de dag, daar wordt men opgewonden van.. not. Daarnaast is je man waarschijnlijk ontzettend onzeker nu. Maak het eerst weer spannend in de slaapkamer.. zorg dat er geen druk is.. laat de ovulatietest even voor wat het is en zorg dat alles weer gesmeerd loopt in de slaapkamer.
niet zeggen wanneet je ziet aan de ovu-testen dat je piek eraan komt.. maar het zijn beloop laten.. Wellicht kun je zelf wat mibder deuk erop zetten en om de 2 - 3 dagen seks te hebben.. Het zaad kan zelfs bij een roker wel 5 dagen overleven (is mijn jongste het bewijs van met 6 dagen voor positieve ovu-test voor laatst gedaan)
Heeft hij alleen problemen met klaarkomen in jou of gewoon in het algemeen? Als het met de hand wel lukt kan je er altijd nog over nadenken om zelfinsiminatie te proberen. Minder leuk en intiem maar wel meer kans op een zwangerschap denk ik.
Mijn man heeft soms ook wat moeite met klaarkomen omdat ik met menstruaties goed ziek ben lijkt er ook wel wat meer druk op te staan. Ik zeg niks over ovulatietesten, er is ook geen druk van om de dag, maar maak wel anders af en dan mikken en zeg dan dat we wel goede kans maken. je kan natuurlijk ook met inseminatie doen,.. Lekker boeiend kan je daarna weer ontspannen sex hebben zonder druk van een moetje..
Kappen met die ovulatietesten en gewoon leuke seks hebben! Wij proberen voor een derde en afgelopen cyclus met die testen gewerkt en ik wist precies wanneer mijn eisprong was. Op het moment supreme, kan mijn man opeens geen stijve krijgen. Nou, dat is werkelijk waar nog nooit gebeurd in de 10 jaar dat wij elkaar kennen en met elkaar vrijen. Ik vond dit zo sneu voor hem want ik wist dat hij er niks aan kon doen en hij het heel erg vond. Hij schaamde zich kapot (ook al heb ik hem natuurlijk duidelijk gemaakt dat dat absoluut niet hoefde). Uiteindelijk s t later die avond wel gelukt (maar idd opeens heel snel, net als in jouw verhaal) en twee dagen later weer maar ik ben niet zwanger geworden. Dus ik vraag me oprecht af of het ons uberhaupt goed heeft gedaan dat we wisten wanneer mijn eisprong was. Je bent nog hartstikke kort bezig voor een tweede, ik zou me lekker niet zo focussen op je cyclus/eisprong en het gewoon leuk maken!
Ik denk ook dat je veel teveel druk op je man legt. Hij had er voor het zwanger willen worden al moeite mee, een nu nog meer druk omdat hij wel moet presteren. Het om de dag seks hebben, hebben wij bij de oudste ook gedaan, wat was mijn man blij dat het direct raak was want de lol was er wel af. Seks moet ook leuk blijven. Ik denk dat je man er eerst ook al wel moeite mee had dat het klaarkomen niet altijd lukt, en nu helemaal omdat hij móet presteren. Dus haal de druk er af, zorg eerst dat seks weer leuk wordt, misschien is het voor je man een goed idee om bijv met een seksuoloog te gaan praten. Haal de druk er voor jezelf ook af, natuurlijk wil je zo snel mogelijk zwanger zijn maar dit werkt niet. Als het dan goed gaat weer actief proberen voor een kindje.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga inderdaad stoppen met de ovulatietesten. Zo raak ik alleen maar opgefokt door een streepje op een test. Wat betreft een seksuoloog, daar hoef ik hem niet mee aan te komen. Dan heeft hij gelijk het gevoel dat wat mis met hem is. Hij heeft het niet zo op artsen/psychologen/seksuologen etc. Ooit heeft een arts een verkeerde diagnose gesteld en zodoende heeft hij nu nog lichamelijke klachten die niet nodig waren geweest. Deze hebben overigens niks met het seksuele te maken. Ik vind het zelf sowieso jammer dat het klaarkomen moeilijk gaat. Ook als ik niet in mijn vruchtbare dagen zit. Voor mijn bevalling was dat namelijk niet het geval en ik vond het altijd opwindend als hij in me klaarkwam. Of nog opwindender, om tegelijk klaar te komen. Ik heb daardoor ook het gevoel dat het aan mij ligt.. maar goed.. ik kan mijn binnenkant niet strakker maken helaas. Iemand zei 'anders afmaken en mikken'. Hoe bedoel je dat precies? Ik heb ook wel gedacht om het met de hand af te maken (meestal lukt dat wel, behalve afgelopen woensdag dan...) en het dan naar binnen te duwen ofzo. Of dus inderdaad last minute erop. Hij is ook niet zo dat hij altijd wil klaarkomen. Soms vindt hij het gewoon opwindend om mij te zien komen en hoeft hij niet zo nodig. Maakt me normaal niet uit, maar als dat dan in de vruchtbare dagen is, vind ik dat wel lastig (en zonde)… Zelfinseminatie zou ik ook geen probleem vinden. Het lijkt me inderdaad dat dat de druk weghaalt. Maar ik heb dat weleens genoemd bij mijn man en hij ziet dat echt niet zitten.
@Perziq Je kunt na een bevalling iets wijder zijn natuurlijk maar ik kan niet geloven dat je echt compleet opgerekt bent ofzo. Is het niet iets anders wat hem dwars zit, iets psychisch? Is de bevalling hem zwaar gevallen?
Waar komt het idee vandaan dat je zo lang achter elkaar om de dag seks moet hebben? Eén keertje rond de eisprong is genoeg. Ik zou zelfs het tegenovergestelde advies geven. ZEKER ovulatietesten gebruiken, en de dagen voor een positieve test geen seks hebben. De meeste mannen komen sneller klaar als er een 'voorraadje' is opgebouwd. Wij hadden een weekje onthouding voor mijn eisprong en hiermee was het (gelijkaardige) probleem van mijn man meteen opgelost. Niet alle mannen kunnen lange tijd zo vaak/snel achter elkaar.
Amen! Er zijn vast wel mannen die problemen krijgen als ze op een 'bepaald' moment moeten presteren, maar naar mijn mening heeft mamalacht dus ook gelijk - voor sommige mannen is om de twee dagen gewoon veel. En eigenlijk ook helemaal niet nodig als je ovulatietesten gebruikt. Bij ons is het met 5-7 dagen bewuste onthouding (dus ook niet stiekem zelf) voor mijn eisprong de hele problematiek verdwenen als sneeuw voor de zon.
Mijn vriend is vanaf de zwangerschap van onze zoon tot deze zwangerschap niet meer klaargekomen in mij. Ik vertelde absoluut niet wanneer mijn vruchtbare dagen waren om er geen druk op te leggen. Jemig wat heb ik gebaald dat het de eerste 2 rondes al bij voorbaad mislukt was. Ik ben zwanger geraakt van die ene keer dat ie wel klaar kwam. Precies op de dag van een positieve ovulatietest Moet wel zeggen dat ik die dag wel extra mijn best heb gedaan om hem wat op te geilen Wij hadden echt niet om de 2 dagen seks. Meer 2x In de week. Ik was dus in ronde 3 zwanger
Als je er samen van houd kan je ook elkaar met de mond bevredigen en daarna in je klaar laten komen ik denk dat dat minder voelt als prestatie druk om ff zijn kwakje te willen verzamelen
Ik zei dat... ja inderdaad met de mond of hand verder en als hij bijna komt, naar binnen drukken met wat dirty talk zo is mijn dochter gemaakt
Hmm nu ga ik toch weer twijfelen over de ovulatietesten. Maar als je dan 5-7 dagen onthouding doet van tevoren, voelt de druk voor jezelf dan niet extra hoog dat het net op dat moment van de positieve test moet lukken? Ik hoop nog altijd nu dat de zaadjes van 2 dagen voor de eisprong succesvol waren. Misschien maar eens uitproberen tussendoor of het echt makkelijk gaat na 5 dagen geen seks.
Misschien moet je daar ook aan werken. Ik snap de wens en iedereen die er voor gaat is liever gister dan vandaag zwanger. Maar als je voor jezelf rekening houdt met dat het ook wat langer kan duren en accepteert als je een keer een gemiste kans hebt dan is in ieder geval voor jou de druk van de ketel. Ik denk dat het dan allemaal leuker en aangenamer blijft zowel voor jou als voor je partner.