Hai dames, Bij onze 2 kids heb ik beide lang en succesvol borstvoeding gegeven zonder al teveel problemen, alleen had ik toen op het begin wel last van tepelkloven, pas nu lees ik overal de tip van Medela Purelan, dat deze zo goed zou zijn, bij hun nooit geweten... Maar nu de vraag je hebt een crème en een zalf, wat is beter? Fijner? Handiger?
Ik heb de zalf en smeer het preventief dus of het nou echt heel goed werkt voor de erboven weet ik niet. Wel staat er dat het smaakloos is en het niet eerst afgebeeld hoeft te worden maar mijn kleine mop denkt daar toch anders over. Hij trekt er een vies gezicht bij en moet toch eerst afvegen. En ik smeer het heel erg dun. Ik heb nog een andere zalf (zal zo ff kijken hoe het heet want ik vergeet die naam steeds) en die vind ik toch iets fijner, het is ook niet zo ont 's Etten-Leur dik als de purelan
Ik had zelf de Purolan zalf en bij mij werkte het echt heel erg goed. Ik had enorme grote tepelkloven en had van het ziekenhuis de tip gekregen om er Bepanthen op te smeren, maar dat werkte totaal niet. Met Purolan was ik binnen 2 dagen genezen.
Ik sluit mij aan bij de purelan reacties! Hele finne zalf die je er niet af hoeft te wassen eerst. Liefs Tess
Hier ook Purelan gebruikt, maar ik wist niet dat er een crème en een zalf van waren. Ik had volgens mij de zalf. Het opsmeren was soms wat lastig, omdat het heel dik/stug spul is, maar het werkt wel goed. En voordeel, je hoeft je tepels niet eerst schoon te maken voor het voeden.
Purelan! Het is hele dikke vaseline achtige substantie en et zit iets in wat het herstel van de huid bevordert.. Ik smeerde t zelfs op wondjes.. Hij is vrij dik maar als je de tube ff onder je oksel houd dat word de zalf warm en krijg je t er wel zo uit
Ik heb Purelan nooit gebruikt. Ik gebruikte Bepanthen baby zalf. Werkt ook prima en voor de voeding hoef je het niet van je tepel af te halen.
Ik heb de zalf en smeer het preventief dus of het nou echt heel goed werkt voor de kloven weet ik niet. Wel staat er dat het smaakloos is en het niet eerst afgeveegd hoeft te worden maar mijn kleine mop denkt daar toch anders over. Hij trekt er een vies gezicht bij en moet toch eerst afvegen. En ik smeer het heel erg dun. Ik heb nog een andere zalf (zal zo ff kijken hoe het heet want ik vergeet die naam steeds) en die vind ik toch iets fijner, het is ook niet zo ontzettend dik als de purelan
Ik gebruik ook purelan en het helpt echt! Bij mij vindt de kleine het helemaal niet erg ik smeer het na elke voeding en geen kloven meer gehad.
Maar dus geen verschil tussen de crème en zalf? Ik lees veel negatieve dingen op internet idd over de dikte van de zalf, dus logischerwijs zou je denken dat crème dan handiger is?
Volgens mij is er geen verschil tussen crème en zalf. Purelan is gewoon purelan 😊 er bestaan twee tubes, een kleine waar je echt lang mee doet en een grotere waar je volgens mij je hele leven mee kunt doen maar de inhoud is t zelfde.
Purelan hielp hier geweldig! Ik smeerde het ook op krasjes (als mijn dochtertje zichzelf had gekrabd), hielp ook super! Je doet er super lang mee, want je hebt maar piepklein beetje nodig.