zindelijk

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door butterfly24984, 24 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 2,5 is helemaal nog niet zindelijk.
    Nu gaat hij straks naar de peuter en ik wil eigenlijk wel beginnen met trainen.
    Nu zoek ik wat tips om dit op een goede en voor hem leuke manier te doen.
    Ik wil namelijk niet dat het een beladen iets gaat worden.

2. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hoi,

Lastig he, wanneer het goede moment is. Er is zoveel info te vinden op internet, wanneer ze er 'rijp' voor zijn. Maar goed...

Hoe wij het deden (zoon is 3 jaar)... Met 2 jaar en 11 maanden zijn wij ermee begonnen. We hebben een rustige week uitgezocht en hebben toen radicaal de luier overdag af gedaan. 2 dagen van te voren hebben wij het hem 1 keer per dag vertelt dat hij binnenkort geen luier meer om krijgt, dat hij dan een grote jongen is en op de wc/potje mag plassen. Op donderdag zijn wij ermee begonnen (zoon gaat 1 dag per week naar de opvang op woensdag). Die morgen haalde ik hem uit bed, bracht hem naar de wc (waar hij toen al 's morgen op gezet werd, dus hij was ermee bekend). Ik heb hem vertelt dat hij vanaf vandaag geen luier meer draagt overdag, omdat hij al bijna 3 jaar was. Nou, dat was prima. Die dag tot ongeveer 12:00 uur heeeeeeeeel veel natte broeken (ondanks dat hij ieder uur naar de wc gebracht werd) en dacht bij mijzelf "waar ben ik aan begonnen??" Toen ging hij 's middags nog naar bed en heb hem dus een luier aan gedaan. Toen ik hem 2 uur later uit bed haalde, was zijn luier nog droog en beloonde hem. 's middags kwam er een vriendin van mij langs en heeft 'een hartig woordje' gesproken met zoonlief en of er toen een knop is om gegaan... Ik weet het niet. Sinds die tijd is hij overdag zindelijk. Wel de eerste 2 weken 1-2 ongelukjes per dag gehad. Maar nu eigenlijk nooit meer. Of men moet niet adequaat reageren als hij zelf aangeeft dat hij moet plassen/poepen. Hij gaat niet 10 keer zeggen dat hij moet plassen/poepen.

Poepzindelijk duurt wel wat langer. Kan nu zeggen dat hij nu 'pas' echt sinds een weekje poepzindelijk is. Heb hem nooit een luier om gedaan als hij moest poepen.

Succes!

Groetjes KG

Deel Deze Pagina