Omgaan met onvriendelijke mensen

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 20 mei 2024.

  1. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.539
    1.956
    113
    Hoe doen jullie dat?
    Ik had gisteren een "aanvaring" met iemand.
    Sprak haar zoon (9) aan op opruimen na het spelen ivm rond slingerende spijkers/schroeven en glas.
    Ik deed dit i.m.o echt niet raar of onvriendelijk.
    Jongetje snapte het en reageerde ook niet raar ofzo.
    Komt moeder later heel boos, dat het niet haar kind was die dat deed, dat ik degene moest aanspreken die het was.
    En oja, dat ik ook iets niet in de groepsapp had mogen zetten. (Er wordt van mij gestolen, maar weet niet door wie, maar het gebeurt en dat heb ik gemeld dat ik het merk en of diegene mij dan wil vragen ipv zelf maar te pakken zonder overleg) ik moest diegene maar zelf aanspreken. (Weet dus niet wie..)
    Ze ging helemaal uit haar plaat.
    Haalde er nog andere dingen bij die niet relevant waren maar me wel gekwetst hebben.
    Hoe gaan jullie daar mee om?
    Ik klapte wat dicht namelijk.
    Maar kom haar nog wel een paar keer per week tegen dus de situatie blijft wat ongemakkelijk.

    Ik moet erbij zeggen dat deze dame vaker zulke aanvaringen heeft met verschillende mensen. Ze is gewoon niet vriendelijk.
     
  2. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.104
    4.239
    113
    Het stikt tegenwoordig van de onvriendelijke mensen lijkt wel. De lontjes zijn korter geworden of we kunnen gewoonweg minder van elkaar hebben. Ik weet niet wat het is. In jouw verhaal zou ik die persoon alleen nog groeten bij tegenkomen maar verder niet meer kletsen ofzo.
     
    Asil, Chillin, Mammavan5 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. mamabri

    mamabri Fanatiek lid

    15 aug 2021
    1.644
    2.151
    113
    Vrouw
    Nou, dit is wat ik van de week nog met mijn moeder besprak. Ons valt dat ook op: zoveel korte lontjes, naar ons idee is dit ten tijde van de Corona extra verergerd: mensen kunnen niks meer hebben van elkaar lijkt het.

    TS: ik zou haar gewoon negeren, iemand die tekeer gaat tegen mij, terecht of onterecht vind ik vreselijk respectloos en onbeschoft en kunnen van mij de boom in
     
  4. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.763
    1.401
    113
    Vrouw
    Klinkt als een tokkie. Eer aan jezelf houden en gewoon negeren. Met dat soort mensen valt toch niet te communiceren.
    Ik heb daar zo'n hekel aan. Je kind niet in de gaten houden, maar boos worden als een ander hem ergens op aanspreekt.
     
    Chillin, Paardenbloem, nizzie86 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.539
    1.956
    113
    Klopt.
    Zij neemt haar kids mee en kijkt er niet naar om verder.
    Zolang ze haar niet lastig vallen vind ze alles best. Liefst zo ver mogelijk weg bij haar vandaan. Wel sneu ook om te zien gebeuren.
     
  6. Diiba

    Diiba Bekend lid

    14 sep 2023
    627
    1.000
    93
    Vrouw
    Afhankelijk van de relatie die je met elkaar hebt zou ik er later nog op terug komen of niet en iedere vorm van contact afhouden verder. Als een persoon in mijn nabije omgeving respectloos met me omgaat, dan kom ik daar zeker op terug. Ik snap dat je op het moment zelf dichtslaat. Dus daarom zou ik dan later nog iets zeggen/sturen om aan te geven dat je het niet accepteert dat ze zo met je omgaat.
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.051
    14.321
    113
    Zo ken ik er ook eentje nabij, kinderen worden de deur uit gekieperd en minimaal toezicht. Ja wij op onze kinderen vanwege hun. Kind van nog geen 3 moet niet alleen in een speeltuin zijn...mja het gebeurd.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  8. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.559
    16.140
    113
    Vrouw
    Dit.
    Vandaag waren we in een klein pretparkje.
    Dat het handig is om met een glas wijn op uw gat in de zon te zitten en uw kinderen door het park te laten rennen PRIMA maar zorg dat een ander geen last heeft.

    Voorbijsteken, duwen, onbeleefd,....
    Maar ja als je soms ziet bij wie deze kinderen lopen of aan tafel zitten tja ....

    Of dat te maken heeft met onbeleefd zijn of gewoon niet geleerd hebben hoe je omgaat met mensen dat weet ik niet.
     
  9. Ally2020

    Ally2020 Bekend lid

    15 nov 2020
    504
    655
    93
    Vrouw
    Ik zou haar vragen of ze een rotdag heeft dat ze zo tegen mij tekeer gaat. Of ik zou omdraaien en weglopen. Als ze meent te moeten gillen kan ik ervoor kiezen niet te blijven staan. Ik zou ook verder niets zeggen, gewoon weglopen. Ik zou het ook niet vasthouden of later nog eens aanspreken, gewoon bij haar laten, en als het weer gebeurd dan weer weglopen. Je hoeft je niet ter beschikking te stellen, gillen doet ze dan maar in het luchtledige ;)
     
    Asil, citroenrasp, Neuzeke en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.057
    3.128
    113
    Mn buurvrouw is nogal een.. zeikerd? Ik het begin ging ik echt wel de dialoog aan, mezelf uitleggen, herhalen, excuseren etc. Nu is het "Oke.".

    Laatst hoorde ze een pieptoon in dr huis. Was er van overtuigd dat het bij ons vandaan kwam. Het was echt heel heel zacht. Ze hadden zelf alles uit dus het moest van "onze apparaten" komen. Nou we hadden niks aan. Ze bleef maar hameren. Hoe dr lichaam pijn doet van alle geluiden, dr hele lijf trilt door de resonantie. Ze houdt een heel boekwerk bij met wanneer hoelaat ze welk geluid hoort.
    En uiteindelijk heb ik dr ook gewoon gevraagd wat wil je dat ik hier aan doe?! Hou op met me hoor.
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  11. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.251
    4.487
    113
    Home
    Ik merk het nu ook steeds weer meer hoeveel vreselijke mensen er rondlopen

    Een kind gooide gister zand in de ogen van mijn dochter de moeder reageerde niet en daarna gooide hij z’n bak met zand op haar hoofd
    Ik zei hier uiteraard wat van en toen kwam de moeder ineens wel met een grote mond dat ik haar kind niet mocht aanspreken
    Helaas voor haar ben ik niet op m’n mondje gevallen en heb gezegd dat ze haar mond moest houden en haar kind moest gaan opvoeden
     
    Kolibrie, masami, spruitje80 en 16 anderen vinden dit leuk.
  12. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.571
    3.387
    113
    Vind niet alleen onvriendelijke mensen vind tegenwoordig dat er ook een hoop ouders in de speeltuin hun prinsjes en prinsesjes zo beschermen dat het echt abnormaal is.
    Bijv. Een fietsbaan in de speeltuin en dat een ouder dan tegen een 4 jarige zegt ahhh wil je niet achter haar(denk rond de 7) aan fietsen, denk dan echt komop ze fietsen allemaal achter elkaar aan op die baan. Ze racen en ik hou mn hart vast maar echt die kids zijn zo op elkaar ingespeeld en heb er nog nooit grote ongelukken zien gebeuren en zit er echt regelmatig. Is juist gevaarlijk met die ouders erbij. Die fietsbaan is vooral met fietsjes van daar die ze ook op de kleuterschool allemaal hebben.

    Bedoel hiermee niet dat kids moedwillig pijn worden gedaan door hier zeg ik ook gerust wat van.
    Van de week liep een buurjongetje met stenen te gooien een hoek van een tegel nou zn ouders zijn er niet bij maar daar zeg ik wel wat van.
    Of buurjongetjes van 7 en denk 3 die alleen buiten spelen, die van 7 kan wel maar ga er niet meer bijzitten met mijn jongste want dan ben ik de oppas van de 3 jarige echt ongelooflijk hij rent zo de straat op klimmen op auto's en ga maar door.


    Niet op elk onvriendelijk persoon hoef je te reageren, hoef je er niks mee laat het dan lekker bij diegene of hou het kort:|
     
  13. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.282
    6.818
    113
    Vrouw
    Over het algemeen ben ik niet zo'n held en negeer ik onaardige mensen maar. Maar al zouden ze iets met/tegen mijn kinderen doen, wordt het in principe een ander verhaal. Ik kan alleen wel zo van m'n apropos zijn van een opmerking, dat ik niet weet wat ik moet zeggen.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  14. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.758
    33.180
    113
    Ik ben er dus wel eentje die niet op haar mondje gevallen is en scherp uit de hoek kan komen. Juist als iemand mij onterecht ergens op aanspreekt (kom op hee, een moeder die een andere moeder aanspreekt :rolleyes: we zijn volwassenen).
    Maar wat ik tegenwoordig een hele goede vind en waarmee je succes boekt imo, is: ‘ik hoor wat je zegt, alleen ik vind….’
    En dan vooral rustig blijven en vriendelijk kijken. Daar kunnen ‘ze’ vaak niet tegen.
    Hoe rustiger jijzelf blijft, des te bozer wordt de ander en dan ‘heb je ze’.
    Wat een tokkie trouwens in jouw geval.
    Ik ben daar gauw klaar mee. En als ze maar door blijven gaan, geef ik ze ‘mijn blik’ (iets waar familie en vrienden en kennissen wat angstig van worden :roflmao:) en draai ik me om.
    Gauw weg zeg :thumup:
     
    lorreke en citroenrasp vinden dit leuk.
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.434
    17.394
    113
    Vrouw
    Het hangt van de situatie af hoe ik reageer. Ik kan compleet dichtklappen of ik trek m'n mond open.

    Laatst had ik zo'n geval op de parkeerplaats bij de winkel. Er stonden 2 auto's te dicht op de randen van het parkeervak geparkeerd waardoor de ruimte best klein was. Maar het was druk dus ik had m'n auto gewoon daar tussen geparkeerd (er was ook nog gewoon ruimte voor instappen).
    Kom ik na het doen van de boodschappen terug bij de auto (auto aan de ene kant was al weg, de andere stond er nog) komt er een vrouw richting mij gelopen.. De auto naast die van mij was blijkbaar van haar en ze zegt op zo'n heel onvriendelijke toon: 'vind je dat normaal om zo dicht op een andere auto te parkeren?? Zou je hem even willen verzetten zodat ik normaal kan instappen?'
    Ik hen geantwoord dat de auto gewoon in het vakje tussen de lijnen staat en dat ik hem niet ga verzetten want ze kan gewoon nog instappen.
    Nou ik kreeg een vuile blik, maar komop hé, als ze het vriendelijk had gevraagd dan had ik het misschien nog wel gedaan :p
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  16. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.059
    507
    113
    Lastige dingen, ik klap ook vaak dicht. Maar blijf wel rustig ik denk dat dat al een goede is
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  17. Lousanne

    Lousanne Actief lid

    11 nov 2022
    354
    491
    63
    Vrouw
    Met dat bovenste ben ik het ook helemaal eens. Alles om hun eigen kind te beschermen. Wij waren op een camping waar in het midden van het veld een enorm bult zand lag waar kinderen konden spelen. Hartstikke leuk. Onze kinderen (met andere kinderen van het veldje) waren een diepe kuil aan het graven, ze waren al een hele tijd bezig, hartstikke leuk. Toen kwam de buurvrouw op hoge poten naar ons toe. Of we onmiddellijk die kuil wilden dichtgooien. Want haar dochtertje van 2 kon erin vallen. Tja. Ten eerste, dan moet je zorgen dat je op je kind let als je daar bang voor bent. Ten tweede, dan valt je kind er een keertje in, daar krijgt ze niks van hoor, vallen in een grote kuil van max 1 meter diep. Dat hebben we vriendelijk gezegd, en de andere ouders van andere kinderen die aan het graven waren ook. Toen is die vrouw zelf de kuil gaan dichtscheppen :(
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  18. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.673
    2.402
    113
    Vrouw
    Ik ben ook niet op mijn bekkie gevallen en vraag meestal als iemand zo tegen me begint of het goed met ze gaat?
    Dat verwachten ze niet en vragen dan hoezo? Dan kan ik even rustig uitleggen dan als ze met mij willen praten, ze dat kunnen doen op een normale manier...

    Van de week stond ik in een tuincentrum en een kind van amper 5 jaar staat aan een stam van een delicatie olijfboom te rukken om vervolgens de boom achterzich aan te willen slepen. Waarop ik zei dat dat waarschijnlijk niet zo goed idee was en dat ze even haar moeder moest vragen wat ze wilde.
    Komt die moeder aan en vraagt aan het meisje; wat zei ze (ik dus)? Ik herhaal dus dat het niet zo handig is dat kind de boom achterzit aantrekt en dat ze beter jou kon vragen. Nou dat was dan goed zeg maar... grrr let gewoon op je kind..
     
  19. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.238
    8.946
    113
    Ik ga onvriendelijke mensen uit de weg. Zoon heeft er trouwens ook best gevoel voor dus die gaat dat soort mensen en kinderen ook uit de weg.
     
  20. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.559
    16.140
    113
    Vrouw
    Negeer je dan bepaalde zaken?

    Want stel je ziet een kind zand gooien maar geen ouder te bespeuren.
    Zeg je dan niets ?
    Want als je wel iets zegt kan je natuurlijk altijd een ouder op uw dak krijgen die vind dat jij hun kind niet mag aanspreken.
     

Deel Deze Pagina