Omgaan met een extreem gevoelige baarmoeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door madelein, 11 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik lig niet plat dus ben daar niet zo bang voor. Loop ook af en toe kleine stukjes, ook buiten 1x per dag bij m'n paard.

2. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Jeetje... Wat zijn er toch veel ouders die hun kindje moeten missen... :(

Ik lees het steeds meer, heb er even geen woorden voor.

3. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hé bah Madelein. Wat balen dat t weer zo vaak is. Hoop dat je de rust kan vinden om je er bij neer te leggen, dat maakt 't makelijker (maar weet uit ervaring in weliswaar andere situaties dat dat nog niet zo makkelijk is).
    Knuffel!

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @mitsy: ja idd, viel mij ook al op. Zo verdrietig :(.
    @knuffel: ja dat probeer ik heel hard ;). Maar in m'n achterhoofd blijft spelen dat ik het vreemd vind dat ik ineens zo'n last heb, en blijf ik bang voor dingen als infecties die dit nu veroorzaakt. Ook al zegt mijn gyn dat dit eigenlijk niet kan ( alle kweken steeds negatief geweest). Moeilijk.

Gister weer een enorme rotdag, met veel last van m'n darmen ook. Nu voelt het al iets beter. Ik ga vandaag eens een andere strategie proberen, iets actiever zijn en tussendoor dan plat. Eens kijken of ik daarmee m'n darmen wat minder overstuur krijg. Ik heb het idee dat daar ook een enorme uitlokkende factor zit.
    Verder is mijn meisje weer enorm druk momenteel, gezellig :)

5. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier met 25 weken ook heel veel (60-70) harde buiken gehad. Echt tot het punt dat ze pijnlijk werden en ook op een gegeven moment met 10 min ertussen terwijl ik rustig op de bank lag.
    Ben bij vk geweest (urine gechecked, hb gechecked) maar verder doen ze er niks mee. Toen het zo hevig was en ik ze weer braaf belde (ze gaven aan dat 30/dag mocht) voelde ik me enorm afgescheept: letterlijk: 'je kunt wel steeds bellen maar we doen er niks mee'.
    Gelukkig is het na 2 dageb bedrust nu weer rustig maar het heeft wel een knauw gegeven aan mijn vertrouwen in de vk want ik maakte me gewoon veel zorgen?
    Had toch wel iets meer verwacht dan dit? Of overdrijf ik dan?

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @vek: als het terug komt zou ik een verwijzing voor een gyn eisen. Is er bijvoorbeeld wel een cervix meting bij je gedaan?
    Wij zijn destijds met ons zoontje ook zo afgescheept, en achteraf was er dus wel degelijk meer aan de hand. We hebben nog steeds zoveel spijt dat we er niet meer achteraan gegaan zijn.
    Dan ben je maar bezorgd, maar het is wel jouw kindje!!

7. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat ben ik ook van plan hoor! Er is nu verder niks gemeten oid. Telefonisch werd besloten dat het harde buiken waren die per defitie niet tot ontsluiting leiden....ik vond het nogal raar dat ze dat zo zeker wist!

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja als het alleen telefonisch is besproken vind ik het zeker heel vreemd.. Hou het goed in de gaten!

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Nou ik heb wel een goede verklaring gekregen voor de harde buiken...
    Er zit weer een GBS in m'n blaas :(.
    Dit is de bacterie die de bevalling van ons zoontje in gang heeft gezet en ik ben dus als de dood...
    Moet gelijk aan de ab, en naar het ziekenhuis als ik weer zo'n last krijg.

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Heel goed dat je verder bent gaan zoeken, maar wat ontzettend eng bericht in navolging wat je al overkomen is. Houd maar goed de Vinger aan de pols bij de gynaecoloog. Sterkte!

Ik ben trouwens ook drager van de GBS bacterie maar dat dit soort vreselijke dingen ervan kunnen gebeuren wist ik niet.

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik ben onwijs 'blij' dat ik vorige week om een kweek heb gevraagd. De gyn vond het niet nodig maar vond het prima om dat te doen om mij gerust te stellen. Hij was ook verbaasd dat dit eruit kwam, had hij totaal niet verwacht. Zo zie je maar..
    Nu door de stress weer veel harde buiken natuurlijk. Ga morgen wel bellen of ze nog een cervixmeting kunnen doen morgen.
    Hoop zo dat we er op tijd bij zijn...

GBS is een beetje een ondergeschoven kindje helaas. Ik wist het ook allemaal niet, tot het ons allemaal overkwam. Het is overigens wel heel zeldzaam, maar ja het gebeurd dus wel :(.
    Bij ons zoontje is de bacterie via de bloedbaan naar de placenta gegaan en daar gaan woekeren. Dat heeft voor extreme harde buiken en ontsluitingsweeen gezorgd, en ons mannetje is daardoor geboren, levend overigens. Hij is 1.5 uur na de bevalling overleden.

12. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Doen! Zo'n cervixmeting kunnen we makkelijk even inplannen voor je. En nogmaals goed dat je zo aangedrongen hebt, vraag ook om een plan vanuit je gynaecoloog voor opvolging vanaf nu.

Wat vreselijk, en wat een sterke kleine jongen was je zoontje.

Lukt het om te slapen denk je?

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja heb er al vele gehad, dus dat komt helemaal goed. Ze kennen me inmiddels in het zh ;).
    Plan van aanpak ligt er al, in die zin dat er bij klachten gekweekt wordt en cervixmetingen gedaan worden.
    De gyn wilde het traject eigenlijk wat af gaan bouwen doordat alles zo schoon bleef en goed ging, maar dat zal nu niet het geval zijn.

Slapen... Pff nee moet er niet aan denken nog, veel te druk in m'n hoofd. Ga zo even naar m'n paard, even therapie sessie bij m'n allerbeste vriend :). Daarna maar lekker op de bank of in bed filmpjes kijken. Dan val ik vanzelf wel ergens in slaap. Moet sowieso wakker blijven tot 0.00 voor de ab.

14. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Oh nee, Madelein. Wat een slecht nieuws zeg.
    Betekent dit nu dat het echt "alleen afwachten" is of het goed blijft gaan? Of zou de ab er wel voor kunnen zorgen dat het bestreden wordt?

Zou willen dat ik iets kon zeggen om je op te vrolijken...
    Knuffel dan maar? 😘

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja balen he :(
    Op zich zijn we er nu vroeg bij denk ik. De ergste klachten zijn vorig weekend begonnen, daarvoor ging het eigenlijk wel heel goed. Dus dat is op zich wel positief hopelijk.
    De ab gaat nu de bacterie doden dus hopelijk voorkomt dat infecties bij ons kleine popje. Blijft dus wel spannend. En m'n bm moet snel weer rustig worden. Dat is dus toch een hele belangrijke graadmeter bij mij. Niks gevoelige bm, gewoon stront aan de knikker als ik zoveel last heb dus...

Deel Deze Pagina