Wie nog meer zwanger in kunstmatige cyclus?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door samkids, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samkids

samkids Niet meer actief

Ik heb even geruststelling (lees: succesverhalen) nodig. Twee weken geleden heb ik een terugplaatsing van twee embryo's gehad in een kunstmatige cyclus. Het zijn wel mijn eigen embyo's onstaan uit een ICSI poging afgelopen zomer, maar door lichte vorm van PCOS reageert mijn lichaam slecht op FSH en was het dus erg moeilijk om de TP in natuurlijke cyclus te doen.
    Nu dus eerst +/- 2 weken estradiol geslikt voor opbouw van mijn baarmoederslijmvlies en zodra dit dik genoeg was ben ik overgegaan op utrogestan en onderhoudsdosis estradiol. Een paar dagen na de overgang naar utrogestan zijn de emmies terug geplaatst en tot mijn grote blijdschap nu dus zwanger.

Ik heb alleen één grote zorg: wordt die utrogestan wel goed opgenomen?? Ik produceer zelf door die kunstmatige cyclus dus helemaal geen progesteron (want ik heb geen eisprong gehad) en ben volledig afhankelijk van de bolletjes (officieel 3 maal daags 2) die ik inbreng.
    Ik heb al vier miskramen achter de rug, naar nu wordt gedacht door tekort aan progesteron in natuurlijke cycli, en heb geen zin dat nog een keer mee te maken.

Het probleem kan makkelijk opgelost worden door 'even' progestron te prikken. Maar wellicht dat ik ook al gerust gesteld kan worden door succesverhalen hier, van mensen die ook in kunstmatige cyclus een goede zwangerschap hebben doorlopen.
    (Of misschien dwingen jullie berichtjes mij wel om a.s.a.p contact op te nemen met de kliniek.)

Alvast bedankt!

2. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Sorry ik heb daar teotaal geen verstand van, kan je dus ook niet helpen met succesverhalen. Waarom bel je niet gewoon even je gynocoloog, die weet precies waar hij over praat.

Succes en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In veel ziekenhuizen is het juist standaard om een cryo-terugplaatsing in een kunstmatige cyclus te doen. Hier wordt dan Progynova en Utrogestan voor gebruikt.

De Utrogestan is juist bedoeld om ervoor te zorgen dat de progesteron-waarde in je lichaam hoog genoeg is, zonder dat je lichaam dat zelf produceert. Vandaar dat je de Utrogestan in geval van zwangerschap in elk geval tot 13 weken moet gebruiken. Pas dan neemt de placenta de productie over.

Gefeliciteerd met je zwangerschap, hopelijk gaat het nu wel goed!

4. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Gefeliciteerd! Ik kan je helaas geen succes verhaal geven. Zelf ben ik ook bezig met een gestimuleerde cyclus. Gebruik pillen voor het BMS, en extra hormoonpleisters, omdat mn lichaam de hormonen niet genoeg opneemt. Nu hopen ze dat door de pleisters dit wet het geval is. Misschien ook iets voor jou, die pleisters?

5. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Hoi drew

Hier zwanger na icsi vier en tp van twee embryos.
    Ik heb twee miskramen gehad na icsi 2 en 3.
    Toen utrogestan ondersteuning van 2x2 en stoppen dag 11 na de tp.
    Nu deze poging 3x2 en gebruik het nog steeds...heb wat bruinverlies gehad dag 8,9 en 10 na de tp. Toen even extra bolletjs gebruikt, 5x2. Nu afgebouwd naar 2x2.

Van harte gefeliciteerd overigens.
    En ik hoop en duim dat alles goed mag gaan...

6. samkids

samkids Niet meer actief

@Tycuna, hoe ben je er achter gekomen dat de progesteron niet genoeg werd opgenomen? Pleisters klinkt inderdaad interessant, mits dat bij mij ook nodig zou zijn natuurlijk. Toch eens kijken of ik bloedprikken kan regelen.
    Voor jou nu dus spannend of het gelukt is?

@alexandra80 Je schrijft 'ter ondersteuning'. Betekent dat dat de TP wel in eigen cyclus was? Of ben je echt volledig afhankelijk van de utrogestan voor je progesteron spiegels?

Deel Deze Pagina