Voedingsproblematiek

Discussion in 'Kraamtijd' started by Anan, Mar 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anan

Anan Fanatiek lid

May 10, 2013
    3,015
    2,377
    113
    Hallo allen,

Afgelopen maandag ben ik bevallen van onze dochter. Ze is dus nu 6 dagen oid.
    Ivm zwangerschapsverhiftiging is ze gehaald met 37 weken precies. Doordat hartslag terugviel tijdens weeen is ze met vacuüm geboren. Ze had, door de zw verg, een gewicht van 2380 gram en is 48 cm.
    Volgens kinderarts niet dysmatuur boven curves. Als ik hier echter soms lees zou het wellicht wel zo moeten zijn?
    Ik geef flesvoeding, maar het blijkt dat het behoorlijk intensief is voor haar. Ze moet nu 8*40 a45 ml drinken. De ene keer gaat dit probleemloos, de andere keer doen we hier 3 kwartier over. Sinds 2 dagen lukt het wel! We hebben nu 4 verschillende spenen gebruikt. Gebruiken nu 3 standenspeen ziekenhuis maat lijkt vacuüm te zuigen. Ze viel eerst alleen maat af maar is vanochtend 80 gram aangekomen en zit nu op 2275 gram.
    Als het goed is mogen we morgen naar huis. Maar.... De ene verpleger vindt het heel goed gaan en de ander vindt het erg slecht gaan. Wij zijn in de war...

Vragen die er leven:
    Weet iemand de daadwerkelijke richtlijnen voor dysmatuur?
    8*40 komt ongeveer overeen met 150 ml per kilo dus voor nu ok?
    Hoe lang mag je Max over fles doen en wat als je daar over heen komt?
    De eerste 20 ml gaan prima dan lijkt het alsof ze vol is en valt in slaap. Daarom doen we nu tussendoor verschonen en ook boeren. Nog andere tips?
    Is het wel verstandig om naar huis te gaan? Ik moet sowieso ivm einde kraamtijd, en wil haar het liefste mee...

Dank alvast voor reacties!

2. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik zou deze vraag laten verplaatsen naar topic dysmatuur!

3. Anan

Anan Fanatiek lid

May 10, 2013
    3,015
    2,377
    113
    Ik twijfelde idd al :) maar als hij daar beter past, dan graag :)

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb geen ervaringen met dysmatuur babies maar mij lijkt het wel normaal dat de baby in het begin niet altijd even goed drinkt. Die van mij deed dat ook niet. Raar dat er verpleegsters zijn die zeggen dat het niet goed gaat. Hoe kan dat nu na 6 dagen?

5. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Heel specifiek voor het vacuüm zuigen van de fles: draai de top een heel klein beetje losser. Dat helpt sowieso!

Ik heb verder geen ervaringen te delen, maar mij lijkt het toch wel goed te gaan? Veel succes nog!

Share This Page