Crème/zalf tijdens borstvoeding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door HT5, 20 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HT5

HT5 Actief lid

16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai dames,

Bij onze 2 kids heb ik beide lang en succesvol borstvoeding gegeven zonder al teveel problemen, alleen had ik toen op het begin wel last van tepelkloven, pas nu lees ik overal de tip van Medela Purelan, dat deze zo goed zou zijn, bij hun nooit geweten...

Maar nu de vraag je hebt een crème en een zalf, wat is beter? Fijner? Handiger?

2. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de zalf en smeer het preventief dus of het nou echt heel goed werkt voor de erboven weet ik niet. Wel staat er dat het smaakloos is en het niet eerst afgebeeld hoeft te worden maar mijn kleine mop denkt daar toch anders over. Hij trekt er een vies gezicht bij en moet toch eerst afvegen. En ik smeer het heel erg dun. Ik heb nog een andere zalf (zal zo ff kijken hoe het heet want ik vergeet die naam steeds) en die vind ik toch iets fijner, het is ook niet zo ont 's Etten-Leur dik als de purelan

3. xNadine

xNadine Actief lid

27 jul 2016
    383
    39
    28
    Ik had zelf de Purolan zalf en bij mij werkte het echt heel erg goed. Ik had enorme grote tepelkloven en had van het ziekenhuis de tip gekregen om er Bepanthen op te smeren, maar dat werkte totaal niet. Met Purolan was ik binnen 2 dagen genezen. :)

4. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Purelan! Echt super 😄

5. Tessje1979

25 jun 2016
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit mij aan bij de purelan reacties! Hele finne zalf die je er niet af hoeft te wassen eerst.

Liefs Tess

6. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Hier ook Purelan gebruikt, maar ik wist niet dat er een crème en een zalf van waren. Ik had volgens mij de zalf. Het opsmeren was soms wat lastig, omdat het heel dik/stug spul is, maar het werkt wel goed. En voordeel, je hoeft je tepels niet eerst schoon te maken voor het voeden.

7. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Purelan! Het is hele dikke vaseline achtige substantie en et zit iets in wat het herstel van de huid bevordert.. Ik smeerde t zelfs op wondjes..

Hij is vrij dik maar als je de tube ff onder je oksel houd dat word de zalf warm en krijg je t er wel zo uit

8. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Ik heb Purelan nooit gebruikt. Ik gebruikte Bepanthen baby zalf. Werkt ook prima en voor de voeding hoef je het niet van je tepel af te halen.

9. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    De andere zalf die ik gebruik heet lansinoh. Vind ik echt fijner dan de purelan

10. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de zalf en smeer het preventief dus of het nou echt heel goed werkt voor de kloven weet ik niet. Wel staat er dat het smaakloos is en het niet eerst afgeveegd hoeft te worden maar mijn kleine mop denkt daar toch anders over. Hij trekt er een vies gezicht bij en moet toch eerst afvegen. En ik smeer het heel erg dun. Ik heb nog een andere zalf (zal zo ff kijken hoe het heet want ik vergeet die naam steeds) en die vind ik toch iets fijner, het is ook niet zo ontzettend dik als de purelan

11. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Ik gebruik ook purelan en het helpt echt! Bij mij vindt de kleine het helemaal niet erg ik smeer het na elke voeding en geen kloven meer gehad.

12. HT5

HT5 Actief lid

16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar dus geen verschil tussen de crème en zalf?
    Ik lees veel negatieve dingen op internet idd over de dikte van de zalf, dus logischerwijs zou je denken dat crème dan handiger is?

13. Boekje

Boekje Lid

15 mrt 2016
    93
    4
    8
    NULL
    NULL
    Volgens mij is er geen verschil tussen crème en zalf. Purelan is gewoon purelan 😊 er bestaan twee tubes, een kleine waar je echt lang mee doet en een grotere waar je volgens mij je hele leven mee kunt doen ;) maar de inhoud is t zelfde.

14. HT5

HT5 Actief lid

16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op bol.com worden ze verkocht als zalf of crème....

Nou goed, koop er wel gewoon 1 ;)

15. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Purelan hielp hier geweldig!
    Ik smeerde het ook op krasjes (als mijn dochtertje zichzelf had gekrabd), hielp ook super! Je doet er super lang mee, want je hebt maar piepklein beetje nodig.

Deel Deze Pagina