Naar oortje pakken?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Female, 1 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Kynan pakt sinds gister naar zijn oortje, vandaag heel vaak. Hij trekt eraan enzo. Voor zover ik merk aan één kant.
    Hij is verder goed in z'n doen, alleen ietsje rustiger en mopperiger als anders...

Moet ik denken in de richting van een mogelijke oorontsteking? Zijn hiervoor nog meer kenmerken?

Morgen meteen langs de ha of het weekend aankijken, wat denken jullie?

Groetjes en alvast bedankt!

2. Niet meer actief

Mag je gewoon aan zijn oortje komen? Zoja, dan is het hoogstwaarschijnlijk gen oorontsteking. Het zou een tandje kunnen zijn wat zit te wurmen! Kwijlt hij ook veel? Kauwt hij op veel dingen? Ga eens met je vinger langs zijn tandvlees en kijk eens op je wat voelt zitten van een hard puntje ofzo. Grote kans dat het een doorkomend tandje is.

Liefs, Tanya

3. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hier is gloof ik laatst een topic over geweest. heel kindjes doen dat rond die leeftijd echt friemelen eraan.(vooral als ze moe zijn of de fles drinken)

4. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Als je aan zijn lelletje kan trekken zonder dat het hem pijn doet is er niks aan de hand, dus dat zou ik ff proberen!

5. Female

Female Niet meer actief

Bedankt meiden,

Ik mag gewoon aan z'n oortje komen, en ook aan z'n oorlelletje trekken, dus ws geen oorontsteking. Ik houd het wel goed in de gaten.
    Hij is nu de laatste paar uur wel heel mopperig en slaapt ook meer als anders, hij ligt nu al voor de 3e keer vandaag in z'n bedje.

Ps ik voel nog geen bobbel oid in zijn mondje waar een tandje zou kunnen doorkomen....

6. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra gaat altijd aan haar oren trekken als ze moe wordt

7. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Lieve heeft regelmatig ooronsteking helaas (ondanks buisjes) maar ik mag ook gewoon aan dr oortje komen.
    Hoeft dus niks te betekenen als je aan zn oor mag komen.
    Misschien ff laten nakijken door de huisarts als je twijfeld?
    Kan ook komen door doorkomende tandjes,dat kan helemaal doortrekken in de kaak en pijn gaan doen en ook dus aan het oortje.
    Hopelijk is het geen ooronsteking!

Liefs

8. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hier ook keihard plukken aan zijn oortje en niet van moehied of ooronsteking maar door een tandje@

9. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Als mijn kind naar zijn/haar oortje grijpt is het voor mij een reden om naar de huisarts te gaan (zeker als het ritme veranderd is!). Ik heb ook altijd oorontstekingen gehad en huilde eigenlijk als baby nooit. Toch had ik dan een dikke oorontsteking!

10. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Sarah heeft ook regelmatig oorontstekingen maar zit ook standaard aan haar oortje als ze moe is. Als ze het zomaar doet dan ga ik ook altijd meteen naar de dokter. Als je twijfelt, kun je beter ff langsgaan hoor!

11. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Toevallig ben ik gisteren met Danischa naar de dokter geweest,omdat ze ook best vaak naar dr oortjes greep.En ik zag van de week ook bloed bij dr oortjes,omdat ze gekrabt had.Ze had verder geen koorts of iets,maar dacht laat ik toch maar ff langs de dokter gaan.

Nu blijkt dus dat ze een soort van eczeem heeft.Gelukkig was het geen oorontsteking.Heb nu zalf gekregen wat ik ongeveer 4 keer per dag erop moet smeren.

12. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Toevallig ben ik gisteren met Danischa naar de dokter geweest,omdat ze ook best vaak naar dr oortjes greep.En ik zag van de week ook bloed bij dr oortjes,omdat ze gekrabt had.Ze had verder geen koorts of iets,maar dacht laat ik toch maar ff langs de dokter gaan.

Nu blijkt dus dat ze een soort van eczeem heeft.Gelukkig was het geen oorontsteking.Heb nu zalf gekregen wat ik ongeveer 4 keer per dag erop moet smeren.

13. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Mijn dochter doet dat ook maar alleen als ze de fles drinkt.

14. kim en maikel

kim en maikel Bekend lid

19 jun 2006
    572
    0
    0
    moeder
    lieshout
    hier nog een mijn dochtertje trekt ook aan haar oor als ze moe is of de fles drinkt.

15. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Mijn zoontje trekt sinds een paar dagen ook erg aan een oortje. Ik ben soms bang dat hij zich pijn kan doen. achter zijn oortje zag ik ook kleine korstjes. Ik ben een paar dagen geleden op controle geweest en heb ernaar gevraagd en de dokter zei dat hij geen oorontsteking had. Wel zei hij dat ik voor de zekerheid extra goed achter zijn oortjes moest schoonmaken

16. Niet meer actief

ayman deed dit toen zijn eerste tandje doorkwam

17. Female

Female Niet meer actief

Bedankt meiden!

Kynan was gister en vandaag weer heel goed in z'n doen!
    Hij pakt ook nauwelijks naar zijn oortje... En is erg vrolijk.
    Ik houd het wel goed in de gaten en dat maandag ws nog even langs de ha...

Groetjes!

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dit doet alicia al vanaf haar geboorte maar ze huilt niet ondanks dat haar oortje soms helemaal rood ziet. het wordt nu gelukkig al wat minder omdat ze haar speentje heeft ondekt en deze er dus regelmatig uitrekt en dan met haar handje loopt te zwaaien met de speen erin. hier moet ze wel om huilen en lijkt net of ze mijn zo aan kijkt van geef me speen is terug hebbert haha ze weet dus niet dat ze zelf de boosdoener is

19. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    cailynn zit voor de tv meestal aan dr oor te frunniken of als ze boos of gefrustreerd is trekt e aan dr oor of aan dr haar

20. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik lees hier dat je niet aan de oortjes mag komen bij ontsteking maar dat is heir niet het geval daan wisselt standaard van oor de ene week links ander week recht een week niks en dan van voor af aan. je mag gewoon aan zijn oren komen dus er klopt hier niks van die redenering.

Deel Deze Pagina