Lieve meiden, Vanmorgen een vroege echo gehad en ik zou nu 5.4 a 5.5 week moeten zijn (2 weken geleden voor eerst positieve test) Nou zei de VK dat ze wel een vruchtje zag maar nog geen hartactie en dat had ze wel verwacht. Ze zag alleen een vruchtje meer niet. Ze zei dat ik rekening met het ergste moet houden en volgende week mag terugkomen voor nog een echo.. Ik zit nu natuurlijk ontzettend in de stress en vind het eigenlijk ook een beetje vreemd dat ze zei met dit termijn dat er al hartactie te zien moet zijn omdat ik veelal lees dat dit juist pas rond de 6 week is. Moet ik me nou echt zorgen gaan maken of zit mn VK er gewoon naast?
Bij 5.4 weken gaat het hartje kloppen,bij elke embryo.Dat verschilt geen dagen,zoals veel mensen denken,alleen niet iedereen weet exact hoever ze zijn,en zie hieronder: Of je het ook al ziet op dat termijn,hangt af van de apparatuur,en de ervaring, van de echoscopist, met vroege echo's .En als je ook maar een dag korter zwanger bent,klopt het hartje nog niet.
Wat een onzin!! Ja een hartje begint te kloppen met dat termijn, maar in 90% vd gevallen is die hartactie nog niet zichtbaar op een echo met 5+4. Een week later is hartactie wel zichtbaar op een echo. Wat een slechte uitspraak van deze vk zeg!!!
Hoi! Hier ook vroege echo's gehad, mijn eerste was ook met 5,4 dagen. Ennn ook bij mij geen hartslag te zien, wel een vruchtje! De echoscopist zei toen ook dat ik een week later moest terugkomen om te kijken of er een hartslag te vinden is, maar vertelde me niet iets dramatisch of dat ik moest uitgaan van het ergste. Hij zei juist dat het regelmatig voorkomt dat het nog niet zichtbaar is op de echo, omdat het nog zoooo klein is! Week later: Knipperlichtje, dus hartslag. En nu ben ik 23+ weken Ik hoop dat je volgende week ook een knipperlichtje gaat zien, ik zal voor je duimen!
Geen zorgen, heel normaal dat er nog geen hartactie zichtbaar is. Rare uitspraak van je verloskundige. Was er een reden voor zo'n vroege echo? Bloedverlies?
Mijn eerste echo was bij 5w5d en ook toen wel een vruchtje, maar nog geen hartactie te zien. Bij de termijnecho ben ik zelfs 4 dagen naar voren gezet, dus op moment van echo was is zelfs meer dan 6 weken. Inmiddels ben ik meer dan 30 weken en gaat alles goed! Het wil helemaal niets zeggen als het hartje bog niet zichtbaar is op zo'n vroege echo vertelden ze me. En dat klopt in mijn geval.
Ik heb met 6 week een echo gehad en toen zei de gyn dat ze nog niet de moeite ging nemen om hartjes (tweeling) te zoeken, omdat ze mij niet in de stress (de omstandigheden zijn niet zo optimaal) wou laten schieten als het haar niet zo lukken (haar apparatuur was niet zo bijzonder zei ze). De week erop mocht ik terugkomen (6.6) en toen was er 1 hartje te zien en van de ander niet. Weet vandaag dus ook dat het ene vruchtje al is verdwenen, de ander doet het goed! Dus ik vind het ook een beetje een rare uitspraak, want met die termijn kun je nog een paar dagen verschillen omdat de periode van bevruchting tot innesteling niet altijd een zekerheid is. Misschien ben je wel iets korter zwanger. Had je nou 6.4 geweest dan had ze wel iets moeten zien, maar ook dan hoor je wel eens verhalen dat ze niks zien en de week erop wel een knipperlichtje.
Rare verloskundige om zo'n uitspraak te doen. Zo'n vrouw zou ik echt niet mijn gehele zwangerschap trekken, misschien een idee om op zoek te gaan naar een andere praktijk?
Lijkt me overigens geen gek idee. Wacht eerst de volgende echo af en ga zoeken naar een andere VK, want ik vind het best een rare uitspraak van haar.
Ik had een vroege echo ivm ik wat bloed verloren ben gister.. Bij mn zoontje en dochtertje ook gehele zw.schap bloed verloren dus ben het wel gewend dus maakte me er niet zo druk om 1e instantie maar na vandaag opeens wel ivm wat de VK zei
Helemaal eens met rogijuli! Hier bij de derde op uitwendige echo met 5+4 hartactie. Maar bij m'n eerst een tweede met 6+1 en 6+0 hartactie dmv inwendige echo.