De hele dag pijnlijke harde buiken....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door patricia111009, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patricia111009

patricia111009 Niet meer actief

Hoi meiden, Ik heb al vanaf week 25 erge last van harde pijnlijke buiken, in het begin ging het nog wel, maar nu is het enorm pijnlijk!
    Ik ben nu 32 weken in verwachting, en bij mijn vorige controle zei mijn verloskundige, dat ik per direct moest stoppen met werken, wat ik dus ook heb gedaan! ( controle was 25 sep ) 2 dagen later werden de harde buiken nog pijnlijker, dus ik gebeld en ik moest rust nemen, en een warme kruik of douche opzoeken....

Nu zijn we 5 dagen verder en de pijnlijke buiken nemen alleen maar toe, ik heb ze ook snacht,s en dan weet ik gewoon niet waar ik het zoeken moet. Ik heb de verloskundige weer gebeld, en ik mag morgen voor een extra controle heen.

- Voldoende rusten deed ik al, ik doe echt helemaal niets, me harde buiken heb ik als ik ga zitten, lopen, slapen, en ze houden dan ongeveer 30 a 40 sec aan

Heeft iemand hier ervaring mee? Zou ik om een ctg scan kunnen vragen ofzo?

Ik hoop dat iemand hier raad op heeft!:(

groetjes patricia

2. patricia111009

3. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Hoi!

Ik heb er geen ervaring mee, maar als je zo'n last hebt, zou ik de verloskundige snel bellen als ik jou was. Succes! Hopelijk is alles goed met jou en de kleine.

Groetjes

Edit: had er overheen gelezen dat je al gebeld had en morgen mag komen. Hou je het wel uit vannacht? En morgen inderdaad goed laten controleren! Sterkte.

4. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Hier helaas ook ervaring met pijnlijke harde buiken. Met 28+5 weken 1 nacht opgenomen geweest, 5 pijnlijke regelmatige harden buiken per 10 minuten (dus om de 2 minuten) en leken ook op weeen. Alleen ze deden niets voor mijn ontsluiting dus mocht met rust weer naar huis.

Je mag er max ongeveer 6 per uur hebben volgens mijn gyn. Hier is een aantal keren extra gekeken of ik ontsluiting kreeg van de harde buiken, dat was (gelukkig) niet zo. Dus nu al wekenlang pijnlijke harde buiken, maar ze doen verder gelukkig niets qua ontsluiting en het zet niet door. Dusssss nu dealen we er maar mee, vaak douchen, meer rust nemen en de tijd uitzitten.

Hopelijk heb jij ook nog geen ontsluiting! Sterkte en succes!!

5. patricia111009

Ik zal blij zijn als ik vandaag heen mag! Het is nu 03.00 uur en ik heb al vanaf 12 uur hele pijnlijke weeen gehad, dit waren echt geen harde buiken meer. Ik sta erop dat ze morgen even gaan kijken hoe of wat, want ik zit nu dus gewoon al beneden, omdat ik er gewoon weg niet van kan slapen... Wordt dus een hele lange dag vandaag pfff

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Meid als het zo pijnlijk blijft en regelmatig is bel dan gewoon weer.
    Zeg dat je een afspraak heb om zo laat maar dat je het niet vertrouwd en nu wil komen.
    Er is er altijd wel een met dienst die langs gaat bij iedereen dus die kan jou ook wel even controleren

7. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    nou inderdaad bellen hoor!! Moet zeggen dat ik het ook wel heb hoor de afgelopen 3 dagen harde buiken maar er zit geen regelmaat in. Ook ik ben met 26 weken moeten stoppen met werken ivm vroegtijdige weeen. Gelukkig ook geen ontsluiting dus ik mocht gewoon naar huis. Nu vanaf maandag al regelmatig last. Probeer me rustig te houden maar het valt niet mee.
    Alleen ik kan wel goed slapen dus dat scheelt, maar als ik er snacht niet meer van kan slapen dan zou ik echt aan de bel gaan trekken.
    Ik moet er overigens wel bij zeggen dat ik een flink litteken op mijn buik heb en een heel actief kindje. Dus mijn buik is gewoon wat gevoeliger als van iemand anders.

8. patricia111009

Hoi meiden, de verloskundige ging even van onder kijken en indd het waren weeen en ik had 1 cm ontsluiting! Ik lig nu in het ziekenhuis, ben enorm lek geprikt, heb ook een blaasontsteking, en krijg nu weeenremmers toegediend, hopelijk zakt het allemaal wat af, wat 32 weken is echt nog te vroeg :(

9. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Phoe, nou sterkte en hopelijk kunnen ze de weeeen remmen!veel succes!

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    zie je nou wel.....

Altijd bellen als je twijfeld en helemaal als je er zoveel last van heb.

Hou je taai meid en dat de remmers maar werken!

11. Aleisha

Aleisha Actief lid

28 dec 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, dat is heftig. Ik hoop dat de weeenremmers goed hun werk gaan doen. sterkte!

12. patricia111009

Ik heb nu me eerste shot weeen remmers gehad, en het voelt heerlijk pfff eindelijk geen harde pijnlijke buiken meer, ik krijg half 4 shot 2 en ze blijven me in de gaten houden :) weeen zijn niet erg, als ze maar ergens voor dienen, en aangezien ik nog niet mag bevallen wil ik er snel vanaf hihi voel me in ieder geval 'wat' beter :)

13. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Wow heftig hoor! Kleintje moet inderdaad echt nog even blijven zitten. Hoe gaat het nu?

14. patricia111009

Ik wordt nu 3 dagen aan de weeenremmers gelegd, ik heb 3 dagen longrijpings spuiten voor het kindje, en als na deze 3 dagen niks heeft geholpen, kan ik alsnog gaan bevallen, of met weeen blijven doorlopen tot het echt gaat beginnen!

Ik lig nu sinds gister avond aan de weeenremmers 1e keer was een grote dosis, en nu een normale dosis, en de hevige weeen komen er dwars doorheen! Ik heb nu 2 cm ontsluiting!

15. Netje84

Netje84 Actief lid

2 apr 2012
    296
    0
    0
    Jeetje! Ik hoop voor je dat de weeenremmers hun werk doen en dat je kleintje nog even mag blijven zitten!

16. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Oeh spannend ik hoop wel dat de kleine ui nog even blijft zitten, want het is nu wel erg vroeg. Succes en sterkte.

Xxx joyce

17. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    pff ik hoop dat de kleine nog ff blijft zitten!!
    Veel succes en sterkte!

18. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Jeetje wat vervelend zeg!!! Fijn dat je in het ziekenhuis bent, ik hoop dat de weeenremmers toch aanslaan. Iedere dag is er weer eentje...

Sterkte!

19. patricia111009

Ik ben van de weeenremmers af en heb 2 cm ontsluiting, ook hebben ze een extra echo gemaakt, vanwege me vele vruchtwater, waardoor er uit is gekomen dat er een afwijking is aan de 12 vingerige darm, dit houdt in dat als het kindje geboren is, gelijk geopereerd zal worden hieraan... bij deze afwijking heb je ook nog 20 %meer kans op een kindje met down syndroom maar alles was verder goed, dus hoe moet ik dat nu opvatten? Iemand ervaring hiermee? Ik ben hartstikke verdrietig door alles wat er vandaag is gebeurt, veel onderzoeken gehad, pijnlijke weeen en er gebeurt gewoon niks pfff

20. tulip

tulip Niet meer actief

Jeetje das ff heftig!! Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe je dit moet opvatten. Dat met die darmafwijking de kans op down groter is dus, maar niet dat jouw kindje dat heeft. Beetje gek eigenlijk wel dat ze het zo tegen jou zeggen in deze situatie, dat zorgt toch alleen maar voor stress. Het enige dat je kunt doen is die gyn er bij,halen en precies vragen hoe en wat. Tot jij gerustgesteld bent.

Sterkte!

Deel Deze Pagina