Waar schaatsen op natuurijs?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gymgirl, 28 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Gister zijn de kinderen hier gaan glijden op de sloot voor het huis. Het zag er dik uit. Helaas is de schaatsbaan nog dicht. Maar misschien dat hij vandaag open kan! Ik hoop het zo!

Kan er bij jullie al geschaatst worden op natuurijs?

2. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Wij wonen aan een mooie brede sloot waar altijd veel geschaatst wordt als het kan maar nu nog niemand te zien... ik hoop dat het nog even door vriest want mijn zoons hebben een slee van Sinterklaas gekregen en die hebben we nog niet kunnen gebruiken!

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Wij wonen aan een vaart. Het stukje bij ons voor is dicht maar ik zou er nog niet op gaan. Verschillende stukken zijn nog niet goed dicht vanwege de stroming en de wind van de afgelopen week.

Hier zijn de ijsbanen nog niet open, hopelijk morgen!
    Onze kinderen zijn 5 en 3 en dit zou dan hun eerste keer zijn

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.860
    113
    Hier is het ijs nu wit door de sneeuw, dus je ziet niet echt meer hoe dik of dun is.

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    hier ook. Zo jammer. :(

6. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Er zijn heel weinig plaatsen waar je op natuurijs kan. Ik zag net al een bericht voorbij komen dat iemand in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht is.

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    gisteren werd er gewaarschuwd dat het ijs verradelijk is vanwege de wind het op verschillende plekken niet dik genoeg is geworden. dus pas maar op.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou zeker nog niet het ijs op gaan en de kinderen dus ook niet laten gaan. Alleen op speciaal aangelegde (ondiepe) ijsbanen, al zijn die ook nog niet open volgens mij. Dus een diepere sloot is al helemaal niet veilig.

missle vindt dit leuk.
  9. Elfya

Elfya Niet meer actief

De ijsbaan hier in dorp is bijna altijd als eerste van Nederland open.
    Het was er echt superdruk de afgelopen dagen.
    Maar ik vind het veel te koud.... blijf lekker binnen!

10. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Gister ging dat eindelijk de schaatsbaan hier open. Het ijs was redelijk, nog niet overal helemaal dik genoeg. Dus was ongeveer een halve baan te gebruiken. Ik kreeg 's avonds nog een berichtje van iemand dat de gracht ook dicht is en ze daar geschaatst hadden. Dan kan je tenminste een stukje schaatsen ipv kleine rondjes op een halve schaatsbaan. Ga straks nog even lekker schaatsen. Na het weekend is het weer over en uit met de pret.

Hebben jullie nog geschaatst?

11. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    bij ons voor het huis ligt een soort vijver waarcal de hele week word geschaatst. ik vind het dood eng. volgens mij is het dik genoeg , ze gaan zelf van de heuvel met slee en al op het ijs springen maar ik vind natuurijs sinds ik kinderen heb maar niks. we zijn wel even erop geweest en vandaag wou mijn vriend weer, maar ik blijf thuis.

Youtan vindt dit leuk.
  12. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Overal in Nederland zakken mensen door het ijs. Zijn zelfs al mensen overleden.
    Dus zou echt niet schaatsen op natuurijs.

13. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Wij wonen ook aan het water en hoewel ik er zelf vroeger al lsng opgestaan had, heb ik nu gewacht op de ijsbaan voor de meiden. Gisteren met mijn dochter en mijn nichtje een uurtje geweest.
    Twee 5 jarige op het ijs is hilarisch :D hand in hand schuifelend over het ijs.

14. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.867
    5.139
    113
    Home
    Gisteren achter ons huis werd volop geschaatst
    Is ondiep water en de oudste vind het geweldig op de schaats voor een eerste keer deed ie het prima

Buurman haalt de sneeuw van het ijs dan groeit het sneller zegt ie

15. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Wij schaatsen al sinds woensdag buiten op verschillende plassen/sloten.
    Als moeder vind ik het nu wel spannend terwijl ik dat vroeger echt niet had en ik altijd heel snel er al op stond.
    Vandaag ligt er helaas sneeuw dus slaan we over.

16. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wij ook gisteren, was leuk en goed te doen!

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben gisteren kunnen schaatsen op de ijsbaan hier in het dorp. Was echt leuk, we zijn er de hele middag geweest. Maar het ijs werd wel snel slechter, overal kwamen er al gaatjes in.
    Zo even kijken of de baan nog open is/gaat vandaag, dan gaan we lekker nog even.

18. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Wij zijn gister hier in de buurt even op het ijs geweest. Ik vond het wel wat spannend met de kids op het ijs maar het was dik genoeg. Na 3 kwartier hadden we het allemaal wel weer gezien en waren we ijs en ijskoud. Die snijdende ijskoude wind is niet te doen joh!

19. Wij hebben gisteren geschaatst op een grote sloot! Nu te veradelijk door de sneeuw en ook wat dooi helaas.

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ijsbaan een dag of 3. Sinds gister ook op het IJsselmeer.

Deel Deze Pagina