Omgaan met niet willen eten

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Isis26, 27 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ik ben benieuwd hoe andere mama's omgaan met kindjes die moeilijk drinken en te weinig drinken. Ik zorg elke dag dat mijn zoontje 650 cc bonnen krijgt. Ik hou dit bij in een boekje. Maar vandaag is het drama en heeft hij van 11:00 tot nu maar 80 cc gedronken. In totaal zit hij op 350 en krijg totdat hij naar bed gaat er echt geen 300 in. Hoe later het wordt hoe minder hij drinkt. Wakker maken voor de fles heeft geen zin omdat hij dan misschien 10 cc drinkt. Ik krijg er de rot zenuwen van. Hij loopt al bij de kinderartsarts dus hoef niet te weten nu waarom hij niet drinkt maar puur hoe andere hiermee omgaan en hoe Jullie toch zorgen dat je kIndje voldoende binnenkrijgt

2. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb (gelukkig!) geen ervaring met slechte drinkers (mijn oudste en jongste zoon waren en zijn precies het tegenovergestelde), maar ik kan me goed voorstellen dat je er wanhopig van wordt.

Ik weet niet welk fles/speen je gebruikt, maar wellicht dat je daar iets mee kan doen?

Sterkte en succes! Hopelijk drinkt je zoontje snel weer water beter.

3. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ik heb hier wel ervaring mee (gehad) mijn zoon werd geboren en had in het vruchtwater gepoept en moest worden schoon gezogen (of hoe zeg je dat) vanaf toen heeft hij nooit de fles willen drinken en als hij iets dronk kwam het er meteen weer uit,pffffff zo frusterend was dat! ik moet elke ml opschrijven wat hij dronk en ik was ook op van de stress om hem, krijgt hij wel genoeg e.d. ook bloed laten prikken onderzoeken gehad maar ze vonden niks enja het was gewoon een slechte eter. hij groeide wel goed alleen altijd aan de magere kant geweest.
    fruithapje ,groentehapje potjes vers eten niks wilde hij, totdat de dokter later zei geef hem dan maar zoutstaafjes en cola.
    met de jaren is het wel iets beter gegaan,maar zels nu(met 18jaar) is hij nog steeds mager en bleekjes en heeft last van zijn maag!

zoals je leest het komt wel goed hoor en niet te veel stressen,ze nemen wel wat ze nodig hebben!

succes meid!

4. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Mijn oudste was ook tegenovergestelde. Hij ligt alleen nu in het ziekenhuis omdat hij niks meer binnen kreeg

5. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Opvallend is trouwens dat ze hem 120 mg paracetamol hebben gegeven en meneer heeft 200 cc in 1 keer gedronken. Hij heeft dus pijn!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn dochters record uit een fles staat op 120cc. Verder wilde ze per fles nooit meer dan 80-90cc. Dus kreeg ze veel vaker een fles. Moet er wel bij zeggen dat dit alleen was als ik werkte, omdat ze dan afgekolfde melk moest drinken. Maar goed, ik heb nooit de indruk gehad dat ze die 5 dagen per week overdag te kort kreeg. Wel moest papa haar vaak een fles geven.

Misschien zijn oortjes? Dat is een heel beruchte reden voor slecht drinken!

7. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    ik gaf borstvoeding de eerste 2 weken.
    Achteraf bleek dat mijn dochter 5 cc per keer dronk x 8 is 45 cc op een dag! uiteindelijk ook gestopt met borstvoeding (ik kon het niet meer aan) Ik sliep nooit/zelden dus was emotioneel op waardoor de borstvoeding ook nog eens afnam.
    Met de fles precies hetzelfde.

Ze heeft de eerste 8 weken 8 voedingen gehad (hier vroeg ze ook om). Als ik zelf de fles gaf dronk ze het beste dus ik gaf het nooit uit handen en ik moet zeggen dat ik dat nu nog heb.

Mijn dochter is nu 7 maanden en drinkt nog met moeite 600 cc op een dag. Sinds ik gestart ben met bijvoeding gaat het hier stukken beter. Ze eet voor 2 dus ze zit ondanks haar KMA al aan de boterhammen :D

Ik heb leren accepteren dat ze er genoeg aan heeft. Ik stop ook als ze genoeg heeft en als ze na 2 uur weer honger heeft krijgt ze het ook. Als ze 's nachts een fles wil en is ziek geweest dan krijgt ze deze ook (al het vocht is meegenomen natuurlijk!);)
    Ze is laatst ziek geweest waardoor ze nog maar 100 cc per dag dronk en na 2 dagen in het ziekenhuis al aan de sonde lag!

Dus ja het houdt mij nog steeds heel erg bezig, het liefst ben ik thuis omdat ze dan het beste eet/drinkt, al ben ik helemaal geen thuisblijver:x.

Kinderen houden je bezig!

Deel Deze Pagina