Omgaan met naweeen

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Purified, 2 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Hoe in hemelsnaam doen jullie dat?

Het voelt hier gewoon alsof ik een tweede bevalling aan het doen ben.. Als ik niet beweeg is de pijn te houden maar met iedere beweging word de pijn erger. In het ziekenhuis heb ik wel kunnen plassen voordat ik ging, daarna heeft er weer 6 uur tussen gezeten waar ik met pijn en veel moeite flink thuis geplast en gepoept heb..

Alleen nu heb ik wel in een avond dus 2500mg paracetemol op en het doet helemaal noppes.. Eenmaal 500mg geslikt in het ziekenhuis voor het naar huis gaan.. Toen ik thuis kwam meteen een zetpil van 1000mg, toen ik wou slapen nog een zetpil van 1000mg.

Wil zo graag slapen.. Om een uur vannacht hadden we nog even de verloskundige gebeld omdat ik zo veel pijn had en die zij neem 2x paracetemol voor het slapen gaan maar dat heeft dus niks gedaan..

Het voelt gewoon alsof mijn lichaam flink wilt persen maar als ik dat doe is het a) nog pijnlijker, en b) weg voor 10 seconden.

Hier is de baby er uiteindelijk uitgetrekt en de placenta zo goed als losgerukt.. Hoofdje zat vast.. nog uitgebreid foto's kunnen maken en toen trok ze hem eruit, placenta wou ook niet loslaten heeft ze ook getrokken.. dus ben bang dat het daardoor een beetje komt (of de inleiding zelf ook omdat de opwekkers te hoog stonden)

Weet niet hoe lang ik dit vol hou.. wil zo graag genieten van mijn lief jongentje maar het doet zo ontzettend veel pijn als ik beweeg.. de eerste vier uur niet van de bank af kunnen komen, bijna in slaap gevallen maar ik kon van pijn de bank niet af.. partner slaapt want een van ons moet toch slapen om voor de baby te zorgen..

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik herken dit helemaal niet! Vond de naweeën wel pijnlijk maar niet zo heftig als jij omschrijft. Ik zou gewoon de vk weer bellen hoor. Je kraamhulp zal ook wel bijna komen? Sterkte!

3. linde90

linde90 Niet meer actief

Dit herken ik ook niet en zou ik toch even na laten kijken.

4. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    bellen! ik denk dat er een stukje achtergebleven is. naweeën zijn pijnlijk maar ik heb het niet als persweeen ervaren. alleen toen mijn placenta niet wou komen.

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dit zou ik ook denken.. Ik ben geen arts maar laat het aub nakijken.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik vond ze ook hels! Is de enige keer in mijn leven dat ik paracetamol geslikt heb. Maar hier deed dat wel iets, was zo net behapbaar.

Als jij aangeeft dat het niet minder wordt en je een persgevoel hebt : echt laten checken.

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Ik herken het ook niet, bij mijn tweede flinke naweeën gehad, maar die waren met paracetamol goed te doen, ik zou zeker naar je vk bellen voor de zekerheid.

8. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    ik ben het eens met de andere dames, even laten nakijken. Ervaring heb ik er niet mee, ik had amper naweeën.

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.056
    2.193
    113
    Brabant
    Ik vind persdrang niet bij naweeen horen.

het klinkt alsof de placenta niet makkelijk loskwam (eruit trekken doen ze niet hoor) dus het zal niet heel gek zijn als je nog restweefsel hebt of een flink stolsel.

heb je al gedoucht? Mijn ervaring is dat stolsels dan makkelijker loskomen.:)

10. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier ook wel last gehad van naweeen maar dat voelde inderdaad niet als persweeen en waren redelijk te onderdrukken met paracetamol. Heb je al gebeld? En hoe gaat het nu met je?

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb er bij de tweede ook enorm veel last van gehad, maar niet zoals jij het beschrijft.. Misschien toch even na laten kijken?

12. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Idd even laten nakijken....Ik had ook naweeén maar die waren opzich nog wel goed weg te zuchten...

13. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Herkenbaar.. Van beide naweeen gehad.

Van de 1e omdat het zo super snel ging en van de 2e ook omdat het super snel ging en er nog een stuk placenta in zat.
    Ook hier tot 2 keer toe de placenta los moeten trekken.

Hier heeft bij de 2e bevalling de naweeen 2 weken geduurd.
    Ik werd gek...
    Wel slikte ik ibuprofen maar dat was ook omdat ik geen borstvoeding gaf en het dus mocht slikken.
    Dat werkte bij mij beter dan paracetamol.

Sterkte!

14. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik heb helemaal geen naweeen gehad..Of misschien wel maar voelde er niets van, laat idd nakijken!

15. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Na mijn 2e dochter heb ik flinke naweeen gehad :(, een beetje zoals pittige ontsluitingsweeen, heb ook echt moeten zuchten en puffen om de pijn aan te kunnen. Het voelde alsof ik nog een 2e (lange) bevalling aan het doen was. Maximale dosering paracetamol en ibuprofen (dat overigens wel mag bij BV) en toch die eerste nacht geen oog dichtgedaan van de pijn... Ik was geradbraakt de volgende ochtend! Terwijl ik me direct na de korte, heftige bevalling overdag juist ontzettend fit had gevoeld...

Ik heb 4 dagen met maximale pijnstilling gezetten en bij iedere (borst)voeding naweeen weggepuft, daarna werd het gelukkig snel minder. Na een week geen pijn meer.

Persdrang kan ik me niet herinneren, maar ik vloeide ook niet heel hevig. Als er flinke stolsels in je baarmoeder zitten, kun je volgens mij ook een pers-gevoel kriigen, of idd er zit nog een restje vast. Ik zou het goed bespreken met je VK! Sterkte!

16. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Uiteindelijk naar het ziekenhuis gegaan volgende ochtend..

De pijnlijke naweeen kwamen waarschijnlijk deels door mijn blaas. Ik heb ze nog wel wat maar niet zo pijnlijk.. Ik ben zondag ochtend naar het ziekenhuis gegaan omdat de pijn steeds erger was maar mijn blaas zat dus vol (1,4l). Meteen een katheter erin gekregen..

Omdat mijn blaas dus de avond steeds voller liep drukte dat dus blijkbaar meer op mijn lichaam wat een combinatie gaf van pijn door de te volle blaas en de heftigere naweeen.

Nu is het prima te doen met een paracetemolletje.. alleen iedere keer als ik aanleg is het even doorzetten :). Wel grappig dat ik bijna niet vloei, behalve als ik last van de naweeen heb.. dan voel ik het letterlijk lopen als urine.. volgens de kraamverzorger was gisteren wel de zwaarste dag en zou het steeds minder moeten worden.

17. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Heb je nu tijdelijk een catheter?
    Wel goed inde gaten hoiden dat je plast hoor!
    De krampen met t voeden herken ik wel...moest s nachts ook echt direct zo snel mogelijk daarna naar de wc om te poepen,dat ging toen heeeel gemakkelijk :)

18. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ik heb nu een week katheter.. mag er pas maandag weer uit bij afdeling urologie en dan gaan ze kijken als mijn lichaam voldoende hersteld is. Had na de bevalling wel geplast.. meerdere malen zelfs..

Alleen thuis lukte het minder..

19. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Goed opletten dat je geen blaasontsteking krijgt van de katheter.
    Sterkte verder!

Deel Deze Pagina